וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היערכות למלחמה בצפון? גלנט יסמיך את הצבא לגייס באופן מיידי 350 אלף מילואימניקים עד סוף אוגוסט

עודכן לאחרונה: 5.6.2024 / 11:54

הממשלה צפויה לאשר החלטה של שר הביטחון, "על רקע הימשכות המלחמה ולנוכח צרכי כוח האדם של צה"ל". הצעד יאריך וירחיב את הצו הקודם, שבו מספר חיילי המילואים עמד על 300 אלף, והתוקף שלו היה עד סוף יוני

שריפות בעמיעד/כב״ה צפון

הממשלה תאשר בישיבת הממשלה הקרובה אישור להחלטה של שר הביטחון יואב גלנט, לפיה ניתן יהיה להסמיך את צה"ל לגייס 350 אלף חיילי מילואים בצו 8 עד לתאריך 31 באוגוסט, כל זאת ברקע המתיחות הגוברת בצפון. הצעד מגיע "על רקע הימשכות המלחמה ולנוכח צרכי כוח האדם של צה"ל". מדובר בהארכה והרחבה של הצו הקודם, שבו מספר חיילי המילואים עמד על 300 אלף, והתוקף שלו היה עד סוף יוני 2024.

שר הביטחון גלנט  ״נסראללה גורר את לבנון למציאות קשה, מי שישלם את המחיר יהיו תושבי לבנון״.29 במאי 2024. משרד הביטחון
שר הביטחון יואב גלנט/משרד הביטחון

המתיחות בצפון עלתה מדרגה בימים האחרונים, עם גל השריפות שפקד את רחבי הגליל. גם הבוקר נשמעו אזעקות רבות באזור קריית שמונה והסביבה מחשש לחדירת כלי טיס עוין, כשבמקביל נשמעו אזעקות גם באצבע הגליל מחשש לירי רקטות וטילים.

עוד בוואלה!

הדרך הפשוטה להוזיל את חבילת הסלולר! עכשיו כולם יכולים!

לכתבה המלאה
שריפה בקיבוץ יפתח. צילום: כב"ה צפון, עיבוד תמונה
שריפה בקיבוץ יפתח/עיבוד תמונה, צילום: כב"ה צפון

השריפות שהשתוללו פרצו בין היתר בקריית שמונה, קרן נפתלי, עמיעד, מבוא חמה, תל סאקי, שלומי, צפת, כפר גלעדי, מטולה. אזרחים וחברי כיתות כוננות הוזעקו לסיוע, אך הן אינן מסכנות חיים. בשבועיים האחרונים גדוד מילואים של פיקוד העורף מתגבר כוחות בפיקוד הצפון כדי להתמודד עם היקף השריפות ומוקדי נפילות והרס. בעמיעד הצליחו להשיג שליטה על האש לאחר 9 שעות לחימה. האש כילתה, לדברי צוותי הכיבוי, כ-4,000 דונם.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב לשריפות ואמר כי "מה שקורה כעת בצפון זו פשיטת רגל. ניהול מופקר של קבינט הקונספציה, המשך ישר למדיניות ההכלה והמידתיות, מדיניות שהביאה במישרין ל-7 באוקטובר, במקום להתרפס בפני החמאס, הגיע הזמן שלבנון כולה תבער".

חבר הכנסת זאב אלקין מהימין הממלכתי מסר כי "הצפון בוער, והירי של חיזבאלה גובר ומתרחב.
‏בעזה סינוואר מרגיש בטוח ומכתיב לנו תנאי כניעה. ‏שר הביטחון נואם נאומים מאיימים, שאף אחד כבר לא לוקח אותם ברצינות. ‏ראש הממשלה עסוק בתיאום זמני הנסיעה לארצות הברית. ‏בקבינט המלחמה עסוקים בלריב אחד עם השני. ‏ממשלת "חולשה על מלא'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully