וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירועי יום ירושלים: דריכות שיא לקראת מצעד הדגלים שיעבור בשער שכם

עודכן לאחרונה: 5.6.2024 / 6:45

אלפי שוטרים יפרסו במהלך היום ברחבי הבירה, ויאבטחו שורה של אירועים - כשבמוקד מצעד הדגלים, שיעבור ברובע המוסלמי. חשש ממתיחות וחיכוכים בין יהודים לערבים. במשטרה הבהירו: "נאכוף את החוק באמצעים גלויים וסמויים". בנוסף, צפי לגידול דרסטי של מבקרים יהודים בהר הבית

בווידאו: מנכ"ל עיריית ירושלים איציק לארי בפאנל מיוחד לקראת יום ירושלים/עריכה: ניר חן

3,000 שוטרים ולוחמי מג"ב, גלויים וסמויים, יפרסו היום (רביעי) במהלך יום ירושלים ברחבי העיר, ויאבטחו שורה של אירועים מרכזיים שיערכו כשהאירוע המרכזי הוא מצעד הדגלים, במהלכו צפויים לצעוד עשרות אלפי משתתפים.

הצועדים יצאו בשעות הצהריים מנקודת ההתכנסות ברחוב קינג ג'ורג' במערב העיר לעבר הכותל המערבי, דרך שערי העיר העתיקה כדוגמת שער שכם ושער יפו. מעבר הצעדה דרך סמטאות הרובע המוסלמי מעורר חששות בקרב לא מעט ארגונים ותושבים מפני חיכוך ותסיסה בין ערבים ליהודים, אולם במשטרה מבהירים כי ימנעו כל ניסיון להפר את הסדר הן כלפי הצועדים והן מצידם, ויאכפו את החוק באמצעות הכוחות הפרוסים בשטח, הן באמצעים גלויים והן סמויים כאמור.

מסלול מצעד הדגלים ירושלים 2024. דוברות משטרת ישראל
מסלול מצעד הדגלים ירושלים 2024/דוברות משטרת ישראל

קודם לצעדת הדגלים, יערכו פעילי ארגון 'תג מאיר' מצעד פרחים, כקונטרה לצעדת הדגלים, במסגרתו יחלקו אלפי פרחים לסוחרים ועוברי אורח בעיר העתיקה כמסר לשכנות טובה לשכנים המוסלמים והנוצרים בעיר.

עליית מבקרים יהודים בהר הבית תתקיים כסדרה ביום ירושלים בהתאם לשעות הביקור כמידי יום, והצפי לגידול של עשרות עד מאות מבקרים נוספים ביום זה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
צעדת ירושלים , שער שכם יום ירושלים. 18 במאי 2023. ראובן קסטרו
צעדת הדגלים בירושלים בשנה שעברה בשער שכם/ראובן קסטרו
הר הבית. צילום - ארנון בוסאני, אתר רשמי
הר הבית/אתר רשמי, צילום - ארנון בוסאני

נוכח ההתרעות וההסתה הגוברת ברשתות החברתיות הפלסטיניות נגד צעדת הדגלים, וטענות שקריות לפיהן צעדת הדגלים תעבור בהר הבית, במשטרה מתגברים את חמ"ל התודעה וינטרו תכנים מסיתים ברשתות לקראת הצעדה ובמהלכה. יחד עם זאת, לפי שעה, לא בוצעו מעצרי מנע של מחוללי הסתה.

החל מהשעה 14:00, יסגרו לתנועת כלי רכב מספר צירים מרכזיים בעיר ויפתחו עם סיום הצעדה. אירוע מרכזי נוסף שיחתום את אירועי יום ירושלים יערך כמידי שנה בישיבת הדגל של הציונות הדתית 'מרכז הרב', שבו צפויים להגיע אלפי חוגגים, רבנים ואישי ציבור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully