וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השריפות בצפון: הושגה שליטה על רוב האש, 6 לוחמים נפצעו קל במאמצי הכיבוי

עודכן לאחרונה: 4.6.2024 / 7:50

עשרות צוותי כיבוי ממחוזות צפון וחיפה הוזעקו למוקדי השריפות, בהם קרן נפתלי, עמיעד, מבוא חמה, שלומי, צפת, כפר גלעדי ומטולה. בקריית שמונה תושבים ניסו להרטיב בצינור את רכושם, ללא סיוע, בעוד בתים סמוכים באזור עולים בלהבות. הוסרה סכנה לחיי אדם

שריפות בקריית שמונה ובצומת עמיעד/ללא קרדיט

שריפות ענק השתוללו החל מאמש (שני) ב-15 מוקדים אצבע הגליל, שפרצו ככל הנראה בשל מזג האוויר והתלקחו עם חלוף השעות. עשרות לוחמי אש ממחוזות הצפון וחיפה לוקחים הלילה חלק במאמצי ההצלה ועצירת האש באזור. בתוך כך, הוכרזה פקודת אש לסיוע חוצה מחוזות - ומשאיות כיבוי עושות את דרכן ממרכז הארץ צפונה: שלוש כבאיות וקצין ממחוץ חוף, ואחת נוספת ממחוז מרכז. נציב הכבאות אייל כספי על השריפות בצפון מסר כי האירועים מנוהלים באחריות וכי לא נשקפת סכנה לציבור.

השריפות שהשתוללו פרצו בין היתר בקריית שמונה, קרן נפתלי, עמיעד, מבוא חמה, תל סאקי, שלומי, צפת, כפר גלעדי, מטולה. אזרחים וחברי כיתות כוננות הוזעקו לסיוע, אך הן אינן מסכנות חיים. בשבועיים האחרונים גדוד מילואים של פיקוד העורף מתגבר כוחות בפיקוד הצפון כדי להתמודד עם היקף השריפות ומוקדי נפילות והרס. בעמיעד הצליחו להשיג שליטה על האש לאחר 9 שעות לחימה. האש כילתה, לדברי צוותי הכיבוי, כ-4,000 דונם.

שריפה בצומת עמיעד/ללא קרדיט
שריפות בקריית שמונה ובצומת עמיעד. ללא קרדיט, אתר רשמי
שריפות בקריית שמונה ובצומת עמיעד/אתר רשמי, ללא קרדיט

חצרות ופרגולות בקריית שמונה עולים באש, כמו גם גגות בתים. שם, תושבים עמדו עם צינורות מים וינסו להרטיב את רכושם כדי שלא יישרף, ללא סיוע כוחות. בסרטונים מהשטח, תיעדו עצמם תושבים לצד האש הקרובה לביתם, בניסיון להציל אותו ללא כוחות כיבוי - כשלהבות משתוללות בסמוך. בעקבות השריפות, כביש 85 נחסם לתנועה ונפתח בהמשך מאמצי הכיבוי.

מהמשטרה נמסר כי "חפ"ק משולב של כוחות הביטחון וההצלה פועל במקום ובהתאם להערכת מצב שבוצעה בין הגופים הפועלים בשטח הוחלט על פינוי כמה בתים מתושבים שנשארו בקריית שמונה בקו ראשון לשטחים הפתוחים. כוחות המשטרה עוסקים כעת בפינוי הבתים, מכווינים את התנועה ומבצעים סריקות באזורים השונים בעוד כוחות הכיבוי בסיוע גורמים שונים מסייעים בפעולות הכיבוי.

השריפה ברכס רמים.3 ביוני 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
השריפה ברכס רמים.3 ביוני 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מיקי כספי, תושב שכונת בימת תל חי בצפון ק"ש, שהיתה בקו האש: אחרי יומיים עם ירי רקטות גדול, הבוקר היה יפה ודמיינתי שיהיה יום שקט. אבל מאוחר יותר התחילו רוחות מטורפות ויחד עם החום הגדול החלה אש גדולה והיו ממש להבות גדולות. זה היה מפחיד. אנחנו לא גרים בקו ראשון ולא היינו צריכים להתפנות מההדירה. הכנו את צינורות הכיבוי שיש לנו, למקרה שיעופו גיצים. היו שתי הפסקות חשמל, אבל למזלנו יש לנו גנרטור ויכולנו לסגור חלנות ולהדליק מזגן. בחוץ אי אפשר להיות, יש עשן סמיך וקשה לנשום. בינתיים חזר החשמל. עכשיו האש נחלשה ולא רואים את הלהבות הגדולות שהיו מוקדם יותר

תמונת מצב (21:30) לשריפות בצפון.3 ביוני 2024. דוברות כבאות והצלה לישראל | מחוז צפון, אתר רשמי
תמונת מצב (21:30) לשריפות בצפון.3 ביוני 2024/אתר רשמי, דוברות כבאות והצלה לישראל | מחוז צפון

במקביל, מאמצים נרחבים גם לכיבוי שריפת הענק סמוך לעמיעד. שמונה צוותי כיבוי מכלל תחנות האזור פועלים בניסיון לבלום את האש, כשהמאמץ המרכזי הוא להגן על היישוב כחל ועל מתקן צבאי סמוך. כוחות נוספים עושים את דרכם למקום. השריפה בין עמיעד לכחל מתגברת, כשגם צפונה משם, ליד הגבול באיזור מרגליות ומנרה האש ממשיכה להשתולל. אין סכנה למושב מרגליות, שם הושגה שליטה.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב לשריפות ואמר כי "מה שקורה כעת בצפון זו פשיטת רגל. ניהול מופקר של קבינט הקונספציה, המשך ישר למדיניות ההכלה והמידתיות, מדיניות שהביאה במישרין ל-7 באוקטובר, במקום להתרפס בפני החמאס, הגיע הזמן שלבנון כולה תבער".

חבר הכנסת זאב אלקין מהימין הממלכתי מסר כי "הצפון בוער, והירי של חיזבאלה גובר ומתרחב.
‏בעזה סינוואר מרגיש בטוח ומכתיב לנו תנאי כניעה. ‏שר הביטחון נואם נאומים מאיימים, שאף אחד כבר לא לוקח אותם ברצינות. ‏ראש הממשלה עסוק בתיאום זמני הנסיעה לארצות הברית. ‏בקבינט המלחמה עסוקים בלריב אחד עם השני. ‏ממשלת "חולשה על מלא'".

זאב אלקין, 1 במאי 2023. ראובן קסטרו
"הצפון בוער. ממשלת חולשה על מלא". זאב אלקין/ראובן קסטרו
שריפת יער באזור רכס רמים. דוברות כב"ה
שריפת יער באזור רכס רמים, מוקדם יותר היום/דוברות כב"ה

"לוחמי האש במאמץ רב לבלימת חזיתות האש שמתפשטות בחסות הרוחות החזקות", מסר מפקד האירוע, רשף אושרי אלמקייס. "נכון לשעה זו אין שליטה באירוע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully