וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להאריך את צווי הסגירה לאל ג'זירה

עודכן לאחרונה: 6.6.2024 / 16:16

ביה"מ המחוזי בתל אביב החליט שבמוצאי שבת יפקעו הצווים האוסרים על התחנה לפעול מישראל. המשמעות היא שהתחנה תוכל לשדר מהארץ ושניתן יהיה לקלוט את שידוריה. היום ביקשה הפרקליטות מבית המשפט לשנות את החלטתו ולהאריך את הצווים ולמנוע פגיעה בביטחון המדינה

קויק: אושרה סגירת אל-ג'זירה בישראל/רויטרס

מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הודיעה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בת"א כי היא מבקשת מבית המשפט לדון בחדש בהחלטתו ולהאריך את צווי הסגירה לאל-ג'זירה.

בבקשה לעיון מחדש שהוגשה על ידי הפרקליטות נכתב כי "הואיל והממשלה צפויה להתכנס רק ביום ראשון הקרוב, הרי ככל שיוחלט להאריך את תוקף ההוראות, לא ניתן יהיה לאשר את ההחלטה קודם לכן. המשמעות היא שככל שגורמי הביטחון יחוו דעתם כי הפגיעה הממשית בביטחון המדינה כתוצאה משידורי ערוץ אל- ג'זירה עומדת בעינה, תיפגע הרציפות בין ההוראות שאושרו להוראות החדשות".

למעשה בפרקליטות טוענים שעד שהממשלה תתכנס שוב ביום ראשון כדי לדון בהחלטה יהיה יום אחד שבו התחנה הקטארית תוכל לשדר בחופשיות מישראל, ויהיה אפשר לקלוט את שידוריה בישראל. הסכנה ממהלך כזה, כך לפי עמדת הפרקליטות היא פגיעה בביטחון המדינה.

משרדי אל-ג'זירה בירושלים. יונתן זינדל, פלאש 90
משרדי אל-ג'זירה בירושלים/פלאש 90, יונתן זינדל

בנוסף, מנכ"לית משרד התקשורת עינבל משש פנתה לאל ג'זירה, והודיעה לה שבכוונת שר התקשורת להאריך את הצווים, שמונעים את שידורי וקליטת התחנה בארץ: "בהמשך לאמור, העברתי את המלצתי לשר התקשורת לפיה, לאחר בחינת כל החומרים ובהסתמך על עמדת גורמי הביטחון, אין מקום לשנות או לקצוב את תוקפן של ההוראות שניתנו בעניין ערוץ אל ג'זירה", נאמר במכתב לתחנה. כעת יש להמתין ולראות איזו החלטה בית המשפט ייתן בנושא, והאם היא תינתן לפני יום ראשון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully