וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויקטור קטן שהורשע ברצח בעקבות ויכוח על חניה: "זו טרגדיה שקרתה בלי כוונה"

עודכן לאחרונה: 2.5.2024 / 15:46

קטן בן ה-79 ירה באופיר חסדאי לאחר שהתעמתו בעקבות חניה בקניון ברמלה. התובעות מטעם הפרקליטות ביקשו שייגזרו עליו 20 שנות מאסר. רעייתו מנגד התחננה בדוכן העדים: "אני לא יודעת אם הוא יחזיק מעמד במקום כזה". אלמנתו של חסדאי: "אני רוצה שהצדק ייעשה"

ויקטור קטן הורשע ברצח אופיר חסדאי בעקבות ויכוח על חניה/ארז הראל

בית משפט המחוזי מרכז בלוד קיים היום (חמישי) דיון טיעונים לעונש בעניינו של ויקטור קטן שהורשע ברצח באדישות של אופיר חסדאי לאחר ויכוח ביניהם על חנייה בחניון ברמלה לפני כחמש שנים. במהלך הדיון העידו בני משפחתו של חסדאי על האסון שפקד אותם במטרה שהרכב השופטים יתחשבו בכך כשיקבעו גזר דינו של קטן.

התובעות מטעם הפרקליטות, עורכות הדין עינת בניטה וטל שילוני, ביקשו מבית המשפט לגזור על קטן 20 שנות מאסר בפועל. "לטעמנו נדרשת מדיניות ענישה מרתיעה ומחמירה", טענה עורכת הדין בניטה. "התיק הזה מבהיר היטב את הפגיעה האנושה שיש לאנשים בביטחון שלהם. יש פה הזדמנות להעביר מסר מרתיע בכל הקשור להליך קבלת רישיון הנשק כי יש משמעות גדולה לכך".

עורך הדין אבי כהן שמייצג את קטן מטעם הסניגוריה הציבורית ציין מנגד שיש להתחשב בעובדה שלפי הכרעת הדין חסדאי ניגש אל רעייתו של קטן בצורה מאיימת ואף תקף אותה לפני שקטן ירה בו. "ברור שמדובר במקרה חריג שבחריג", אמר.

ויקטור קטן ומוניקה רעייתו. ארז הראל
ויקטור קטן ומוניקה רעייתו/ארז הראל

הראשונה להעיד הייתה אחותו של חסדאי, ימית. "אני כאן כדי להשמיע את קולם של האנשים שלא יכלו להגיע לפה", סיפרה. "בעיקר להשמיע את קולו של אופיר, וגם את קולו של אבינו שנפטר לפני פחות משנה ולא זכה לראות את הצדק אחרי הטרגדיה הגדולה. אבא שלי לא עיכל עד יומו האחרון את מה שקרה לאופיר. אמי מתמודדת יום יום עם עול וכאב אינסופי שליבה צריך לשאת. אופיר היה זה שהכין את הבנות למסגרות בבוקר, הוא התנדב בבית ספר וזכה לטפל ממש מעט בבת הקטנה שלו שהייתה רק בת שנה".

ויקטור קטן, בן 79 מרמלה, הגיע לדיון בליווי רעייתו מוניקה כשהוא מונשם מבלון חמצן ומשתעל. "במתן גזר הדין אני מבקשת מבית המשפט לחשוב על האובדן הגדול שנפל על המשפחה שלנו", המשיכה ימית. "אני מבקשת לראות באמת מי הוא הנאשם ולא כפי שרואים אותו היום, אלא לזכור את הפשע האכזרי שהוא ביצע ואת החיים שהוא נטל. אני מבקשת צדק עבור אופיר".

דקלה, אלמנתו של אופיר העידה כשהיא מלווה לצד בתה בת 14 וסיפרה כיצד נותרה לטפל כאם חד הורית בשלושת בנותיה, שחלקן בעלות צרכים מיוחדים. "החיים שלנו השתנו ברגע", סיפרה. "הבת הקטנה שלנו שהייתה רק בת שנה כבר לא זוכרת אותו. אני רוצה שהצדק ייעשה. מהרגע שאופיר נרצח, זה כאילו ולא הייתה לא רצפה מתחת לרגליים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הדיון בבית המשפט בעניינו של ויקטור קטן. ארז הראל
הדיון בבית המשפט בעניינו של ויקטור קטן/ארז הראל

מצד ההגנה העידה מוניקה, רעייתו של קטן שביקשה סליחה בפתח דבריה ממשפחת חסדאי. "לא הייתה לנו שום כוונה באותו היום להרוג אנשים", טענה. "זה אסון לשתי המשפחות, כמובן שאני בטוחה שלכם יותר מאשר לנו. בעלי אף פעם לא היה בחקירה במשטרה או בבית משפט לפני כן. מדובר בבן אדם שעבד 22 שנה בעזרה לנכים. הוא אדם עדין ולא התחכך עם אנשים. בן אדם הגון בלי שום רצון לעשות רע לאף אחד".

מוניקה קטן ביקשה מהשופטים להתחשב בגילו ובמצבו הרפואי של בעלה שהורשע ברצח באדישות. "לאיפה שהוא יגיע - זה רק המוות שלו", אמרה. "ויקטור חולה מאוד וזה רק החמיר. מאז האירוע הוא הפך את הבית לכלא שלו. להגיע למקום שאין שם טיפול עבורו - אני לא יודעת אם הוא יחזיק מעמד. אני מבקשת מכם, מדקלה והילדה, אני יודעת שצריך לשלם על זה. הוא פחד עלי ועל עצמו והיה בלי שום כוונה להרוג בן אדם. אני רק מבקשת ומתחננת מכם להתחשב בו".

דקלה חסדאי, אלמנתו של אופיר . 30 בינואר 2024. ארז הראל
דקלה חסדאי, אלמנתו של אופיר . 30 בינואר 2024/ארז הראל

מכתב האישום שהוגש נגד קטן על ידי פרקליטות מחוז מרכז, עלה שהנאשם ואשתו מוניקה הגיעו עם רכבם לקניון ברמלה והחלו לחפש חניה בחניון. במקביל, הגיעו למקום גם בני הזוג חסדאי ושתי בנותיהן והחלו בחיפוש חניה. בשלב מסוים איתרה אשתו של קטן מקום חניה פנוי, בה הבחינו גם חסדאי ואשתו והתקרבו אליה עם מכוניתם. קטן הספיק להגיע למקום החניה וחנה כשרכבו חורג מהקווים המסומנים על הכביש.

חסדאי עצר את הרכב בו נהג, התקרב אל רעייתו של קטן וצעק לעברה: "למה אתם חונים בשתי חניות?". בעקבות זאת, התפתח עימות בין השניים, במהלכו הכתה אותו באמצעות התיק שלה. בתגובה קרא חסדאי: "מה את מרימה עליי ידיים?" והדף אותה. כתוצאה מכך נפלה קטן, בעוד חסדאי התרחק מהמקום עם מכוניתו.

קטן הבחין במתרחש מתוך מכוניתו ויצא לכיוונו של חסדאי כשהוא נושא עמו אקדח בתוך תיק. לאחר שאשתו נפלה, צעק לעבר הנרצח: "למה אתה מרביץ לאשתי?", פנה לעבר רכבו, שלף את כלי הנשק וירה בו מטווח קצר. חסדאי נפגע בחלק העליון של ירכו הימנית, וקרא: "מה אתה יורה בי?".

כתב אישום בגין רצח הוגש נגד ויקטור קטן. שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים, עיבוד תמונה
כתב אישום בגין רצח הוגש נגד ויקטור קטן/עיבוד תמונה, שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

אשתו של קטן צעקה לעבר בעלה לחדול מהירי, אולם הוא המשיך לכוון את האקדח לפלג גופו העליון של חסדאי וירה לעברו ירייה נוספת שפגעה בחזהו. כתוצאה מכך, חסדאי התמוטט, נפל ואיבד את הכרתו. צוות מד"א שהגיע למקום תוך זמן קצר פינה אותו למרכז הרפואי אסף הרופא תוך פעולות החייאה, אך שם נקבע מותו.

בית המשפט דחה את טענתו של הנאשם להגנה עצמית לאחר שהשופטים קבעו שרעייתו לא הייתה נתונה לסכנה בעת שהתעמתה עם חסדאי. כמו כן, נדחתה טענתו לפיה הדק האקדח שלו נלחץ בעקבות תגובה לא רצונית שלו בשל רעש בידו. "הנאשם הרגיש חוסר אונים בזעם, עלה לו הדם לראש", אמרו השופטים במעמד מתן פסק הדין. "הוא לא נתן לעצמו דין וחשבון, אלא פעל מתוך אדישות גבוהה. הנאשם פעל מתוך מודעות לטיב המעשה", הוסיפו.

קטן התייצב בעצמו על דוכן העדים ואמר: "זו באמת טרגדיה שקרתה בלי שום כוונה של אף אחד. הטרגדיה קרתה לכולנו. לא חלמתי שאני אעשה דבר כזה. אני ממש מבקש סליחה מהאישה ושלושת הבנות. מכולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully