וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסר לאיראן? ועדת השרים אישרה: ישראל תרכוש טייסת F-35 שלישית

עודכן לאחרונה: 2.6.2024 / 22:08

במהלך זה מאשרים משרד הביטחון וצה"ל רכישת מטוסי חמקן נוספים מחברה לוקהיד מרטין האמריקנית, שיגבירו את העוצמה האווירית של צה"ל. מטוסי החמקן מרחיבים את היכולת של צה"ל לפגוע בטווח הרחוק, בדגש על איראן

הרמטכ"ל הרצי הלוי על מותם של 7 פעילי הסיוע בתקיפת צה"ל/דובר צה"ל

ועדת השרים להצטיידות אישרה הערב (שני) למשרד הביטחון וצה"ל לחתום על טייסת הקרב F-35 מסוג "אדיר" השלישית עבור חיל האוויר. בימים הקרובים אחרי אישור סופי בכנסת יהיה ניתן לחתום על העסקה ולהוציא אותה אל הפועל.

במהלך זה יממשו משרד הביטחון וצה"ל את האופציה לרכש כל 75 מטוסי חמקן מחברת לוקהיד מרטין האמריקנית, ובכך ירחיבו את העוצמה האווירית של צה"ל.

מטוסי החמקן מאפשרים להרחיב את יכולות צה"ל בטווחים רחוקים, בדגש על איראן, שלראשונה החליטה לתקוף ישירות את העורף הישראלי באמצעות טילים בליסטיים, כלי טיס לא מאוישים וטילי שיוט.

Взлетающий F-35I ("Адир"). пресс-служба, דובר צה"ל
ירחיב את העוצמה האווירית של צה"ל. מטוס F-35/דובר צה"ל, пресс-служба

אישור רכישת הטייסת מגיע על רקע התעקשותו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ' לעכב רכש ביטחוני, זאת לטענתו מתוך כוונה לבחון מחדש את תקציב הביטחון. לעומתו, התריע שר הביטחון יואב גלנט כי יש לזרז את הרכש, בדגש על השלמת תהליך רכישת הטייסות מארה"ב.

"חילופי המהלומות עם איראן, והמצב הביטחוני הבינלאומי, יביאו למירוץ חימוש עולמי, שמחייב אותנו להאיץ את קצב ההתעצמות והרכש הביטחוני", אמר גלנט בשבוע שעבר. "אם לא נשלים את תהליך רכישת הטייסות מארה"ב (טייסת ה-F15 וטייסת ה-F35) תוך חודש - קבלת המטוסים תתעכב בשלוש שנים, ותעלה את המחיר עבור מדינת ישראל במיליארד שקלים נוספים. עיכוב הרכש הוא פגיעה בביטחון ישראל, ובשעה בה אנו נלחמים במלחמה רב זירתית - המשמעויות ברורות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully