וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: סינוואר אמר למתווכות שחמאס לא יתפרק מנשקו

עודכן לאחרונה: 6.6.2024 / 20:52

סינוואר חזר על עמדת חמאס שלפיה הוא יסכים לעסקה להשבת החטופים רק אם ישראל תתחייב להפסקת אש קבועה. בהודעה שהופצה היום על ידי חמאס נאמר שההצעה שחשף ביידן בשבוע שעבר "מקובלת באופן כללי", אבל לא משקפת באופן מדויק את מה שנכלל במשא ומתן

בווידאו: הרמטכ״ל ברפיח: ״לפרק את חמאס לחלוטין זו משימה לאומית של מדינת ישראל״/צילום: דו"צ

מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר אמר היום (חמישי) למתווכות הערביות, על פי דיווחים, שחמאס "לא יתפרק מנשקו או יחתום על הצעה המבקשת זאת". כך דיווח הערב ה"וול סטריט ג'ורנל". סינוואר אמר, לפי הדיווח, שהוא יקבל את העסקה רק אם ישראל תתחייב להפסקת אש קבועה.

עוד נאמר בידיעה שחמאס אמר בהודעה שהופצה היום, שהתוכנית שחשף הנשיא ביידן בשבוע שעבר היא "מקובלת באופן כללי", אבל היא אינה משקפת בדייקנות את התנאים שחמאס ראה בתהליך המשא ומתן. הבית הלבן טען מנגד שביידן שיקף בדיוק את העמדה הישראלית.

יחיא סינוואר. צילום: Abed Rahim Khatib/Shutterstock, עיבוד תמונה
מנהיג חמאס עזה יחיא סינוואר/עיבוד תמונה, צילום: Abed Rahim Khatib/Shutterstock

הודעתו של סינוואר מגיעה לאחר שביום שלישי האחרון הפיצה ארה"ב לחברות מועצת הביטחון של האו"ם טיוטת הצעת החלטה שקוראת לחמאס לקבל את ההצעה לעסקת חטופים. הצעת ההחלטה היא מהלך נוסף של ארה"ב שמטרתו לגייס את הקהילה הבינלאומית להפעלת לחץ על חמאס לקבל את העסקה. הצעת ההחלטה הופצה זמן קצר אחרי שמדינות ה-G7 פרסמו הצהרת תמיכה בנאומו של הנשיא ביידן וקראו ללחוץ על חמאס כדי להסכים לעסקת החטופים המוצעת.

עוד בוואלה

מה אתם יודעים על המשפחות של הכדורגלנים? שחקו עכשיו.

לכתבה המלאה
הנשיא ביידן נואם בטקס הזיכרון השנתי של מוזיאון הזיכרון לשואה בוואשנגטון. צילום: רויטרס, עיבוד תמונה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן/עיבוד תמונה, צילום: רויטרס

הצעת ההחלטה מקדמת בברכה את ההצעה שהציג נשיא ארה"ב בנאומו ב-31 במאי וקוראת לחמאס לקבל באופן מלא את ההצעה וליישם את סעיפיה ללא דיחוי וללא תנאים. הצעת ההחלטה קובעת כי יישום מהיר של העסקה יאפשר הפסקת אש, נסיגה של כוחות צה"ל מהאזורים המאוכלסים ברצועת עזה, שחרור חטופים, הגדלת היקף הסיוע ההומניטארי, החזרת שרותים בסיסיים לאוכלוסיה וחזרת תושבים פלסטינים לצפון הרצועה.

הצעת ההחלטה מדגישה כי על כל הצדדים לעמוד בתנאי העסקה ברגע שהיא מוסכמת במטרה להביא להפסקת פעולות האיבה וקוראת לכל חברות מועצת הביטחון והאו"ם לתמוך ביישום העסקה. בסעיף האחרון בהצעת ההחלטה מציינת מועצת הביטחון את מחויבותה לחזון של שתי מדינות דמוקרטיות - ישראל ופלסטין - שחיות זו לצד זו בשלום ובגבולות בטוחים ומוכרים, ומדגישה את החשיבות של האיחוד בין הגדה המערבית לרצועת עזה תחת הרשות הפלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully