וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: משרד התפוצות ניהל קמפיין השפעה חשאי נגד חברי קונגרס בארה"ב

עודכן לאחרונה: 5.6.2024 / 14:37

בניו יורק טיימס ציטטו גורמים ישראליים ומסמכים שלפיהם משרדו של השר שיקלי הקצה בשנה שעברה שני מיליון דולר שהועברו לחברה חיצונית, וזו פרסמה מסרים פרו-ישראליים שנועדו לחזק את התמיכה במלחמה בעזה. במשרד התפוצות מכחישים

אחרי הצהרת ביידן משפחות החטופים קוראות לנתניהו להגיע לעסקה/ניב אהרונסון

ישראל ארגנה ומימנה בשנה שעברה קמפיין השפעה על חברי קונגרס ואזרחים אמריקנים באמצעות מסרים פרו-ישראליים במטרה לחזק את התמיכה במלחמה בעזה - כך דווח היום (רביעי) בניו יורק טיימס מפי גורמים המעורבים בקמפיין ומסמכים הקשורים אליו.

על פי ארבעה גורמים ישראליים, שצוטטו על ידי העיתון, הקמפיין הוזמן על ידי משרד התפוצות שבראשו עומד השר עמיחי שיקלי. על פי הגורמים והמסמכים, המשרד הקצה כשני מיליון דולר למבצע ושכר את שירותיה של Stoic, חברת שיווק פוליטית בתל אביב.

בתגובה לדיווח, משרד התפוצות מסר שהוא אינו עוסק בקמפיינים של דיסאינפורמציה: "כל טענה על קשר בין המשרד לחברת Stoic היא משוללת יסוד".

עמיחי שיקלי בכנס -ג'רוטזלם פוסט 2024. מארק ישראל סאלם, אתר רשמי
עמיחי שיקלי בכנס -ג'רוטזלם פוסט 2024/אתר רשמי, מארק ישראל סאלם

הקמפיין החל באוקטובר, עם פרוץ המלחמה, ונשאר פעיל ב-X. בשיאו הוא הפעיל מאות חשבונות מזויפים שהתחזו לאמריקנים ב-X, בפייסבוק ובאינסטגרם כדי לפרסם תגובות פרו-ישראליות. החשבונות התמקדו במחוקקים אמריקנים, בעיקר דמוקרטים ושחורים, בהם מנהיג המיעוט הדמוקרטי בבית הנבחרים, האקים ג'פריס, והסנאטור רפאל וורנוק מג'ורג'יה, עם פוסטים שקראו להם לתמוך במימון של צה"ל.

ChatGPT, הצ'אטבוט המופעל על ידי בינה מלאכותית, שימש ליצירת רבים מהפוסטים. הקמפיין גם יצר שלושה אתרי חדשות מזויפים בשפה האנגלית הכוללים כתבות פרו-ישראליות.

קמפיין ההשפעה התגלה כבר במרץ על ידי פייק ריפורטר, גוף ישראלי הנאבק בפייק ניוז, אך כעת, לפי ניו יורק טיימס, נחשף הקשר של ממשלת ישראל אליו. בעיתון אמרו כי הם אימתו את המידע עם ארבעה עובדי משרד התפוצות, בעבר ובהווה, ועם מסמכים הנוגעים לקמפיין.

בשבוע שעבר, Meta, בעלת פייסבוק ואינסטגרם, ו-OpenAI, המפתחת של ChatGPT, אמרו שגם הן חשפו ושיבשו את קמפיין ההשפעה.

sheen-shitof

עוד בוואלה

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
האקים ג'פריס. רויטרס
האקים ג'פריס/רויטרס

לפי מומחים לרשתות חברתיות, המבצע של משרד התפוצות הוא קמפיין ההשפעה הראשון, המתועד לכל הפחות, של ישראל על הממשל האמריקני. זאת פרקטיקה מוכרת של מדינות, בהן סין, רוסיה איראן וקוריאה הצפונית נגד ארצות הברית ולהיפך, אך היא חריגה בקרב בעלות ברית. בדרך כלל, הקמפיינים הללו קשים לזיהוי משום שהם נעשים דרך חברות פרטיות או מדינה שלישית.

"הפעלת רשת ההשפעה הזרה נגד מחוקקים אמריקנים היא מעשה חובבני, חסר אחריות ואנטי דמוקרטי", אמר מנכ"ל פייק ריפורטר, אחיה שץ. "אם אנחנו לא מעוניינים להיות קורבן להתערבויות זרות, עלינו להימנע מלבצע אותן בעצמנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully