וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רצח דר רחוב שאירח וסירב לעזוב, וכעת הסנגוריה מבקשת להקל על עונשו

עודכן לאחרונה: 6.6.2024 / 9:33

גאורגי ז'לקוב הורשע ברצח של חסר בית, אותו הכניס לביתו תחילה מתוך טוב לב ורצון לסייע. לאחר תקופה בה סירב הדייר החדש להתפנות מהבית, התפתח עימות בין השניים, שבסופו "הציע המארח לקורבן להתפלל - וירה בו למוות". ביהמ"ש גזר עליו 18 שנות מאסר, אך הסנגוריה מערערת

18 שנות מאסר לויקטור קטן שהורשע ברצח אופיר חסדאי בעת ויכוח על חניה/יותם רונן

גאורגי ז'לקוב הורשע ביוני 2023 ברצח של דימיטרי יונגרוב בן ה-41, דר רחוב אותו הכניס לדירתו מתוך טוב לב ורצון לסייע לו. על פי כתב האישום, ז'לקוב אירח והלין את יונגרוב בדירתו, בזמן שהותה של אשתו ילנה בחו"ל. יונגרוב היה נרקומן חסר בית, שריצה שורה של עונשי מאסר. ז'לקוב חס עליו, חלק עימו את מזונו וכספו ואף נתן לו מפתח לדירתו. משחזרה ילנה ארצה ביולי 2021, ומשהתברר לה שהוא ממשיך להתגורר בדירה, עזבה את המקום באולטימטום כי לא תשוב לדירה עד שדר הרחוב יסולק.

באוגוסט 2021, אחרי ביקור בכנסיה, ביקש ז'לקוב מאשתו ילנה שתמתין לו מחוץ לדירה בזמן שהוא מנסה שוב לפנות את הדייר הלא רצוי. בין הגברים התפתח עימות, נוכח התנגדותו של יונגרוב לעזוב. בשלב הזה, ז'לקוב הוציא את אקדחו מהכספת, הכניס מחסנית, דרך אותו והניח מתחת לכרית במיטתו.

שופט בית משפט כסף. ShutterStock
"ז'לקוב הציע ליונגרוב להתפלל טרם ירה בו". (אילוסטרציה)/ShutterStock

בתוך כך, בזמן שיונגרוב ישב על המיטה, נעמד ז'לקוב, שלף את האקדח, הצמיד את הקנה אל מרכז מצחו של יונגרוב והציע לו להתפלל בטרם יירה בו. לאחר שיונגרוב השיב כי הוא לא מעוניין להתפלל, ירה ז'לקוב במרכז מצחו של יונגרוב מטווח אפס והרג אותו.

פרקליטות מחוז חיפה ביקשה לפחות 27 שנות מאסר ובנוסף, נגזרו עליו עונש מאסר על תנאי של 24 חודשים ותשלום פיצויים בסך 120 אלף שקלים, שיחולקו בין אמו של יונגרוב לאחותו. לפני כשנה גזר עליו בית המשפט המחוזי בחיפה 18 שנות מאסר. עתה הסנגוריה הציבורית מערערת על חומרת עונשו ובשל הסיפור הטראגי הקשה היא מבקשת מבית המשפט העליון לגזור עליו עונש החמור מכך. בסוף החודש צפוי הדיון בערעור בבית המשפט העליון בהרכב של שלושה שופטים, בהם יוסף אלרון, אלכס שטיין וגילה כנפי שטייניץ. בתוך כך, הפרקליטות הגישה ערעור בתיק על קולת העונש.

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
המשטרה עצרה בן 61 בחשד לירי בבן 40 ברחוב נורדאו בחיפה, 21 באוגוסט 2021. דוברות משטרת ישראל
"בית המשפט גזר על ז'לקוב 18 שנות מאסר". זירת הרצח/דוברות משטרת ישראל

בבקשת הסניגוריה להקלה בעונש, צוטט שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, אבי לוי שטיפל בתיק, ואמר כי "זוהי טרגדיה אשר נשאבו לתוכה שניים. המנוח, דימיטרי יונגרוב, דר רחוב חסר בית, מכור לחומרים ממכרים, אשר פעם אחר פעם תר לעצמו מקום לשהות בו, חיפש אמצעי מחייה ונזקק לצורך זה לעזרתם של אחרים; והנאשם, ז'לקוב, אשר את דינו באים אנו לגזור - הוא אדם נורמטיבי, עולה מרוסיה, הנאבק בקשיי קליטה קשים מזה עשרים שנה ונחשב על כל כאדם טוב לב ונדיב, שהפגין הכנסת אורחים ראויה לציון כלפי המנוח".

עוד הוסיף לוי כי "בתסכולו הרב, ולאחר מספר רב של בקשות וניסיונות עושה הנאשם ניסיון נוסף לבקש מהמנוח להתפנות. לאחר התפתחות תגרה בין השניים, הנאשם, בניגוד לאופיו הנעים והסובלני, נוטל אקדח אותו הוא מחזיק ברשות ויורה ביונגרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully