וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יום זעם": מפגינים למען עסקת חטופים חוסמים את צומת כרכור

עודכן לאחרונה: 5.6.2024 / 10:07

המוני מפגינים פרוסים ביותר מ-60 מוקדים ברחבי הארץ בקריאה לעסקה, ובשעה 20:00 תתקיים צעדה מכיכר הבימה בת"א. קרובי משפחה של חטופים משתתפים במחאות גם כן, ביניהם יפעת קלדרון, אחות של עופר קלדרון ודבורה לשם, סבתה של רומי גונן. "קרובים מאי פעם"

הפגנות במוקדים שונים בארץ - יום הזעם- בקריאה לעסקה עכשיו/אדר איל, לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

המוני מפגינים חסמו מוקדם יותר היום (רביעי) את צומת הכפר הירוק, שנפתח מאז לתנועה, ומוחים ביותר מ-60 מוקדים ברחבי הארץ למען שחרור החטופים. "יום הזעם" בהובלת מחאת הנשים, יגיע לשיאו הערב, בצעדת מחאה שתצא בשעה 20:00 מכיכר הבימה בתל אביב. במקביל, פעילים חסמו את צומת כרכור ויציאה נוספת מהישוב.

בין המפגינים משתתפים קרובי משפחה של חטופים בהם יפעת קלדרון, אחותו של עופר קלדרון
דבורה לשם, סבתא של רומי גונן, יעל אור, בת דודתו של דרור אור שנרצח בשבי, שניר דהאן, דוד של כרמל גת ועוד.

הפגנה בצומת צוקים  בקריאה לעסקה עכשיו. 5 ביוני 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"בין המשתתפים גם קרובי משפחות החטופים". הפגנה בצומת צוקים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הפגנות ברחבי הארץ בקריאה לעסקת חטופים. ללא קרדיט, אתר רשמי
הפגנות ברחבי הארץ בקריאה לעסקת חטופים/אתר רשמי, ללא קרדיט

ממחאת הנשים להחזרת החטופות והחטופים נמסר כי "הציבור שוטף את הרחובות אחרי בשורות האיוב שקיבלנו השבוע. מהגליל השרוף, דרך עוטף עזה ועד אילת, יותר מ-60 מוקדי מחאה זועקים את הכאב, הזעם והדרישה לעסקה מיד.

עוד מסרו מובילות המחאה כי "עוד ועוד חטופים מתים בשבי החמאס, והדם שלהם על ידיהם של כל חברי הממשלה שסיכלו כל הזדמנות לעסקאות קודמות. אנחנו קרובות מאי פעם, ודורשות לחתום על עסקה שתחזיר הביתה את מי שעוד אפשר להציל. לא נשב בבית ונחכה לעוד בשורות מחרידות".

הפגנה בצומת מכון ויצמן בקריאה לעסקה עכשיו. 5 ביוני 2024. צילום: רות שובל, אתר רשמי
הפגנה בצומת מכון ויצמן בקריאה לעסקה עכשיו. 5 ביוני 2024/אתר רשמי, צילום: רות שובל

ההפגנות מתקיימות ברקע נאומו של ביידן ביום שישי האחרון, בו הציג את המתווה ישראלי לעסקת חטופים. על פי ההצעה, בשלב הראשון תחול הפוגה בת שישה שבועות תמורת שחרורם של חטופים אמריקנים. ההפוגה אמורה להתארך להפסקת אש קבועה עם התקדמות העסקה לשלב ב' - בו ישוחררו יתר החטופים כולל החיילים הגברים וחמאס יפסיק את פעולות האיבה.

בתוך כך, החרפת המחאות מתרחשות גם בצל הודעת דובר צה"ל על מותם של החטופים נדב פופלוול בן ה-51, חיים פרי בן ה-79, יורם מצגר בן ה-80 ועמירם קופר בן ה-85 שנחטפו לרצועת עזה מקיבוצי העוטף במהלך אירועי 7 באוקטובר. הארבעה מצאו את מותם יחד ככל הנראה לפני כמה חודשים, בעת שכוחות צה"ל תמרנו באזור חאן יונס. נסיבות מותם טרם התבררו והינן מצויות תחת בבדיקה. "יעלו שאלות קשות, אנו בודקים את כלל האפשרויות", מסר דובר צה"ל דניאל הגרי בהצהרה שנשא. לאחר ההודעה, ישנה וודאות כי לפחות שליש מהחטופים ברצועת עזה מתים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully