וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קוריאה הצפונית שיגרה טיל בין-יבשתי: "יכול לפגוע בכל נקודה בארה"ב"

עודכן לאחרונה: 18.12.2023 / 8:20

הטיל עבר כאלף ק"מ ונחת לא הרחק מחופי יפן, שאמרה כי הוא יכול להגיע למרחק של עד 15 אלף ק"מ. השיגור מגיע בצל המתיחות הגואה באזור, עם הגעתה של צוללת אמריקנית לדרום קוריאה, שלטענת פיונגיאנג היא "הקדמה למלחמה גרעינית"

לקראת עסקת נשק: פוטין וקים בסיור במרכז חלל רוסי/הקרמלין

קוריאה הצפונית שיגרה במהלך הלילה (שני) טיל בין-יבשתי מחופה המזרחי אל חופי יפן. הטיל, ששוגר ממקום סמוך לבירה פיונגיאנג, עבר מרחק של כאלף קילומטר, ונפל באזור הכלכלי היפני, ליד חופי הוקאידו.

משרד ההגנה של יפן ציין שהטיל נפל בים 73 דקות לאחר ששוגר, דקה פחות ממשך שיגור דומה שערכה פיונגיאנג ביולי, והגיע לגובה מקסימלי של יותר מ-6,000 ק"מ. ראש ממשלת יפן הודיע על כוונתו לכנס את המועצה לביטחון לאומי. בטוקיו אומרים שטווח הטיל יכול להגיע ל-15 אלף ק"מ ויותר, ולפגוע בכל מטרה בארצות הברית.

קוריאה הדרומית כינתה את המעשה "התגרות קשה והפרה חמורה של החלטות מועצת הביטחון של האו"ם". בשבוע שעבר אמר גורם דרום קוריאני שבכוונתה של קוריאה הצפונית לשגר טיל בין-יבשתי החודש.

הבית הלבן אמר כי היועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סליבאן, שוחח עם עמיתיו מקוריאה הדרומית ויפן והדגיש את הצורך בשיתוף מידע על התרעות מפני טילים. בעלות הברית עובדות על מערכת לשיתוף מידע בזמן אמת, אבל משרד ההגנה הדרום קוריאני אמר כי היא עדיין מרחק של "כמה ימים" מהפיכתה למבצעית.

אנשים חולפים על פני שידור על שיגור של טיל בין-יבשתי על ידי קוריאה הצפונית בסיאול, קוריאה הדרומית, 18 בדצמבר 2023. רויטרס
אנשים חולפים על פני מסך המשדר דיווח על השיגור הצפון קוריאני בתחנת רכבת בסיאול, היום/רויטרס

אתמול שוגר טיל בליסטי קצר טווח למרחק של 570 ק"מ, שנפל גם הוא בים. לאחר השיגור פרסמה קוריאה הצפונית הודעה המגנה את ארצות הברית בטענה שהיא מנהלת באזור "הקדמה למלחמה גרעינית", בין השאר בתגובה להגעתה של צוללת גרעינית אמריקנית לקוריאה הדרומית אתמול.

ביום שישי, לאחר פגישה רמת דרג בין בכירים מארצות הברית וקוריאה הדרומית בעניין שימוש בנשק אסטרטגי אמריקני כדי להדוף את האיום הצבאי של קוריאה הצפונית, ארצות הברית הזהירה שכל התקפה גרעינית תביא לסיום שלטונו של קים ג'ונג און. בפיונגיאנג מזהירים כי הם עלול להשתמש בנשק גרעיני כ"מכת מנע".

לאחר השיגור הלילה, קוריאה הצפונית כינתה את ארצות הברית וקוריאה הדרומית "גנגסטרים צבאיים", והאשימה אותן בהעלאת המתיחות דרך תרגילים צבאיים ותכנון מלחמה גרעינית. לאזור הגיעה לפני חודש נושאת המטוסים האמריקנית קארל וינסון, כחלק מהניסיון להרתיע את קוריאה הצפונית מהמשך תוכנית הגרעין והטילים שלה.

ארצות הברית וקוריאה הדרומית הידקו את הקשרים הצבאיים ביניהן נגד האיום מצפון, בין השאר לאחר השיגור הראשון של לוויין ריגול צפון קוריאני בנובמבר. בחודש יולי ערכה פיונגיאנג ניסוי בטיל בליסטי בעל דלק מוצק, שלפי מומחים הוכתר בהצלחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully