וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל זיו: לחשוב שמבצע כזה זאת שיטה זה לא מציאותי, רק עסקה תחזיר את החטופים

עודכן לאחרונה: 9.6.2024 / 8:52

בריאיון ל-103FM טען ראש אגף מבצעים לשעבר כי המבצע לשחרור 4 החטופים, היה "המורכב והמסוכן ביותר שישראל ביצעה אי פעם". לדבריו, עבור חמאס, חטופים הם "יותר יקרים מלאבד גדוד שלם בלחימה. הוא יפיק לקחים ויעשה שינויים כדי להקשות על הפעולה הבאה"

רגעי המראת המסוק עם שלושה מהחטופים ששבו ארצה מרצועת עזה 08 ביוני 2024/דובר צה"ל

ראש אגף מבצעים לשעבר אלוף במיל', ישראל זיו, אמר הבוקר (ראשון) כי המבצע לשחרור ארבעת החטופים היה "הדבר הכי מורכב ומסוכן שישראל ביצעה אי פעם". לדבריו, עבור חמאס, החטופים הם "יותר יקרים מלאבד גדוד שלם בלחימה, ולכן הוא שם אותם בלב מחנה פליטים, כדי למנוע מבצע כזה". הוא צפה כי ארגון הטרור "יפיק לקחים ויעשה שינויים כדי להקשות על הפעולה הבאה", והוסיף, "רק עסקה תוכל להביא את החטופים".

"אם באנטבה הלכנו הכי רחוק, פה אני חושב שהלכנו הכי גבוה ברמת הסיכונים", אמר זיו על המבצע הנועז. "במידה מסוימת זה גם סיפור של המלחמה. השילוב הזה בין הכוחות, חיבור בין מבצע כירורגי למבצע מסיבי, יש בו הכל בצורה דחוסה ובתזמון שהוא לא פחות הרמוני ברמה של שניות. אחרת זה מתהפך בשנייה, הכל יכול להפוך למפלה. זה סיפור הצלחה גדול מאוד".

תמונות חדשות מ״מבצע ארנון״ לחילוץ ארבעת החטופים מעזה. דובר צה"ל
"רק עסקה תוכל להביא את החטופים". לוחמים במהלך המבצע לשחרור החטופים, אתמול/דובר צה"ל

בהמשך הודה: "לחשוב שזאת שיטה זה להרחיק לכת, זו לא המציאות. על מבצע כזה עובדים המון זמן עם סיכונים מאוד גדולים". עוד אמר: "פעם ראשונה שיש מלחמה מהסוג הזה, שאתה מתחשב בנושא כזה של חטופים. אני לא מכיר אח ורע כזה בעולם".

עוד בוואלה!

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
ישראל זיו. נועם ריבקין פנטון, פלאש 90
ישראל זיו/פלאש 90, נועם ריבקין פנטון

עוד אמר על שחרור החטופים, כי "אין תמונת ניצחון יותר גדולה מזה לישראל פנימה, החוצה, לכל מי שמחפש ניצחון במלחמה". לבסוף התייחס לעסקה להשבת חטופים, וטען כי היא "לא יכולה להיות בפני עצמה, היא חייבת להיות חלק מעסקה כוללת של סיום המלחמה, והפעם זה יותר באינטרס של ישראל מאשר של חמאס, כי מתרגשת עלינו זירה בעלת איום קיומי בצפון, ואנחנו עדיין מתעקשים למצוא עוד מנהרה ברפיח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully