וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשיא החום: פעוטה מתה לאחר שנשכחה ברכב בשדרות

עודכן לאחרונה: 6.6.2024 / 13:43

פעוטה בת שנתיים אותרה מחוסרת הכרה ברכב סגור, ופונתה למרכז הרפואי ברזילי באורח אנוש ושם נקבע מותה. המשטרה פתחה בחקירה. לפי נתוני ארגון בטרם, מתחילת שנת 2024 מתו שלוש פעוטות לאחר שנשכחו או נלכדו ברכב

פעוטה בת שנתיים נשכחה ברכב בשדרות, 6 ביוני 2024/מד"א

פעוטה נשכחה היום (חמישי) ברכב סגור ברחוב בן יהודה בשדרות, ופונתה באורח אנוש למרכז הרפואי ברזילי באשקלון תוך כדי פעולות החייאה ושם נקבע מותה. המשטרה פתחה בחקירת האירוע.

מהמרכז הרפואי ברזילי נמסר כי הובאה פעוטה בת שנה וארבעה חודשים לאחר ששהתה זמן ממושך ברכב סגור בשדרות. למרות נסיונות החייאה בשטח והמשך החייאה מתקדמת בבית החולים נאלצנו לקבוע את מותה.

מוקדם יותר סיפרו חובשי רפואת חירום במד"א הלל גאל דור ויונתן דוד: "הגענו למקום וראינו בסמוך לרכב בידו של אזרח את הפעוטה כשהיא מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה וחמה מאוד למגע. מיד התחלנו בביצוע פעולות החייאה שכללו קירור, עיסויים, הנשמות, ומתן תרופות ופינינו אותה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבית החולים כשמצבה אנוש".

לפי נתוני ארגון בטרם - המרכז הלאומי לבטיחות ולבריאות ילדים, מתחילת שנת 2024 מתו שלוש פעוטות לאחר שנשכחו או נלכדו ברכב. בין השנים 2024-2013 מתו 43 ילדים כתוצאה משכחה או הילכדות ברכב.

פעוטה בת שנתיים נשכחה ברכב בשדרות, 6 ביוני 2024. מד"א
פעוטה בת שנתיים נשכחה ברכב בשדרות, 6 ביוני 2024/מד"א

מנכ"לית ארגון בטרם לבטיחות ילדים, אורלי סילבינגר, הגיבה לאחר האירוע בשדרות בו נשכחה פעוטה ברכב: "שכחת ילדים ברכב יכולה לקרות לכל אחד ואחת מאיתנו. זה קורה בעיקר במצבים של עייפות, לחץ או יציאה משגרה. ההבנה שזה יכול לקרות גם להורה האחראי ביותר, צריכה להביא אותנו לכדי פעולה אקטיבית של מניעה. הדרך הטובה ביותר למניעה היא אימוץ הרגל מציל חיים. לביטחון נוסף משמשת המערכת החכמה המותקנת ברכב. בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה נוספת של הילכדות ילדים ברכב, כשהילדים נכנסים לרכב חונה אך לא יכולים לצאת ממנו. אני קוראת לכולם - אל תגידו לי זה לא יקרה. רק שמירה על הנחיות הבטיחות תמנע את האסון הבא".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

הנחיות הבטיחות של ארגון בטרם למניעת שכחה והילכדות ברכב:

  • לא משאירים ילד ברכב לבד - אפילו לא לרגע! גם לא עם חלונות פתוחים.
  • מאמצים הרגל מציל חיים - משאירים טלפון נייד, ארנק או תיק במושב האחורי, קובעים תזכורת בנייד או שולחים מסרון לבן\בת הזוג בתום הנסיעה.
  • פותחים את דלתות הרכב בתום כל נסיעה לוודא שאין אף ילד במכונית לפני שנועלים אותו.
  • כדי למנוע אפשרות להילכדות ברכב, בכל חנייה נועלים את הרכב למניעת כניסת ילדים ללא השגחה.
  • בכל התארגנות לנסיעה או יציאה מהרכב, שומרים את המפתחות ביד או בכיס, והרחק מהישג ידם של הילדים ולא נותנים להם לשחק במפתח למניעת הילכדות.
  • עוד באותו נושא:
  • שדרות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully