וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שההצעה נדחתה: הממשלה תדון בראשון על סגירת ערוץ אל ג'זירה

עודכן לאחרונה: 3.5.2024 / 14:14

הממשלה צפויה לדון בפתח ישיבתה בהצעה לאסור את פעילות הערוץ בארץ, לאחר שהקבינט לא קיבל החלטה. לפי מקורות שעודכנו בדיון הקבינט המדיני ביטחוני, במהלך הדיון הביעו ראשי המוסד והשב"כ דדי ברנע ורונן בר התנגדות לסגירת הערוץ מחשש שזה יכול לפגוע במו"מ לשחרור החטופים

בווידאו: שר התקשורת קרעי בריאיון לדוד ורטהיים מבהיר שגל"צ לא תשדר את מהדורות הערוצים המסחריים/צילום סטילס: ראובן קסטרו

הממשלה צפויה לדון בפתח ישיבתה השבועית ביום ראשון בהצעה של שר התקשורת שלמה קרעי לאסור על פעילות ערוץ אל ג'זירה בישראל, זאת לאחר שההצבעה שתוכננה להתקיים אמש (חמישי) על ההצעה בקבינט המדיני-ביטחוני נדחתה ברגע האחרון.

לפי מקורות שעודכנו בדיון הקבינט המדיני ביטחוני, במהלך הדיון הביעו ראשי המוסד והשב"כ דדי ברנע ורונן בר התנגדות לסגירת הערוץ בעיצומם של המגעים לשחרור החטופים. השר גדי איזנקוט ביקש מראש המוסד להרחיב מה יהיו ההשלכות של ההחלטה לגבי אל ג'זירה על המשא ומתן. נתניהו סירב לדרישתו וביקש להעלות את ההצעה להצבעה - מה שהוביל לעזיבה של איזנקוט את הדיון.

בהמשך, מספר שרים בקבינט, בהם שרים במחנה הממלכתי ושרים בליכוד, הביעו תמיכה בעמדת מערכת הביטחון שביקשה לדחות את אישור ההחלטה. לפי המקורות השר חילי טרופר הציע אז לדחות את ההצבעה ולהביא אותה לישיבת הממשלה ביום ראשון - פשרה אליה נתניהו נענה.

החוק שמאפשר את סגירת אל ג'זירה עבר בכנסת כבר לפני יותר מחודש, אך קובע כי שר התקשורת יוכל לפעול נגד ערוץ זר שפועל נגד המדינה רק לאחר קבלת חוות דעת ביטחונית ומחייב את אישור הממשלה או הקבינט.

משרדי אל-ג'זירה בירושלים. יונתן זינדל, פלאש 90
משרדי אל-ג'זירה בירושלים/פלאש 90, יונתן זינדל

לפני כחודש אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי יפעל מיידית לסגירת הערוץ. החוק החדש מקנה לראש הממשלה את הסמכות לסגור את שידורי הערוץ בישראל. הסגירה נעשית ברקע המו"מ התקוע מול חמאס בתיווך קטאר על נושא החטופים, ותחת ביקורת על ראש הממשלה ואי רצונו להגיע לעסקה.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלמה קרעי, בדיון במליאת הכנסת, 27 במרץ 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
רה"מ נתניהו ושר התקשורת קרעי/פלאש 90, יונתן זינדל

הצעת החוק קובעת כי אם שוכנע ראש הממשלה כי התכנים המשודרים של ערוץ זר המשדר בישראל פוגעים באופן ממשי בביטחון המדינה, רשאי שר התקשורת, בהסכמת ראש הממשלה ובאישור הקבינט או הממשלה להורות על פעולות, כגון: הפסקת שידורים של הערץ הזר, סגירת משרדי הערוץ הזר, מתן הוראה על הסרת אתר האינטרנט של הערוץ הזר או תפיסת מכשיר המשמש לאספקת תכנים, אליו לא תבוצע חדירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully