וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד חטיבות החרמון לשעבר: "נסראללה לא חושש ממתקפה ישראלית, הוא עם ביטחון עצמי גבוה"

עודכן לאחרונה: 4.6.2024 / 19:07

היממה האחרונה הייתה בוערת ביישובי הצפון עם שריפות ב-15 מוקדים שונים, והביקורת על תגובת הממשלה לאירועים לא מאחרת לבוא. "הצפון נטוש, בוער ומופקר וקבינט המלחמה אפילו לא דן בנושא", תקף אל"מ במיל' קובי מרום, תושב הצפון בעצמו

שריפות בקריית שמונה ובצומת עמיעד/ללא קרדיט

אל"מ במיל' קובי מרום, לשעבר מפקד חטיבות החרמון וחירם ומומחה לזירה הצפונית, תיאר היום (שלישי) בריאיון ל-103FM את מצבו של ארגון חיזבאללה מול מדינת ישראל. "אנחנו במציאות מאוד קשה, יש כאן הסלמה ברורה וברור לי למה היא מתרחשת - אנו פוגעים במטרות שכואבות לחיזבאללה והוא מגיב בצורה קשה" אומר מרום. "נסראללה עם ביטחון עצמי מאוד גבוה, הוא רואה את צה"ל מושקע כולו בלחימה בדרום, את הוויכוח בתוך החברה הישראלית, את הלחץ הבינלאומי, את האמברגו האמריקני על חלק מהתחמושת, ולכן הוא לא חושש ממתקפה ישראלית, הוא קורא אותנו מצוין".

"חיזבאללה הוא ארגון לומד, הוא תוקף בשבועות האחרונים בצורה מתוחכמת ויוצאת מן הכלל, מפעיל יכולות שמהוות מבחינתנו בעיה לפגוע וליירט אותם שהם כטב"מים, נ"טים, טילי בורקאן, ומטחים כבדים שמאתגרים את המערך. צריך לומר ביושר, אחרי 8 חודשי לחימה, אנחנו בפלונטר אסטרטגי. האש של צה"ל לא מצליחה לשנות את המציאות, יש פה מבוי סתום לחלוטין הפוגע בהרתעה הישראלית", הסביר.

קובי מרום. -, אתר רשמי
"יש פה נטישה מוחלטת והפקרה. ממשלה שאיבדה את הצפון"/אתר רשמי, -

עוד הוסיף: "החברים בטהרן מאוד מרוצים. ישראל במבוי סתום, הקבינט לא מגיע להחלטות והם מרוצים ממה שהם רואים. אני אומר מידיעה שקבינט המלחמה בחודשים האחרונים לא הקדיש אפילו דיון אחד לנעשה בצפון, זה פשוט לא יאמן. הצפון נטוש, בוער ומופקר וקבינט המלחמה שזה כל תפקידו אפילו לא דן בנושא ומגדיר מה המטרה ובאילו מנופים יש לשנות את המצב".

אל"מ (מיל') קובי מרום לא חסך בביקורת כתושב הצפון בעצמו: "אני רואה את המראות האלה, יש פה נטישה מוחלטת והפקרה. ממשלה שאיבדה את הצפון. האנשים פה בלי תקווה ואופק".

שריפה, קריית שמונה, 4 ביוני 2024. אייל מרגולין, פלאש 90
שריפה, קריית שמונה, 4 ביוני 2024/פלאש 90, אייל מרגולין

לקראת סיום הוא "מציע להירגע" לכל מי שחושב שצריך לפרוץ במלחמה עם לבנון. "מחיר מלחמה כוללת עם חיזבאללה הוא קשה מאוד. יכול להיות שנתדרדר לשם אבל בטח לא צריך ללכת לשם באופן יזום. האמריקנים לא יתנו לנו ליזום, אנו תלויים בהם, ולכן נצטרך לייצר סיכוי למאמץ דיפלומטי לשטח מפורז ושינוי טוטאלי של מדיניות ההבלגה וההכלה למנהיגות שלוקחת סיכונים. אם זה לא יקרה ניאלץ לצאת למלחמה", הבהיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully