וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התגובה לבלוני האשפה של קים: דרום קוריאה תפעיל שידורי תעמולה בגבול עם הצפון

עודכן לאחרונה: 9.6.2024 / 8:50

סיאול החליטה להתקין מחדש את הרמקולים באזורי הגבול המבוצרים, אחרי שפיונגיאנג חידשה את שליחת בלוני האשפה לשטחה כתגובה לשליחת תעמולה נגד המשטר על ידי פעילים דרום קוריאניים. המהלך עשוי להוביל לתגובה צבאית מצד הצפון

צפון קוריאה פרסמה שיר חדש "Friendly Father" (האבא החברותי) המשבח את המנהיג קים ג'ונג און/רויטרס

קוריאה הדרומית הודיעה היום (ראשון) כי היא תחדש את שידורי התעמולה נגד הצפון באזורי הגבול. זאת, בתגובה להמשך שליחת בלוני האשפה על ידי פיונגיאנג, שעשויה להגיב בצעד צבאי משלה על המהלך של סיאול.

לשכת הנשיאות הדרום קוריאנית עדכנה על כך בתום פגישת חירום ביטחונית בראשות ראש הביטחון הלאומי, צ'אנג הו-ג'ין, שבה הוחלט להתקין מחשד את הרמקולים באזורי הגבול ולהפעילם.

צ'אנג וגורמי ביטחון דרום קוריאניים אחרים גינו את פיונגיאנג על ניסיונה לגרום ל"חרדה ושיבוש" בקוריאה הדרומית והדגישו שהיא תהיה "האחראית הבלעדית" לכל הסלמה עתידית במתיחות בין הקוריאות.

צבא הדרום אמר כי בסוף השבוע מאות בלונים עם אשפה שולחו על ידי הצפון אל שטח המדינה, בקמפיין השלישי מסוגו מאז סוף מאי, ימים ספורים לאחר שפעילים דרום קוריאנים הפריחו בלונים משלהם כדי לפזר עלוני תעמולה בצפון.

בלון אשפה צפון קוריאני לחופי קוריאה הדרומית, 9 ביוני 2024. רויטרס
אחד מבלוני האשפה שנשלחו מקוריאה הצפונית ונחתו לחופי הדרום, היום/רויטרס

המטות המשולבים של קוריאה הדרומית אמרו שהם זיהו כ-330 בלונים ששוגרו מהצפון מאז אתמול בערב, וכ-80 נמצאו בשטח המדינה נכון להיום בבוקר. הצבא מסר כי רוחות מזרחיות גרמו לבלונים רבים לרחף הרחק משטח קוריאה הדרומית. באלו שכן הגיעו ליעדים נמצאה אשפה, כולל פסולת פלסטיק ונייר, אך לא התגלו חומרים מסוכנים.

הצבא, שגייס יחידות לתגובה כימית מהירה ולפינוי חומרי נפץ כדי לחלץ את הבלונים והחומרים הצפון קוריאניים, הזהיר את הציבור להיזהר מנפילת חפצים ולא לגעת בבלונים שנמצאו על הקרקע אלא לדווח עליהם למשטרה או לרשויות הצבא.

חידוש שידורי הרמקולים של דרום קוריאה היה צפוי ביותר מאז השבוע שעבר, כשסיאול הקפיאה הסכם להפגת המתיחות עם הצפון שנחתם ב-2018. המהלך אפשר לדרום לחדש את מסעות התעמולה וייתכן שאף תרגילים צבאיים באש חיה באזורי הגבול.

סגן שר ההגנה של הצפון, קים קאנג איל, אמר בשבוע שעבר שארצו תפסיק את מבצע הבלונים, אך איים לחדש אותו אם פעילים דרום קוריאנים ישלחו שוב עלוני תעמולה נגד משטר קים.

חרף האזהרות, ארגון אזרחי דרום קוריאני בראשות העריק הצפון קוריאני פארק סאנג-האק אמר שהוא שלח עשרה בלונים מעיירת גבול ביום חמישי עם 200 אלף עלונים נגד הצפון, התקני USB עם שירי קיי-פופ ודרמות דרום קוריאניות, ושטרות של דולר אחד. התקשורת בדרום קוריאה דיווחה שקבוצת פעילים נוספת שלחה גם היא בלונים עם 200 אלף עלוני תעמולה לעבר הצפון ביום שישי.

עוד בוואלה

בתגובה לבלוני האשפה: דרום קוריאה תחדש פעילות צבאית בגבול עם הצפון

לכתבה המלאה
מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, 29 במאי 2024. רויטרס
מגביר את הפרובוקציות שלו נגד הדרום. מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און/רויטרס

גורמים רשמיים בדרום קוריאה תיארו את שיגור בלוני האשפה הצפון קוריאניים ופרובוקציות אחרות שאירעו לאחרונה "אבסורדיות" ו"לא רציונליות" והבטיחו תגובה חריפה.

באמצעות הרמקולים, סיאול עשויה להשמיע שידורים נגד פיונגיאנג, שירי קיי-פופ וחדשות חיצוניות מעבר לגבול החמוש היטב של יריבתה. קוריאה הצפונית רגישה מאוד לשידורים כאלה משום שהיא חוששת שהם עלולים לגרום לדמורליזציה בקרב הכוחות והתושבים בקו החזית ובסופו של דבר להחליש את אחיזתו של המנהיג קים ג'ונג און בשלטון.

ב-2015, כשקוריאה הדרומית חידשה את שידורי התעמולה בגבול לראשונה זה 11 שנים, הצפון ירה פגזי ארטילריה מעבר לגבול, וסיאול הגיבה באש משלה. לא היו נפגעים.

קים ניהל בשנים האחרונות קמפיין הולך ומתעצם לחיסול ההשפעות התרבותיות והלשוניות של הדרום. בינואר הכריז קים כי הצפון יזנח את מטרתו ארוכת השנים של איחוד בדרכי שלום עם הדרום ויכתוב מחדש את החוקה שלו כדי לבסס את הדרום כאויב קבוע.

מומחים אומרים שמאמציו של קים לחזק את הזהות הנפרדת של הצפון עשויים להיות מכוונים לחיזוק שלטון שושלת קים. בנוסף לכך, קמפיין הבלונים של הצפון נועד לגרום לפילוג בדרום על רקע גישתה הנוקשה של ממשלתו השמרנית כלפי פיונגיאנג.

חברי פרלמנט ליברלים, כמה קבוצות אזרחיות ותושבים בקו החזית קראו לממשלה להפציר בפעילים המפיצים כרוזים להפסיק את הפרחת הבלונים כדי להימנע מעימותים מיותרים עם הצפון. עם זאת, הממשלה לא נשמעה לקריאותיהם בהתאם לפסיקת בית המשפט החוקתי בשנה שעברה, שביטלה חוק המגדיר הפצת עלונים נגד צפון קוריאה כעבירה פלילית משום שמדובר בפגיעה בחופש הביטוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully