וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה את סגירת אל-ג'זירה בישראל, שרי המחנה הממלכתי נעדרו מההצבעה

עודכן לאחרונה: 5.5.2024 / 18:35

המוסד והשב"כ התנגדו לעיתוי, אך תמכו בהחלטה וזו עברה פה אחת. תחילה, הצו שעליו חתם שר התקשורת כפוף לאישור שופט. לפי החוק, הערוץ ייסגר ל-45 ימים עם אפשרות להאריכו, ויאפשר החרמת ציוד, מניעת שידור, הסרת הערוץ ועוד

שר התקשורת קרעי חותם על סגירת ערוץ אל ג'זירה בישראל/דוברות שר התקשורת שלמה קרעי

הממשלה אישרה היום (ראשון) את החלטת ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר התקשורת שלמה קרעי לסגור את ערוץ אל-ג'זירה בישראל. ההחלטה עברה פה אחד - שרי המחנה הממלכתי לא הגיעו לישיבת הממשלה ולא השתתפו בהצבעה.

ההחלטה הייתה אמורה לעלות בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני שהתקיימה ביום חמישי, אך ראש המוסד וראש השב"כ הביעו התנגדות לאישורה בעת הזו מחשש לפגיעה במאמצים לשחרור החטופים ובתיווך הקטארי. ולכן הוחלט לדחות את ההצבעה ולהעבירה למליאת הממשלה. בסביבת השר קרעי טענו כי למרות התנגדותם לתזמון ההחלטה בישיבת הקבינט ביום חמישי, היום בדיון בממשלה המוסד והשב"כ הביעו תמיכה באישור ההחלטה.

לפי החוק, ההחלטה מורה על סגירת הערוץ למשך 45 ימים וניתן להאריכה ל-45 ימים נוספים.נכנס מיידית לתוקף אך נתון לביקורת של שופט. הצו מאפשר בין היתר את סגירת משרדי הערוץ בארץ, החרמת ציוד שידור, מניעת שידורי כתבי הערוץ, הסרת הערוץ מחברות הכבלים והלוויין, חסימת אתרי האינטרנט שלו, שלילת תעודות לע"מ מכתביו ועוד.

משרדי אלג'אזירה בירושלים 27 ביולי 2017. רויטרס, רויטרס
משרדי אלג'אזירה בירושלים 27 ביולי 2017/רויטרס, רויטרס

החוק שמאפשר את סגירת אל ג'זירה עבר בכנסת כבר לפני יותר מחודש, אך קובע כי שר התקשורת יוכל לפעול נגד ערוץ זר שפועל נגד המדינה רק לאחר קבלת חוות דעת ביטחונית ומחייב את אישור הממשלה או הקבינט.

לפני כחודש אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יפעל מידית לסגירת הערוץ. החוק החדש מקנה לראש הממשלה את הסמכות לסגור את שידורי הערוץ בישראל. הסגירה נעשית ברקע המו"מ התקוע מול חמאס בתיווך קטאר על נושא החטופים, ותחת ביקורת על ראש הממשלה ואי רצונו להגיע לעסקה.

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
שלמה קרעי, ראש הממשלה בנימין נתניהו. עמוס בן גרשום/לע"מ, ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
שלמה קרעי, ראש הממשלה בנימין נתניהו/עיבוד תמונה, עמוס בן גרשום/לע"מ, ראובן קסטרו

הצעת החוק קובעת כי אם שוכנע ראש הממשלה כי התכנים המשודרים של ערוץ זר המשדר בישראל פוגעים באופן ממשי בביטחון המדינה, רשאי שר התקשורת, בהסכמת ראש הממשלה ובאישור הקבינט או הממשלה להורות על פעולות, כגון: הפסקת שידורים של הערץ הזר, סגירת משרדי הערוץ הזר, מתן הוראה על הסרת אתר האינטרנט של הערוץ הזר או תפיסת מכשיר המשמש לאספקת תכנים, אליו לא תבוצע חדירה.

במחנה הממלכתי נעדרו מההצבעה ובהודעה שפירסמו לאחר מכן טענו שהם תומכים בהחלטה אך ביקרו את העיתוי שלה בשת עמדת מערכת הביטחון לגבי התזמון והחשש לפגיעה במומ החטופים שהוצגה בקבינט ביום חמישי. עם זאת, בישיבת הממשלה היום מערכת הביטחון תמכה בהחלטה - אך שרי המחנה הממלכתי לא היו שם כדי לדעת זאת.

תגובת המחנה הממלכתי: "שרי המחנה הממלכתי תומכים בסגירת ערוץ אל ג'זירה ואף הודיעו כי יצביעו בעד סגירתו בישיבת הקבינט האחרונה. לבקשת גורמי מערכת הביטחון, וראש המוסד בפרט, וכדי לא לפגוע במאמצי המשא ומתן, הוחלט באותה ישיבה לדחות את ההצבעה בכמה ימים. הבאת הנושא הבוקר להצבעה בישיבת הממשלה, היא החלטה נכונה בעיתוי אומלל שעלולה לחבל במאמצים למיצוי המשא ומתן ונובעת משיקולים פוליטיים".

שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי חתם על הצווים נגד אלג'זירה מיד עם אישור הממשלה פה אחד: "הצווים שלנו ייצאו לפעולה באופן מידי. עבר יותר מדי זמן ויותר מדי מהמורות משפטיות מיותרות כדי שנוכל סוף סוף לעצור את מכונת ההסתה המשומנת של אלג'זירה שפוגעת בביטחון המדינה. לאורך חודשים, עשיתי הכול ואמשיך לעשות הכול כדי שהם לא יוכלו לפעול מישראל עוד".

עם פרסום תגובת המחנה הממלכתי, שר התקושרת שלמה קרעי הוסיף: "אין להם בושה. חצי שנה הם פועלים כמו גיס חמישי בתוך הממשלה. חצי שנה הם מנסים לעשות הכל כדי לתקוע מקלות בגלגלים. חצי שנה הם מחלישים אותנו מול האויבים ואפילו מול האמריקאים. חצי שנה שהם מציירים את עצמם כדואגים לחטופים כשבפועל הם רק עושים נזק. חצי שנה שהדבר היחיד שחשוב להם הוא קבלת ליטוף תקשורתי. כל הזמן מתלוננים, כל הזמן מתדרכים נגד, כל הזמן מטנפים. ועכשיו, מעזים לצאת כנגד החלטה בטחונית שהתקבלה פה אחד בממשלה, בתיקוף חד משמעי של כל גורמי הבטחון, כאילו זו החלטה פוליטית? חבורה עלובה וחסרת אחריות. בושה!".

השר ניר ברקת הגיב על ההחלטה: "אל-ג'זירה היא מנוע האנטישמיות הגדול בעולם שמפעילה קטאר נגד מדינת ישראל והעם היהודי. ערב יום השואה הממשלה מעבירה מסר חד נגד זרוע התעמולה של מדינת הטרור קטאר. לא נאפשר לאויבי ישראל לשדר תעמולה אנטישמית ועלילות דם משטחנו".

חבר הכנסת גלעד קריב בתגובה להחלטת הממשלה לסגירת הערוץ: "ההתעלמות של נתניהו ושותפיו מעמדת ראש המוסד היא עדות נוספת לכך שהממשלה לא מעמידה את שחרור החטופים בראש סדר העדיפויות. מדובר בצעד קוסמטי וחסר חשיבות שלא יטשטש את העובדה שנתניהו היה ספסר הכספים הראשי של הכסף הקטארי שזרם לחמאס, ושגם עתה הוא מסרב להעמיד אלטרנטיבה רצינית למעורבות הקטארית המסוכנת ברצועת עזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully