וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בליכוד ממשיכים לתקוף את גלנט וקוראים: "לצרף את סער וליברמן לממשלה"

עודכן לאחרונה: 3.6.2024 / 9:19

ח"כ משה סעדה תקף את ההצעה הישראלית שהוצגה ע"י הנשיא ביידן לסיום המלחמה ושחרור החטופים. בריאיון ל-103FM הוא אמר כי ייתכן ששר הביטחון גלנט אינו ראוי להמשיך בתפקידו וקרא לצירופם של יו"ר ישראל ביתנו ויו"ר הימין הממלכתי לממשלה: "הם מבינים מה צריך לעשות"

גלנט נגד נתניהו: "קורא לו להכריז שישראל לא תשלוט אזרחית ברצועת עזה"/לשכת העיתונות הממשלתית

ח"כ משה סעדה (הליכוד) התייחס הבוקר (שני) לנאומו של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בסוף השבוע האחרון, אז הציג את ההצעה הישראלית לסיום המלחמה ושחרור החטופים. "מהות העסקה היא מעבר בטוח לשלטון חמאס", תקף סעדה בריאיון לענת דוידוב ואודי סגל בריאיון ב-103FM. "אנחנו מאפשרים לחמאס לחזור ולהעמיק את הריבונות שלו בעזה, העסקה מפקירה את כל החטופים. הקלפים כרגע אצלנו ביד, אנחנו מדברים כרגע על עסקה הכוללת 33 חטופים חיים, וחמאס מודיע שכמות משמעותית מהחטופים אינם בין החיים. אנחנו יודעים שחמאס מנהל מולנו טרור פסיכולוגי".

ח"כ סעדה המשיך והדגיש: "אני הצגתי תוכנית לראש הממשלה בתחילת הלחימה, שאומרת שצה"ל צריך להשתלט על ציר פילדלפי ביום הראשון ללחימה ועל צפון הרצועה, בתנועת מלקחיים, ולייצר שם אסטרטגיה של מסדרונות, וכמו שאנחנו רואים בשטחי A ביו"ש, צה"ל נמצא במסדרון".

משה סעדה, דיון ועדת חוקה, 13 במרץ 2023. אריק מרמור, פלאש 90
משה סעדה, דיון ועדת חוקה, 13 במרץ 2023/פלאש 90, אריק מרמור
גדעון סער, ישיבת סיעה 27 במאי 2024. ראובן קסטרו
"צריך להביא אנשים כמו גדעון סער, שהוא אדם ערכי ולאומי"/ראובן קסטרו

"אני לא יכול להיות חלק מממשלה שעושה עסקה שמפקירה את ביטחון אזרחי ישראל", המשיך ח"כ סעדה. "זה לא הזמן לסיסמאות. כבר הייתה לנו קונספציה. ברור לי שראש הממשלה לא מתכוון לעשות את הדבר הזה כי העסקה הזו מפקירה את ביטחון אזרחי ישראל. זה לא תעלול, המתווה הזה הוא מתווה לא נכון וכושל", הבהיר.

כשנשאל על אלטרנטיבה מדינית הבהיר כי "החלופה שצריכה להיות, ואני אזכיר שוב לראש הממשלה, היא חלופת המסדרונות בעזה. זה דורש מאיתנו נחישות, עוצמה והתמדה. אני חושב שגלנט מייצג את הקונספציה, ויכול להיות שהוא לא ראוי שיישאר בתפקיד".

סעדה בין היתר התייחס בריאיון לחבירות עתידיות של פוליטיקאים לממשלה והזכיר את שמו של גדעון סער. "צריך להביא אנשים כמו סער, שהוא אדם ערכי ולאומי", השיב הח"כ מהליכוד כשנשאל מי ראוי להחליף את אנשי הקונספציה, כהגדרתו. על ראש הממשלה נתניהו אמר: "ברור שהוא שותף לקונספציה הראשונית של ההכלה. בעבר הוא היה אחראי, זה תחת שלטונו, אבל היום הפוך. הוא אומר 'אני לא מוכן לקבל את הרשות הפלסטינית, כי אני מבין שזה חלק מהקונספציה'. הייתי מכניס גם את ליברמן, גם את גדעון. הם מבינים היום מה צריך לעשות ומבינים שהגיע זמן האמת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully