וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפת חמ"ל: הקרב בין נציגי המבקר לנציגי אמ"ן על מחדל 7 באוקטובר

עודכן לאחרונה: 6.6.2024 / 20:28

נציגי מבקר המדינה מנסים להיפגש עם קצינים וחיילים באמ"ן על מנת לחקור את המחדל. באמ"ן מזהירים את החיילים: "לא לשתף פעולה עם נציגי מבקר המדינה בחקירה ללא אישור"

בווידאו: המבקר מותח ביקורת על התנהלות הממשלה בטיפול בעורף וקובע שאין הצדקה להתעוררות המאוחרת/צילום: משרד מבקר המדינה

מערכת חמ"ל חשפה היום (חמישי) כי מתנהל קרב בין נציגי מבקר המדינה, שמנסים להיפגש עם קצינים וחיילים באמ"ן בכל דרך על מנת לחקור את מחדל 7 באוקטובר. באמ"ן מזהירים את החיילים "שלא לשתף פעולה עם נציגי מבקר המדינה בחקירה ללא אישור ראש אמ"ן".

לפני כשבועיים דחה בג"ץ את בקשת צה"ל להוציא צו ארעי שמונע ממבקר המדינה לפתוח בבדיקה בצבא לאירועי 7 באוקטובר. צה"ל עדכן את בג"ץ בהתנגדותם לעמדתו, המתבססת על כך כי ביקורת בעיתוי הנוכחי תיפגע ביכולות הלחימה ותסיט את תשומת הלב של הפיקוד מהלחימה בפועל. כאמור בג"ץ דחה את הבקשה.

מרגע דחיית הצו על ידי בג"ץ מנסים נציגי מבקר המדינה להיפגש עם קצינים וחיילים באמ"ן בכל דרך על מנת לדלות מידע ולחקור את מחדלי 7 באוקטובר. באמ"ן שמו לב לניסיונות של נציגי מבקר המדינה להיפגש עם חיילים וקצינים, והיום כאמור הוציאו הודעה לקצינים ביחידה בקבוצת הוואטסאפ הפנימית כי "אין אישור לאף יחידה או נציגיה להיפגש עם אנשי מבקר המדינה ללא אישור קמנ"ר וראש אמ"ן.

הרמטכ"ל הרצי הלוי ומבקר המדינה מתניהו אנגלמן. אמיר בוחבוט, ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
הרמטכ"ל הרצי הלוי ומבקר המדינה מתניהו אנגלמן/עיבוד תמונה, אמיר בוחבוט, ראובן קסטרו

מבקר המדינה אמר לפני כשבועיים כי הוא "מצפה מהרמטכ"ל ומכלל הגורמים המבוקרים להורות לאנשיהם לקיים את החובה המוטלת עליהם מכוח חוק-יסוד מבקר המדינה, ולשתף פעולה באופן מלא עם נציגי משרד מבקר המדינה, בדומה לגופי הביטחון האחרים", כך נכתב בהודעת המבקר.

נראה שבאמ"ן לחוצים מהניסיונות של נציגי מבקר המדינה לנסות ולתחקר את אירועי 7 באוקטובר. זאת ההודעה שנשלחה בקבוצה וואטסאפ פנימית של אגף המודיעין בצה"ל: "אף אחד לא נפגש ולא משתף פעולה עם נציגי מבקר המדינה ללא אישור ראש אמ"ן וזה שיהיה כתוב בלוחות הזמנים וביומן של ראש אמ"ן".

כדי להקדים תרופה למכה, צה"ל החליט לתחקר את עצמו על אירועי 7 באוקטובר לפני מבקר המדינה. דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי הודיע אמש כי צה"ל בחודש הבא יפרסם תחקיר שיציג בסדר כרונולוגי את הלילה שבין 6 באוקטובר ל-7 באוקטובר. בתחקיר צה"ל החליט לתחקר משנת 2018 שבה התקבלה ההחלטה לקבל את הכסף הקטארי שזרם לחמאס ברצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully