וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

18 שנות מאסר לויקטור קטן שהורשע ברצח אופיר חסדאי בעת ויכוח על חניה

עודכן לאחרונה: 4.6.2024 / 14:00

בנוסף למאסר, קטן גם ישלם פיצוי בגובה 258 אלף למשפחת חסדאי. במעמד גזר הדין השופטת ליאורה ברודי אמרה, כי התחשבה בגילו המתקדם של קטן ובמצבו הרפואי, אך הדגישה, "ניתן משקל לנושא הרתעת הרבים, אין להשלים עם הקלות שנלקחו חיי אדם".

ויקטור קטן הורשע ברצח אופיר חסדאי בחניון ברמלה: "טרגדיה שקרתה בלי כוונה"/מערכת וואלה

בית משפט המחוזי מרכז בלוד קיים היום (שלישי) דיון בו הוכרז עונשו של ויקטור קטן, בן ה-79 שהורשע ברצח באדישות של אופיר חסדאי בחניון קניון עזריאלי ברמלה לפני 4 שנים, לאחר שנקלע לוויכוח על חניה עמו. בעוד הפרקליטות ביקשה לגזור עליו 20 שנות מאסר, השופט גזר עליו 18 שנות מאסר בניכוי ימי מעצרו. קטן גם ישלם פיצוי בגובה 258 אלף למשפחת חסדאי.

הרכב השופטים, ליאורה ברודי, מיכל ברק נבו ומיכאל תמיר נעתר לבקשת סניגורו של קטן, עורך הדין אבי כהן שמייצג אותו מטעם הסניגוריה הציבורית, כי הנאשם יתחיל לרצות את עונש בסוף חודש יולי וזאת לצורך התארגנויות והגשת ערעור לבית המשפט העליון. השופטת ליאורה ברודי פנתה בסוף הדיון למוניקה, אשתו של ויקטור קטן ואמרה לה כי היא מודעת לקושי הרב וכי היא מקווה שהיא תוכל לעודד אותו.

"קביעת נסיבות העבירה נתנו את דעתנו שהנאשם ירה שתי יריות מטווח קצר, ומצד שני הנאשם היה בחרדה למצבה של אשתו", אמרה השופטת ברודי במעמד גזר הדין. "קבענו שמתחם העונש הוא בין 17 שנות מאסר ל-23 שנות מאסר. אנו ערים למצבו של הנאשם, מצאנו לנכון למקם את העונש בשליש התחתון, בגלל מצבו הרפואי של הנאשם וגילו, ואך ניתן גם משקל לנושא של הרתעת הרבים. בוודאי ששימוש בנשק חם על רקע סכסוך של מה בכך. אין להשלים עם הקלות הבלתי נסלחת שנלקחו חיי אדם".

ויקטור קטן ומוניקה רעייתו. ארז הראל
השופטת מודעת לקושי הרב. ויקטור קטן ומוניקה רעייתו/ארז הראל

מעו"ד אבי כהן שמייצג את ויקטור קטן מטעם הסניגוריה הציבורית נמסר: "מדובר בטרגדיה קשה ויקטור הביע צער עמוק על התוצאות הקשות של המקרה. בית המשפט קיבל טענתוניו שויקטור לא התכוון לגרום למותו של המנוח וכל שביקש היה להגן על אשתו שהייתה במצוקה, ולכן זיכה אותו מעבירה של רצח בכוונה. בכוונתנו להגיש ערעור הן על הכרעת הדין והן על גזר הדין".

עו"ד עינת בניטה, שניהלה את התיק מטעם פרקליטות מחוז מרכז מסרה: "פסק הדין נותן ביטוי למה שהדעת לא יכולה לתפוס - כיצד ויכוח סתמי אודות חנייה , בין שני אנשים מן היישוב, הסתיים בירי לא מוצדק שהביא למותו הטרגי והמיותר של אופיר חסדאי. גזר הדין מעביר מסר ברור, שמי שמחזיק בנשק , גם אם הוא ברישיון, חלה עליו אחריות כבדה, וכי נשק אינו מהווה כלי לפתרון סכסוכים. הדרישה שלנו לעונש מאסר ממושך, שהתקבלה היום ע"י בית המשפט משקפת בצורה ראויה את הפגיעה הקשה בערך קדושת החיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי
גזר דין של ויקטור קטן, הורשע ברצח באדישות של אופיר חסדאי בחניון קניון עזריאלי ברמלה, בימ"ש מחוזי מרכז לוד, 4 ביוני 2024. ארז הראל
"מצאנו לנכון למקם את העונש בשליש התחתון, בגלל מצבו הרפואי של הנאשם וגילו". ויקטור קטן ואשתו מוניקה/ארז הראל

מכתב האישום שהוגש נגד קטן על ידי פרקליטות מחוז מרכז, עלה שהנאשם ואשתו מוניקה הגיעו עם רכבם לקניון ברמלה והחלו לחפש חניה בחניון. במקביל, הגיעו למקום גם בני הזוג חסדאי ושתי בנותיהן והחלו בחיפוש חניה. בשלב מסוים איתרה אשתו של קטן מקום חניה פנוי, בה הבחינו גם חסדאי ואשתו והתקרבו אליה עם מכוניתם. קטן הספיק להגיע למקום החניה וחנה כשרכבו חורג מהקווים המסומנים על הכביש.

חסדאי עצר את הרכב בו נהג, התקרב אל רעייתו של קטן וצעק לעברה: "למה אתם חונים בשתי חניות?". בעקבות זאת, התפתח עימות בין השניים, במהלכו הכתה אותו באמצעות התיק שלה. בתגובה קרא חסדאי: "מה את מרימה עליי ידיים?" והדף אותה. כתוצאה מכך נפלה קטן, בעוד חסדאי התרחק מהמקום עם מכוניתו.

קטן הבחין במתרחש מתוך מכוניתו ויצא לכיוונו של חסדאי כשהוא נושא עמו אקדח בתוך תיק. לאחר שאשתו נפלה, צעק לעבר הנרצח: "למה אתה מרביץ לאשתי?", פנה לעבר רכבו, שלף את כלי הנשק וירה בו מטווח קצר. חסדאי נפגע בחלק העליון של ירכו הימנית, וקרא: "מה אתה יורה בי?".

ויקטור קטן הורשע ברצח אופיר חסדאי בחניון ברמלה: "טרגדיה שקרתה בלי כוונה"
02.05.24. מערכת וואלה, אתר רשמי
"זו באמת טרגדיה שקרתה בלי שום כוונה של אף אחד. הטרגדיה קרתה לכולנו". ויקטור קטן/אתר רשמי, מערכת וואלה

אשתו של קטן צעקה לעבר בעלה לחדול מהירי, אולם הוא המשיך לכוון את האקדח לפלג גופו העליון של חסדאי וירה לעברו ירייה נוספת שפגעה בחזהו. כתוצאה מכך, חסדאי התמוטט, נפל ואיבד את הכרתו. צוות מד"א שהגיע למקום תוך זמן קצר פינה אותו למרכז הרפואי אסף הרופא תוך פעולות החייאה, אך שם נקבע מותו.

בית המשפט דחה את טענתו של הנאשם להגנה עצמית לאחר שהשופטים קבעו שרעייתו לא הייתה נתונה לסכנה בעת שהתעמתה עם חסדאי. כמו כן, נדחתה טענתו לפיה הדק האקדח שלו נלחץ בעקבות תגובה לא רצונית שלו בשל רעש בידו. "הנאשם הרגיש חוסר אונים בזעם, עלה לו הדם לראש", אמרו השופטים במעמד מתן פסק הדין. "הוא לא נתן לעצמו דין וחשבון, אלא פעל מתוך אדישות גבוהה. הנאשם פעל מתוך מודעות לטיב המעשה", הוסיפו.

קטן התייצב בעצמו על דוכן העדים ואמר: "זו באמת טרגדיה שקרתה בלי שום כוונה של אף אחד. הטרגדיה קרתה לכולנו. לא חלמתי שאני אעשה דבר כזה. אני ממש מבקש סליחה מהאישה ושלושת הבנות. מכולם".

  • עוד באותו נושא:
  • רצח
  • רמלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully