וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לבלוני האשפה: דרום קוריאה תחדש פעילות צבאית בגבול עם הצפון

עודכן לאחרונה: 4.6.2024 / 9:59

סיאול החליטה לבטל הסכם צבאי בין המדינות מ-2018, לאור ההתגרות של פיונגיאנג שכללה שליחת מאות בלונים עם פסולת. "זה היה איום משמעותי על ביטחונם של אזרחינו וגרם נזק ברכוש"

צפון קוריאה פרסמה שיר חדש "Friendly Father" (האבא החברותי) המשבח את המנהיג קים ג'ונג און/רויטרס

צבא קוריאה הדרומית הודיע היום (שלישי) כי הוא יחדש את הפעילות הצבאית בסמוך לקו ההפרדה עם קוריאה הצפונית, בתגובה למאות בלוני האשפה ששלחה פיונגיאנג מעבר לגבול בימים האחרונים. זאת בהמשך להחלטתו של הנשיא יון סוק-יאול להקפיא הסכם צבאי בין שתי המדינות שנחתם ב-2018, בתקופה של הפשרה במתיחות בין השכנות.

גורם ביטחוני אמר במהלך תדרוך חירום שהצבא הבהיר כי הוא "ינקוט את כל הצעדים ההכרחיים כדי להגן על חייהם וביטחונם של אזרחינו בתגובה לפרובוקציות של קוריאה הצפונית". הוא הוסיף שהכמות הגדולה של בלוני האשפה "היוותה איום משמעותי על ביטחונם של אזרחינו וגרמה לנזק ברכוש".

קוריאה הצפונית אמרה כי היא תפסיק לשלוח את הבלונים, שהיו מלאים בפסולת הכוללת צואת בעלי חיים, בדלי סיגריות ופלסטיק, אחרי שלטענתה המסר הועבר. משטר קים זועם על שליחת בעלוני תעמולה אנטי-קומוניסטיים של פעילים דרום קוריאניים, הכוללים כספים, עלונים והתקני USB עם תכני בידור דרום קוריאניים האסורים לצפיה במדינה המסוגרת.

אחותו של קים ג'ונג און, קים יו ג'ונג - אחת הדוברים המרכזיים של פיונגיאנג - לעגה השבוע לקוריאה הדרומית בשל זעמה על שליחת הבלונים, ואמרה כי הצפון קוריאנים פשוט "מממשים את חופש הביטוי" שלהם.

חיילים דרום קוריאנים בוחנים שרידי בלון אשפה ששלחה קוריאה הצפונית, 2 ביוני 2024. רויטרס
חיילים דרום קוריאנים בוחנים שרידי בלון אשפה ששלחה קוריאה הצפונית/רויטרס

בתקופת ההפשרה בין המדינות, הן הסכימו "להפסיק לחלוטין את כל פעולות העוינות זו נגד זו בכל תחום", כולל חלוקת עלונים.

הפרלמנט בסיאול אף העביר בשנת 2020 חוק המגדיר את פעולת שליחת הכרוזים לצפון כעבירה פלילית, אך הפעילים לא הפסיקו. בתגובה, פיונגיאנג ניתקה באותה שנה באופן חד-צדדי את כל קשרי התקשורת הצבאיים והפוליטיים הרשמיים עם הדרום ופוצצה משרד קישור בין-קוריאני בצד שלה של הגבול.

בשנה שעברה, בית המשפט החוקתי של דרום קוריאה פסל את החוק מ-2020, וכינה אותו הגבלה מופרזת על חופש הביטוי. קוריאה הצפונית, מצדה, הכריזה שהיא אינה מחויבת עוד להסכם ופרסה כוחות וציוד צבאי לאורך הגבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully