וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש עיריית ק"ש: "במקום להתעסק בניצחון המוחלט - נתניהו עושה תעמולת בחירות"

עודכן לאחרונה: 6.6.2024 / 10:14

רה"מ בחר אמש לבקר במוקדי השריפות בעיר הצפונית, אך התעלם לחלוטין מראש העיר אביחי שטרן ונפגש רק עם מועמד הליכוד אלי זפרני. בראיון שקיים ל-103FM, הודה שטרן כי נתניהו לא התקשר להתנצל על האירוע המביך וביקר אותו בחריפות: "הגיע הזמן לפחות דיבורים ויותר מעשים"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בקריית שמונה/לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר אמש (רביעי) במוקדי השריפות בקריית שמונה לאחר השבוע הקשה בצפון. לנתניהו התלווה במפתיע המועמד לראשות העייריה מטעם הליכוד אלי זפרני, ולא רק ראש העירייה המכהן אביחי שטרן - עמו בחר נתניהו שלא להיפגש. שטרן שוחח הבוקר עם ניסים משעל וגאולה אבן סער ב103FM ושפך אור על הפרשה.

שטרן הודה כי נתניהו לא התקשר להתנצל על האירוע המביך, אך הסביר כי זה לא מעניין אותו. "הסיפור הוא לא האגו שלי או פגיעה בתושבי קריית שמונה", אמר. "זה שראש ממשלה בזמן מלחמה, אולי מהקשות שידעה המדינה, בטוח הארוכה ביותר, שמעל למאה אלף תושבים בצפון עקורים מבתיהם, במקום להתעסק בניצחון המוחלט - עסוק להוציא מכתב על שימוש בסרטונים ומשאבי הרשות כתעמולת בחירות, ולמחרת בבוקר מתייצב לעשות את אותה תעמולה עם מועמד הליכוד".

אלי זפני מעביר סקירה לראש הממשלה נתניהו בקריית שמונה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"מהלשכה שלי ניסו להשיג כל גורם אפשרי מהלשכה, לא הצלחנו להשיג אותם". אלי זפרני מעביר סקירה לראש הממשלה נתניהו בקריית שמונה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ראש עיריית קריית שמונה הסביר איך במפתיע גילה על ביקורו של נתניהו. "ידעתי בבוקר, חייג אליי מנהל אגף החירום והביטחון, אמר לי 'אתה יודע שראש הממשלה מגיע?', וככה גיליתי את זה", תיאר. "ביקשתי מהלשכה לבדוק רגע, אף אחד לא דיבר איתנו. מהלשכה שלי ניסו להשיג כל גורם אפשרי מהלשכה לדעת אם זה קורה או לא, לא הצלחנו להשיג אותם, ואז אתה רואה חצי שעה אחרי את הפרסום של התמונות".

"שלא ייפגש איתי, שייפגש עם מנהלי אגפים, מנהלי האזורים שפזורים בכל רחבי הארץ", אמר שטרן. "שישמע מה באמת הצרכים, מה עובר על תושבי קריית שמונה, את בעיות הרישום לשנת הלימודים הבאה", זעק. "המון תושבים מבולבלים, לא יודעים אם רושמים את הילד בקריית שמונה או ביישוב שהם נמצאים. כמובן שהיישובים אומרים להם 'אנחנו לא רוצים אתכם, קודם הילדים שלנו'".

sheen-shitof

עוד בוואלה

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית
שלט בחירות של אביחי שטרן, קריית שמונה, 2 בינואר 2024. ראובן קסטרו
תוצאות הבחירות לא הזיזו לנתניהו. שלט בחירות של אביחי שטרן, לפני הבחירות העירונית בקריית שמונה/ראובן קסטרו

שטרן המשיך וסיפר על המפונים מהעיר, ותיאר את הסיטואציה כמצב שלא מתקבל על הדעת. "היום כבר יש משהו בסביבות ה־1,500 תושבים שנשארו בעיר מתוך 24 אלף", אמר. "הם פזורים היום מעל ל־300 בתי מלון. אם אנחנו מכלילים את הפינוי העצמאי, אנחנו פזורים ב־460 יישובים במדינת ישראל - מצב לא נורמלי. הקמנו ארבעה בתי ספר של מפונים, מיסודי עד תיכון, מעונות יום לתינוקות. לנסות להמשיך ולתת את הרציפות, התושבים בסוף מכירים את ראש העיר, אנחנו האבא והאמא שלהם".

"כשאין לי תשובות עבורם, למה 8 חודשים אנחנו עדיין שומעים גמגומים? ישבנו מספיק זמן בשקט, לא הגיוני שעד היום אין אפילו תוכניות ואף אחד לא יודע מה המטרות בצפון", תקף. "יש גם סקר שעשתה מכללת תל חי וגם מחקר שאנחנו עשינו ולצערי בשניהם עולה תמונה מאוד מדאיגה - 40 אחוזים מתושבי קריית שמונה הודיעו שהם לא חוזרים הביתה. 13 אחוזים אמרו שלא משנה מה הם לא חוזרים. זה כנראה יותר, אנשים לא יעבירו את הכתובת כי יש פיצויים, ביום שזה ייגמר נראה עוד יותר אנשים. עוד 18 אחוזים השיבו שבסבירות גבוהה לא יחזרו".

שריפה, קריית שמונה, 4 ביוני 2024. דוד כהן, פלאש 90
"אין לי תשובות עבורם, למה 8 חודשים אנחנו עדיין שומעים גמגומים?". מוקדי השריפות בקריית שמונה/פלאש 90, דוד כהן

שטרן התייחס לדבריו של ראש הממשלה לאחר ביקורו אתמול בצפון ואמר בתקיפות כי המדינה לא מתפקדת. "אנחנו שומעים את זה כבר 8 חודשים, די, אולי הגיע הזמן שנשמע פחות דיבורים ויותר מעשים?", שאל שטרן. "אנחנו נלחמים מול מדינת לבנון, חיזבאללה חלק מהפרלמנט שלו, ואנחנו בתופסת. אנחנו עושים עוול, אנחנו רק מגדילים את המפלצת ועוזרים לו למתג את עצמו כמגן לבנון. במקום להפציץ מטרות חיזבאללה - על כל טיל שעף לעבר ישראל יהיו עשרות טילים על הרי לבנון. אפשר להפציץ יעדים כמו נמלים, תחנות כוח, גשרים, כבישים ולגבות את המחיר ממדינת לבנון".

"כשאנחנו נשים תג מחיר כזה שעל כל טיל זה יהיה המחיר שהם ישלמו - נגרום להם להבין שמי שמביא עליהם את ההרס והחורבן זה חיזבאללה", הכריז לסיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully