וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האבא של השלוחים": הלך לעולמו הרב משה קוטלרסקי, מראשי מפעל בית חב"ד

עודכן לאחרונה: 5.6.2024 / 11:04

קוטלרסקי היה דמות אהובה ומרכזית בקהילה היהודית העולמית, ותפקד כסגן יו"ר ענייני החינוך של בתי חב"ד. הוא מת בגיל 74, ימים ספורים לפני יום הולדתו ה-75. הלוויתו תתקיים בברוקלין ניו יורק, בה נולד וחי: "סייע לכל מי שהיה זקוק - עד יומו האחרון במיטת ביה"ח"

בווידאו: חיילים בצבא אוקראינה שומרים על בית חב"ד בקייב/צילום: בית חב״ד קייב של הרב הראשי יונתן מרקוביץ

הרב משה קוטלרסקי, אחד ממפתחי ומנהלי מפעל בית חב"ד ומי שכונה "האבא של השלוחים" בעקבות עשייתו הרבה, הלך לעולמו. הוא נפטר בגיל 74, ימים ספורים לפני יום הולדתו ה-75, והותיר אחריו אישה ותשעה ילדים. הוא יובא היום (רביעי) למנוחות בברוקלין, ניו יורק.

קוטלרסקי כיהן כסגן יושב ראש מרכז לענייני חינוך, (הזרוע החינוכית של תנועת חב"ד-ליובאוויטש), ומילא תפקיד מרכזי בצמיחת הרשת ברחבי העולם. בהוראת הרבי מליובאוויטש, הרב מנחם מנדל שניאורסון, הוא פיקח על הקמת אלפי מרכזים של הארגון. הוא הדריך שליחי חב"ד ברחבי העולם, בהתמודדות עם האתגרים שבפתיחת מרכזים יהודיים באזורים מגוונים ולעיתים מרוחקים.

בתוך כך, עמד בראש "כינוס השלוחים העולמי", הכנס השנתי של שליחי חב"ד. אירוע זה, שתואר על ידי הניו יורק טיימס כאירוע "הארוחה הגדולה ביותר בהיסטוריה של ניו יורק", מדגיש את צמיחתה של חב"ד ואת השפעתם ביותר מ-6,000 מרכזי חב"ד ברחבי העולם.

בתפקידו במרכז חב"ד העולמי, הרב הוביל יוזמות רבות ומוסדות שונים, כולל חב"ד בקמפוס הבינלאומי, הפועל ביותר מ-230 קמפוסים ברחבי העולם, והמכון ללימודי יהדות רוהר (JLI), ספק הלימודים היהודיים למבוגרים הגדול ביותר. הוא גם ייסד את "מרכז 302", חטיבה בראשות בנו הרב מנדי קוטלרסקי המספקת תכניות ותשתיות מיוחדות למרכזי חב"ד, והשיק תכניות מפתח באלפי מקומות ברחבי העולם כגון רשת הנוער חב"ד (CTeen), חב"ד לצעירים מקצועיים, CKids, חב"ד בקהילה (Chabad on Call), (Chabad Young Professionals) ועוד.

הרב משה קולטלרסקי. Merkos, אתר רשמי
"ממפתחי בית חב"ד, הותיר אחריו אישה ותשעה ילדים". הרב משה קוטלרסקי/אתר רשמי, Merkos

קוטלרסקי נולד בשנת 1949 בקראון הייטס, ברוקלין, לאביו הרב הרשל ואמו גולדה קוטלרסקי. אביו, ניצול שואה וגורם מרכזי בהקמת קהילות חב"ד במונטריאול וניו יורק.

הוא החל את לימודיו בקראון הייטס. הוא נישא לרבקה קייזן, בת לאחד השליחים הראשונים של הרבי. הזוג התיישב בקראון הייטס וגידלו תשעה ילדים. למרות נכונותם לנסוע לשליחות בעצמם, הרבי מינה אותו לעבוד במרכז לענייני חינוך במטה חב"ד הראשי בניו יורק, תוך הקדשת חייו להפצת היהדות וחינוך יהודי.

בשנת 1968 החל לנסוע רבות לקהילות יהודיות מרוחקות, זיהוי צרכים ותכנון מרכזי חב"ד חדשים. מאמציו חידשו את התשתית היהודית ברחבי העולם, כולל ברית המועצות לשעבר, המזרח הרחוק והאיים הקריביים. הוא גייס את תמיכתם של פילנתרופים בולטים כמו סמי רוהר, בנו ג'ורג' ופמלה רוהר, לב וליובה לבייב, מואיז סאפרה, מוריס וליליאן טבקניק, גנדי בוגוליובוב, דייוויד סלגר ורבים אחרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הרב משה קולטלרסקי. Merkos, אתר רשמי
"מאמציו חידשו את התשתית היהודית ברחבי העולם". הרב משה קוטלרסקי/אתר רשמי, Merkos

השפעתו של הרב לא הוגבלה לתפקידיו הפורמליים. הוא היה חבר ומדריך לאלפים ברחבי העולם. היה ידוע בנכונותו לסייע לכל מי שזקוק לעזרה, בכל שעות היום והלילה, והעניק סיוע כספי ורפואי חירום לאנשים רבים.

גם כשהתמודד עם אתגרים בריאותיים חמורים בשנים האחרונות, המשיך בעבודתו ללא לאות. בשנים האחרונות פיקח על הקמת מאות מרכזי חב"ד חדשים, ספריות יהודיות, מקוואות, מרכזי נוער יהודיים, בתי ספר יהודיים ועוד. מחויבותו של הרב נמשכה עד הסוף. גם ממיטת בית החולים, הוא קידם תכניות חיוניות וסייע לנזקקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully