וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדלי סיגריות וחתיכות פלסטיק: צפון קוריאה ממשיכה להציף את הדרום במאות בלוני אשפה

2.6.2024 / 10:38

חלק מהבלונים נחתו גם בבירה סיאול, שהזהירה את שכנתה לחדול מהפרובקציות שבהן החלה בתגובה להפרחת בלוני תעמולה נגד המנהיג קים ג'ונג און. בצבא הדרום הבהירו כי הבלונים לא מכילים חומרים מסוכנים

צפון קוריאה פרסמה שיר חדש "Friendly Father" (האבא החברותי) המשבח את המנהיג קים ג'ונג און/רויטרס

קוריאה הצפונית ממשיכה להציף את הדרום בבלוני אשפה, ושלחה יותר מ-600 כאלו ביממה החולפת - כך אמר היום (ראשון) צבא הדרום. לפי הצבא הדרום קוריאני, בין 20 ל-50 בלונים חלפו בשמי צפון המדינה בכל שעה, וחלקם אף נחתו בבירה הסיאול ובאזור גיאונג'י הסמוך, שיחד מהווים בית לכמחצית מאוכלוסייתה של קוריאה הדרומית.

פרובוקציית בלוני האשפה של משטר קים החלה ביום שלישי האחרון, ומאז, לפי צבא הדרום, נשלחו כבר כ-900 מהם. היו בהם צואת בעלי חיים, בדלי סיגריות, חתיכות בד ופלסטיק, אך לא חומרים מסוכנים.

סיאול אמרה אחרי תחילת קמפיין האשפה כי שכנתה מצפון הגיעה ל"שפל" חדש. היא הזהירה מתגובת נגד קשה אם היא לא תחדול מההתנהגות "הלא רציונלית" הזו.

"הצבא שלנו עוקב ומנטר אחר נקודות השיגור של הבלונים, עוקב אחרים באמצעות מעקב אווירי ואוסף את החתיכות הנופלות, תוך מתן עדיפות לביטחון הציבור", אמרו בצבא הדרום היום. "אנו קוראים לציבור להימנע ממגע עם בלוני האשפה שנפלו ולדווח עליהם ליחידה הצבאית או לתחנת המשטרה הקרובה", נמסר.

ממשלת העיר סיאול שלחה אתמול מסרונים לתושבים, והזהירה מפני "חפץ לא מזוהה שככל הנראה הוא עלוני תעמולה צפון קוריאניים".

בלון עם אשפה שנשלח מקוריאה הצפונית ואותר על ידי צבא הדרום, 29 במאי 2024 - קרדיט רויטרס. רויטרס
בלון עם אשפה שנשלח מקוריאה הצפונית ואותר על ידי צבא הדרום, 29 במאי 2024 - קרדיט רויטרס/רויטרס

פיונגיאנג הגנה על שחרור הבלונים בשבוע שעבר, שאותן תיארה בתור "מתנות כנות" כנקמה על הבלונים שנשלחו לשטחה עם תעמולה נגד המנהיג קים ג'ונג און.

קוריאה הצפונית זועמת זה זמן רב על הבלונים ששולחים לאורך השנים פעילים דרום קוריאנים, הנושאים כרוזים נגד פיונגיאנג. לעתים הם כוללים גם מזומנים, אורז או התקני USB עם סדרות דרמה דרום קוריאניות האסורות בדיקטטורה הקומוניסטית המסוגרת.

ב-2018, בתקופה של שיפור היחסים בין הקוריאות,הסכימו מנהיגי שתי הקוריאות "להפסיק לחלוטין את כל פעולות העוינות זו נגד זו בכל תחום", כולל חלוקת עלונים.

הפרלמנט בסיאול אף העביר בשנת 2020 חוק המגדיר את פעולת שליחת הכרוזים לצפון כעבירה פלילית, אך הפעילים לא הפסיקו. בתגובה, פיונגיאנג ניתקה באותה שנה באופן חד-צדדי את כל קשרי התקשורת הצבאיים והפוליטיים הרשמיים עם הדרום ופוצצה משרד קישור בין-קוריאני בצד שלה של הגבול.

ובשנה שעברה, בית המשפט החוקתי של דרום קוריאה פסל את החוק מ-2020, וכינה אותו הגבלה מופרזת על חופש הביטוי.

אחותו של קים ג'ונג און, קים יו ג'ונג - אחד הדוברים המרכזיים של פיונגיאנג - לעגה לדרום קוריאה שהתלוננה על הבלונים השבוע, ואמרה כי הצפון קוריאנים פשוט מממשים את חופש הביטוי שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully