וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו נחת בבית החולים שיבא למפגש עם החטופים שחולצו

עודכן לאחרונה: 9.6.2024 / 8:42

דקות לאחר סיום המבצע, בירך עליו בחמ"ל ראש הממשלה: "גם הפעם ישראל הוכיחה שאינה נכנעת לטרור ופועלת ביצירתיות ובתעוזה". נשיא המדינה שוחח עם נועה ארגמני, אחת מארבעת החטופים, עם הגעתה לארץ. לאחר מכן, בהודעה רשמית בירך את צה"ל ושב"כ על המבצע הנועז

ראש הממשלה בנימין נתניהו במפגש מרגש בבית החולים שיבא עם נועה ארגמני ובני משפחתה/מערכת וואלה

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שבת) בעת ביקור בבית החולים שיבא לביקור אצל החטופים ששוחררו: "זהו יום מרגש לאזרחי ישראל, לרבים בעולם ולי אישית. פגשתי עכשיו את אנדריי, שלומי אלמוג ונועה. אמרתי להם 'ברוך שובכם הביתה'. פגשתי את המשפחות שלהם שוב, רעייתי ואני נפגשנו איתם פעמים רבות. אבא של ארגמני אמר: 'קיבלתי את המתנה הכי טובה'. אנדריי סיפר לי שהיתה לו מחברת בשבי וכל יום הוא היה כותב שורה אחת: 'כל יום מתנה'. הם אמרו לי 'כל יום כאילו נולדנו מחדש'".

נתניהו הוסיף: "אני רוצה לחזור להבהיר - אנחנו נחזיר את כולם. גם עכשיו עובדים על עוד החזרות. אנחנו נחזיר את כולם. כשהמבצע הובא לאישור סופי בחמישי בערב, ידעתי שהוא מאוד מורכב ומסוכן והמרחק בין הצלחה לכישלון הוא כחוט השערה, אבל אישרתי אותו ללא היסוס, כי אני סומך על צה"ל, השב"כ, המשטרה, הלוחמים של הימ"מ ושב"כ שהסתערו וחיסלו את המחבלים. כששמעתי 'היהלום בידינו', הלב התרחב בגאווה אין קץ ובאנחת רווחה. זה מבצע הירואי, אבל הוא לא בא בלי מחיר. אני יודע שיש מבצעים שנרשמים ושנושאים גאווה ותהילה לדורות, אבל גם כרוכים בכאב אישי נורא, וכך היה עם נפילת אחד מטובי בנינו, פקד ארנון זמורה. אני יודע איזה כאב עובר על משפחתו, ושתהילת עולם קשורה בשם יקירם שנפל. הוא והלוחמים זקפו את קומת העם, הם הוכיחו שלישראל יש את העוצמה והרצון להילחם במבקשי נפשינו, ושצה"ל יכול להגיע לכל מקום. נחזיר את כל חטופינו בדרך זו או בדרך אחרת".

יצוין שראש הממשלה לא ביקר או שוחח עם משפחות החטופים שנרצחו בשבי חמאס בחודשים האחרונים, וגם לא נפגש עם חטופות ששבו מהשבי. הוא גם מסרב לפגוש משפחות חטופים שאינם מפורום הגבורה הימני כבר כמה חודשים.

הצהרת נתניהו בבית החולים שיבא, 8 ביוני 2024. רויטרס
הצהרת נתניהו בבית החולים שיבא, 8 ביוני 2024/רויטרס

פרופ' איתי פסח, מנהל בית החולים לילדים ספרא בשיבא עדכן היום בהצהרה לתקשורת: "היום בבוקר קיבלנו במרכז הרפואי להיערך לקליטה מהירה של החטופים ששוחררו במבצע נועז להיות מוכנים ברמה מידית. לשמחתנו זו לא הפעם הראשונה שעושים את זה. כינסנו את כל הצוותים שערוכים לעניין וזכינו לקבל את פניהם של שלומי, אלמוג, אנדריי ונועה שהגיעו לפה מלווים בחיילי צה"ל. בני המשפחה הגיעו להתאחד איתם, הם פגשו את החברים ובני המשפחה והם עכשיו מחובקים, אפשר לשמוע את צהלות השמחה. במקביל מבצעים את הבדיקות הנדרשות. התקופה שהם עברו היא מורכבת, ארוכה וקשה. ניכר שהם סבלו תלאות מתלאות שונות אבל בסך הכל מצבם יציב, הם מתקשרים, במצב רוח טוב ומתרגשים מאוד מהפגישה עם המשפחות. כרגע משלימים את הבדיקות והברור שייקח עוד זמן, לא ממהרים. השבים עברו תקופה מורכבת".

sheen-shitof

עוד בוואלה

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דובר צה"ל
רגעי המפגשים המרגשים של נועה ארגמני, אלמוג מאיר, אנדרי קוזלוב ושלומי זיו, שחולצו היום במבצע נועז מעזה, עם בני משפחותיהם בבית החולים שיבא.. דובר צה"ל
רגעי המפגשים המרגשים של נועה ארגמני, אלמוג מאיר, אנדרי קוזלוב ושלומי זיו, שחולצו היום במבצע נועז מעזה, עם בני משפחותיהם בבית החולים שיבא./דובר צה"ל

במערכת הפוליטית הגיבו בשמחה על שחרור ארבעת החטופים הבוקר מהשבי במרכז רצועת עזה. דקות לאחר סיום המבצע, עם קבלת ההודעה על שחרור החטופים, בירך עליו ראש הממשלה בנימין נתניהו מהחמ"ל: "לא נרפה עד שנשיב את כל חטופינו", אמר. נתניהו נחת בבית החולים שיבא כדי לפגוש את החטופים שחולצו. נשיא המדינה יצחק הרצוג, שיצר קשר טלפוני עם נועה ארגמני עם הגעתה ארצה, בירך לאחר מכן את כוחות הביטחון על הצלחתם.

"קיבלנו עם דמעות בעיניים את הבשורה המרגשת כל-כך על חילוצם מהשבי של נועה ארגמני, אלמוג מאיר, אנדריי קוזלוב ושלומי זיו, שנחטפו ב-7 באוקטובר מהמסיבה ברעים ושהתאחדו סוף סוף עם אהוביהם", כתב הרצוג. "בשם כל עם ישראל אני מודה לצה"ל, השב"כ, משטרת ישראל והימ"מ על מבצע חילוץ מרשים ונועז, ומייחל לחזרתם המהירה של כל החטופות והחטופים שלנו לחיק משפחותיהם. עם ישראל חי!".

"כל העם מצדיע לכם וללוחמים הנועזים שסיכנו היום את חייהם על מנת להציל חיים", מסר נתניהו. "גם הפעם הוכחתם שישראל אינה נכנעת לטרור ופועלת ביצירתיות ובתעוזה שאינם יודעים גבולות, כדי להביא הביתה את חטופינו. אנו מחויבים לעשות זאת גם בהמשך. לא נרפה עד שנשלים את המשימה ונשיב את כל חטופינו הביתה - החיים והחללים כאחד".

תמונות ראשונות מחמ״ל המבצעים המיוחדים של השב״כ אשר ממנו נוהל המבצע לחילוצם של החטופים.. תקשורת שב״כ, אתר רשמי
נתניהו בחמ"ל המבצע, היום/אתר רשמי, תקשורת שב״כ

גם יו"ר המחנה הממלכתי, השר בני גנץ, מסר: "הלב מתמלא מחזרתם של נועה, אנדריי, אלמוג ושלומי. אני מבקש לשבח את לוחמי צה"ל, הימ"מ והשב"כ על המבצע המורכב, האמיץ, שתוכנן בקפידה ובוצע באופן מעורר השראה. גם היום ליבי עם כל משפחות החטופים, אנחנו מחויבים לעשות הכל כדי להשיב אותם הביתה".

נועה ארגמני לנשיא: "אני כל כך שמחה להיות פה". ללא, אתר רשמי
נועה ארגמני בשיחה עם הרצוג, היום/אתר רשמי, ללא

ראש האופוזיציה יאיר לפיד מסר: "התרגשות גדולה עם קבלת הבשורות המשמחות. ‏נועה, שלומי, אלמוג ואנדריי. חיכינו לכם, ועדיין אנחנו מחכים לכולם. כולם. ‏הרבה הערכה לכוחות הבטחון על מבצע נועז ואמיץ במשימה העליונה להחזיר את החטופים הביתה. אור גדול בתוך החושך הנורא".

החטופים נועה ארגמני, שלומי זיו, אלמוג מאיר ג'אן ואנדרי קוזלוב חולצו בעודם בחיים במבצע במחנה הפליטים נוציראת שבמרכז הרצועה. המבצע, שתוכנן שבועות לפני כן, לווה באש כבדה מהאוויר, מהים והיבשה, כשבמקביל הפלסטינים דיווח על פצועים והרוגים רבים באזור מחנה הפליטים. כמו כן דווח על מבנים שקרסו ועל מטוסי ומסוקי קרב רבים שפועלים באוויר. במבצע נפצע באורח קשה לוחם ימ"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully