וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט על עיכוב הרכש הצבאי על ידי סמוטריץ': "פגיעה בביטחון ישראל"

עודכן לאחרונה: 10.5.2024 / 19:44

שר הביטחון העביר מסר חריף נגד הדרישה של שר האוצר לכנס ועדה ציבורית שתבחן את הרכש, ובכך תעכב אותו, וטען: אם לא נשלים רכישת שתי טייסות מארה"ב, קבלת המטוסים תתעכב בשלוש שנים. סמוטריץ' במתקפה חריפה מנגד: הסירוב העיקש לשתף פעולה בנושא רשום על שמו של שר הביטחון

שר הביטחון גלנט בהערכת מצב באוגדה 91 ״עוצבת הגליל״ בגבול הצפון/אלעד מלכה

התנגשות בין שר הביטחון יואב גלנט לבין שר האוצר בצלאל סמוטריץ', סביב תקציב הביטחון והרכש הצבאי, ובפרט סביב רכישת שתי טייסות מארצות הברית. גלנט פרסם היום הודעה שבה הוא מזהיר מעיכוב הרכישה, בשעה שסמוטריץ' מוסיף להתעקש על הקמת ועדה ציבורית שתבחן את הרכש, לפני שיאושר על ידי ועדת השרים להצטיידות.

גלנט מסר היום: "התפיסה הישראלית שלפיה אפשר לספק ביטחון גובר בפחות כסף, למול איומים שרק הולכים וגוברים לצד גזרות לחימה נוספות, היא תפיסה שגויה שצריכה להשתנות. מדינת ישראל צריכה להשקיע פי שניים בתקציב הביטחון - זו פוליסת הביטוח העיקרית שלנו וקיבלנו לכך עדות רק לפני מספר שבועות".

לדברי גלנט: "חילופי המהלומות עם איראן, והמצב הביטחוני הבינלאומי, יביאו למירוץ חימוש עולמי, שמחייב אותנו להאיץ את קצב ההתעצמות והרכש הביטחוני. אם לא נשלים את תהליך רכישת הטייסות מארה"ב (טייסת ה-F15 וטייסת ה-F35) תוך חודש - קבלת המטוסים תתעכב בשלוש שנים, ותעלה את המחיר עבור מדינת ישראל במיליארד ש"ח נוספים. עיכוב הרכש הוא פגיעה בביטחון ישראל, ובשעה בה אנו נלחמים במלחמה רב זירתית - המשמעויות ברורות".

שר הביטחון גלנט בהערכת מצב באוגדה 91 ״עוצבת הגליל״ בגבול הצפון. משרד הביטחון
שר הביטחון גלנט בהערכת מצב באוגדה 91 ״עוצבת הגליל״ בגבול הצפון/משרד הביטחון

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' התייחס אף הוא היום לסוגיית הרכש ומסר: "מדינת ישראל צריכה להקצות הרבה יותר כסף לביטחון, אך לא לביטחון כושל כפי שנבנה בשנים האחרונות, לפי התפיסה הישנה של מובילי הקונספציה. לשפוך ים כסף שיבלע באיזה חור שחור של מערכת הביטחון, כשממש לא בטוח שהכסף הזה יקנה לאזרחי ישראל ביטחון אמיתי, זה לא רציני".

סמוטריץ' תקף את גלנט בחריפות: "כבר חודשים רבים שר הביטחון מעכב את הקמת הועדה לבחינת תקציב הביטחון ויעילותו אל מול האיומים החדשים. לו הועדה היתה פועלת כפי שדרשנו ראש הממשלה ואני, אפשר היה להתקדם עם רכש בטחוני נרחב שתואם את האיומים הנוכחיים והעתידיים. הסירוב העיקש לשתף פעולה בנושא רשום על שמו של שר הביטחון גלנט, שמעדיף לא לחשב מסלול מחדש ולא לאתגר את התפיסות שהובילו להתרסקות בטחונית איומה".

עוד אמר שר האוצר: "פניתי למזכיר הממשלה בבקשה להביא לישיבת הממשלה הקרובה החלטה שתקים באופן מיידי את הועדה הציבורית לבחינת צרכי בניין הכח ותקציב הבטחון בנוסח שסוכם על ידי ראש הממשלה והמל"ל. משרד האוצר ערוך ומוכן להקצות את מלוא הסכום שידרש על מנת להעמיד צבא איתן ומפוכח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully