וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי הלחץ של סמוטריץ': תוקם ועדה ציבורית לבחינת תקציב הביטחון

עודכן לאחרונה: 29.5.2024 / 20:56

הוועדה תורכב משני נציגי ראש הממשלה, שני נציגי שר הביטחון, ושני נציגי שר האוצר, נציגי צה"ל ובנק ישראל ישתתפו בה באופן קבוע. "לכולנו יש מה ללמוד מ-7 באוקטובר", קבע השר סמוטריץ', "הקמת הועדה היא צעד בכיוון הנכון".

סמוטריץ': אם חיזבאללה לא ייענה לדרישותינו- עלינו לצאת למתקפת נגד בעומק לבנון/מערכת וואלה

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הודיע היום (רביעי) על הקמת ועדה ציבורית לבחינת תקציב הביטחון. הוועדה תורכב משני נציגי ראש הממשלה, שני נציגי שר הביטחון, ושני נציגי שר האוצר וישתתפו בה באופן קבוע נציגי בנק ישראל, משרדי האוצר והביטחון, צה"ל, המל"ל והמועצה הלאומית לכלכלה.

"הקמת הוועדה לבחינת תקציב הביטחון היא צעד חשוב לכלכלה ולביטחון", אמר השר סמוטריץ'. "אירועי 7 באוקטובר ומלחמת חרבות ברזל ערערו רבות מהנחות היסוד שעל בסיסם נוהלו בניין הכח, ההתעצמות והתקציב של מערכת הביטחון. הדבר מחייב את בחינתם מחדש והתאמתם למפת האיומים העדכנית, תוך איזון נכון בין כלל צרכי המשק והכלכלה ובניית מנגנוני מימוש יעילים לתקציב הביטחון, בשקיפות ותחת בקרה מתמדת".

"תפקיד הועדה יהיה להמליץ על גובה תקציב הביטחון הנדרש, לסמן את מקורותיו ושימושיו לפי סדרי עדיפויות שיקבעו, ולוודא שכספי אזרחי ישראל ינוצלו באופן מיטבי תוך שמירה על ביטחון המדינה. נוודא שכך יהיה. לכולנו יש הרבה מה ללמוד ולתקן מ-7 באוקטובר, הקמת הועדה היא צעד ראשון בכיוון הנכון".

שר האוצר בצלאל סמוטריץ'. 2 בנובמבר 2023
שר הביטחון יואב גלנט. 11 בספטמבר 2023. הדס פרוש/הארץ, ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
"7 באוקטובר ערער רבות מהנחות היסוד לפיהם נקבע תקציב מערכת הביטחון". שר הביטחון גלנט ושר האוצר סמוטריץ'/עיבוד תמונה, הדס פרוש/הארץ, ראובן קסטרו

בתחילת החודש, שר הביטחון גלנט מתח ביקורת על כוונתו של סמוטריץ' להגביל את תקציב הביטחון. בחילופי דברים ביניהם סביב רכישת שתי טייסות מארצות הברית, מסר השר גלנט כי, "התפיסה הישראלית שלפיה אפשר לספק ביטחון גובר בפחות כסף, למול איומים שרק הולכים וגוברים לצד גזרות לחימה נוספות, היא תפיסה שגויה שצריכה להשתנות. מדינת ישראל צריכה להשקיע פי שניים בתקציב הביטחון - זו פוליסת הביטוח העיקרית שלנו וקיבלנו לכך עדות רק לפני מספר שבועות".

לדברי גלנט: "חילופי המהלומות עם איראן, והמצב הביטחוני הבינלאומי, יביאו למירוץ חימוש עולמי, שמחייב אותנו להאיץ את קצב ההתעצמות והרכש הביטחוני. אם לא נשלים את תהליך רכישת הטייסות מארה"ב (טייסת ה-F15 וטייסת ה-F35) תוך חודש - קבלת המטוסים תתעכב בשלוש שנים, ותעלה את המחיר עבור מדינת ישראל במיליארד שקלים נוספים. עיכוב הרכש הוא פגיעה בביטחון ישראל, ובשעה בה אנו נלחמים במלחמה רב זירתית - המשמעויות ברורות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully