וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני משפחות חטופים מברכים על המבצע - אך מפצירים בממשלה: "הדרך היא עסקה עכשיו"

עודכן לאחרונה: 9.6.2024 / 6:26

המשפחות בירכו על הפעולה הנועזת שהובילה לחילוץ ארבעת החטופים מהשבי. עם זאת, הן מפצירות בממשלת ישראל להמשיך ולקדם עסקה שתבטיח את ביטחונם ושובם של יקיריהן. "בכל המבצעים חולצו 7 חטופים - איך יחולצו עוד 120? אם יש הצעה ישראלית, אנחנו צריכים לעמוד מאחוריה"

רגעי המראת המסוק עם שלושה מהחטופים ששבו ארצה מרצועת עזה 08 ביוני 2024/דובר צה"ל

לאחר שהחטופים נועה ארגמני, שלומי זיו, אלמוג מאיר ז'אן ואנדרי קוזלוב חולצו הבוקר בעודם בחיים משבי חמאס, בני משפחות של חטופים נוספים ומטה המשפחות בירכו על הפעולה הנועזת שהובילה לחילוץ. עם זאת, בני משפחה של חטופים מסבירים בשיחות עם וואלה! שהם מפצירים בממשלת ישראל להמשיך ולקדם עסקה כוללת שתבטיח את ביטחונם ושובם של יקיריהם הביתה.

"אנחנו ברגשות מעורבים", שיתף יהודה כהן, אביו של החייל החטוף נמרוד כהן (19) מרחובות. "אני מאוד שמח על השחרור בחיים של ארבעת החטופים אבל מצד שני אני ואחרים חוששים שנתניהו ינצל את המבצע הזה כדי לסכל פעם נוספת עסקה לשחרור החטופים. הוא ניצל בציניות את הסיטואציה של מבצע השחרור, למשל כשעיכב את נועה ארגמני בבית החולים מלפגוש את אמה החולה, רק בשביל לייצר לעצמו הזדמנות פוליטית. אנחנו יודעים שהוא מנצל זאת כדי להכשיל עסקה נוספת. אנחנו רוצים עסקה כוללת שתתקיים תוך כדי הפסקת אש, כי רק ככה זה יתאפשר".

שי ונקרט, אביו של עומר ונקרט בן ה-22 מגדרה שחטוף בעזה, סיפר כי הוא קודם כל מרגיש שמחה גדולה, אך במקביל ממשיך וקורא להגיע לידי עסקת שחרור. "ה-7 באוקטובר זו משפחה חדשה שנולדה לנו. אני מכיר אל אחד ואחד ממשפחות החטופים ברמה האישית", הוא סיפר. "אז זה היה מאוד מרגש לראות את החילוץ הזה. הרגשות שלנו מעורבים, גם לצערנו הרב נהרג לוחם ימ"מ. תמיד אמרנו שחילוץ צבאי זה משהו שאפשר לעשות, אבל אני לא רואה איך יחלצו צבאית עוד 120 חטופים. בסך הכל בחילוצים הירואיים ככל שהיו, חולצו שבעה חטופים בחיים. מנגד יש עוד 120 חטופים בשבי ויש גם הרבה שלא עמדו בניסיונות חילוץ. זה מאוד מדאיג. כרגע "עסקת נתניהו" מונחת על השולחן ואנחנו ממש מקווים שהיא תתקדם קדימה. גם אם היא תתקדם בשלבים, היא תיתן אופציה לשחרר את כל החטופים בצורה בטוחה".

עומר ונקרט, חטוף בשבי חמאס. באדיבות המשפחה
עומר ונקרט, חטוף בשבי חמאס/באדיבות המשפחה

על השאלה האם הוא מרגיש חשש שמבצעים מסוג זה יפגעו בסיכויים לקיום עסקה, ונקרט השיב כי לתפיסתו זה דווקא משמש כעוד מנוף לחץ. "אם יש הזדמנות כזו, אז מנצלים אותה", הוא טען. "זה יכול גם ללחוץ את האויב עוד יותר לעסקה כדי שלא יתמהמה או יחכה. החטופים נמקים שם. גם בבתים וגם במנהרות. עומר הוא חולה קוליטיס, אז אנחנו מאוד חוששים ודואגים לו. זו מחלה כרונית במעי ובמצבים של לחץ וסטרס היא מתפרצת. צריך במסגרת המתווה של "עסקת נתניהו" להוציא את החולים הכרוניים בשלב ההומניטארי. למחלה אין גיל. צריך להוציא אותו משם. אם יש הצעה ישראלית, אני חושב שאנחנו צריכים לעמוד מאחוריה ולתמוך בה כדי שהיא תתקיים ויחזרו החטופים".

ליאל, בת הזוג של החטוף אורי דנינו, אמרה: "אנחנו מאושרים ושמחים בשמחתם של המשפחות, גאים בכוחות הביטחון שלנו שעמלו שבועות רבים בשביל האיחוד המרגש הזה. בעזרת השם בקרוב כולנו נזכה לחבק את היקרים לנו. הלוואי והבשורה הזאת תפתח רצף של בשורות טובות לעם שלנו. לדעתי מדינת ישראל התכוונה לכל מילה - היא תעשה הכל כולל הכל כדי להחזיר את כולם הביתה. בין אם הלחץ צבאי ובין אם בעסקה. אני מקווה שהלחץ הצבאי והמבצע הלא פחות ממושלם הזה יבהיר לחמאס שמדינת ישראל אכן תעשה הכל בשביל המטרה החשובה ביותר"

דני מירן, אביו של עמרי, הוסיף: "זה מרגש מאוד, עד דמעות. נסעתי ברכב ושמעתי וזלגו לי דמעות. אלה החברים שלי שהילדים שלהם חזרו ואני שמח בשמחתם. אני מלא גאווה בצה"ל, ברמטכ"ל, בכל היחידות שלקחו חלק בפעולה הזאת והחזירו ארבעה חטופים לחיק משפחה. זה אדיר וממלא תקווה לכולנו, לכל המשפחות. אני לא יודע להתעסק באסטרטגיה, אני משאיר את זה לאנשים שהצליחו להביא היום ארבע נשמות טהורות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
במבצע נועז- חולצו ארבעה חטופים מלב מחנה פליטים בעזה 08 ביוני 2024. ללא, אתר רשמי
במבצע נועז- חולצו ארבעה חטופים מלב מחנה פליטים בעזה 08 ביוני 2024/אתר רשמי, ללא

משפחתם של גלי וזיו ברמן מסרו גם כן: "גלי וזיו עדיין חטופים בעזה. אנחנו שמחים ומתרגשים עבור ארבע המשפחות שיקירהם שבו הביתה שלמים ובריאים. אנחנו גאים בצבא ובכוחות הבטחון שתוך סיכון עצמי הביאו אותם בשלום הביתה. אין ספק שהתנאים הבשילו אך גם היו כרוכים בסיכון החיילים והחטופים. לנו כמשפחה ברור חד-משמעית שהדרך להציל את גלי זיו ושאר החטופים היא דרך עסקה עכשיו. החיים לשיקום הנרצחים לקבורה. נותרו 120 משפחות שמחכות לרגעי האושר האלו. חטופים חיים שצועקים הצילו לפני שיהיה מאוחר מדי. העם שואג משמחה".

עידן בז'רנו, חתנו של לואיס הר ששוחרר במבצע הקודם, סיפר: "קודם כל שמחה גדולה, התרגשות, גאווה על הפעולה עצמה. אנו מרגישים כי היום כוחות הבטחון הוכיחו שהם עושים הכל על מנת להחזיר את החטופים הביתה. כמי שחוו משהו דומה לפני 116 ימים, אנו חייבים לשתף ולבקש מהאנשים והתקשורת, לתת למשפחות לקבל ולחבק את יקיריהן, כל משפחה בדרכה. ברור שהרצון לייצר כותרות ולקבל הצהרות הוא גדול, אבל בתוך ההתרגשות וההמולה יש להבין שלא כולם מגיבים בצורה דומה. הזמן לעכל את הסיטואציה הוא חשוב ביותר".

רגעי המפגשים המרגשים של נועה ארגמני, אלמוג מאיר, אנדרי קוזלוב ושלומי זיו, שחולצו היום במבצע נועז מעזה, עם בני משפחותיהם בבית החולים שיבא.. דובר צה"ל
רגעי המפגשים המרגשים של נועה ארגמני, אלמוג מאיר, אנדרי קוזלוב ושלומי זיו, שחולצו היום במבצע נועז מעזה, עם בני משפחותיהם בבית החולים שיבא./דובר צה"ל

היום בשעות אחר הצהריים נציגי כמה ממשפחות החטופים מסרו הצהרה מחוץ לשער בגין של בסיס הקרייה בתל אביב. שחר מור (זהירו), אחיין של אברהם מונדר אמר: "כולנו בהתרגשות עצומה היום. זהו יום מרגש לעם ישראל שרוצה את החטופים בבית. אנחנו נרגשים ממבצע החילוץ ההירואי של כוחות הביטחון! ובאותה נשימה מוסרים את תנחומינו למשפחת לוחם הימ"מ שנפלת בפעולת החילוץ: פקד ארנון זמורה ז"ל. ודווקא היום אסור להתבלבל: יש עדיין 120 חטופים שנמקים בגהינום בעזה, כבר 8 חודשים, 246 ימים, והדרך היחידה להחזיר את כולם היא בעסקה".

עינב צנגאוקר, אמו של מתן צנגאוקר אמרה: "עם ישראל מאוחד היום עם המשפחות שחזרו אליהן יקיריהן. כולנו משפחה אחת. לכולנו מגיע לחבק את יקירינו. אני מחכה לחבק את מתן שלי, כמו כל המשפחות שעדיין מחכות לחבק את יקירהן. אנחנו קרובים לעסקה, אני קרובה לחבק את מתן. אסור להחמיץ את הרגע הזה. אני אומרת לממשלה, תראו את האושר והאחדות בעם כשחוזרים ארבעה חטופים, החזרה של כולם תהפוך את העם שלנו לעם שלם! תביאו עסקה עכשיו".

מפגינים חוסמים את דרך בגין לכיוון דרום מחוץ לבסיס הקרייה בתל אביב במחאה על מותם של החטופים. ללא קרדיט, אתר רשמי
מפגינים חוסמים את דרך בגין לכיוון דרום מחוץ לבסיס הקרייה בתל אביב במחאה על מותם של החטופים/אתר רשמי, ללא קרדיט

אילה מצגר, כלתו של יורם מצגר שגופתו מוחזקת בעזה אמרה: "אני נמצאת כאן היום בזמן שמשפחתי יושבת שבעה, לאחר שהתבשרנו השבוע כי חמי האהוב יורם מצגר, נרצח בשבי לצד עוד שלושה חטופים. עד רגע זה לא זכינו לביקור או לטלפון מראש הממשלה. אנחנו כבר לא נזכה לחבק את יורם, אבל יש עוד משפחות רבות שמייחלות לרגע הזה, שנאבקות, שחולמות, נאחזות בתקווה. חייבים להציל חיים ולהחזיר את כולם. עכשיו זה הרגע למנף את פעולת החילוץ המדהימה, לעסקה שתחזיר את כולם. אנחנו דורשים מהממשלה לנצל את המומנטום שנוצר, כדי לחתור ולהביא את העסקה שיש על השולחן".

מרב סבירסקי, אחותו של איתי סבירסקי ז"ל אמרה: "יש חטופים ומשפחות שלא זכו לרגעים המרגשים של היום. צריך להזכיר דווקא היום: עד היום שוחררו שבעה חטופים במבצעים צבאיים הירואיים. בעסקה הקודמת שוחררו למעלה מ-100 חטופות וחטופים. את כולם נוכל להחזיר רק בעסקה. והזמן שלהם נגמר מזמן. יש הזדמנות, ויש תנאים לעסקה. הדרך היחידה להצלת חיים והחזרת כולם עוברת בהתחייבות ישראלית לסיום המלחמה. לכו לעסקה, הסכימו לסיים את המלחמה, תצילו חיים ותחזירו את כולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully