וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכה צה"ל השליך רימון הלם לעבר מתקן בתל השומר

עודכן לאחרונה: 2.6.2024 / 16:09

באירוע לא היו נפגעים, והחשוד נעצר והובא לחקירה במשטרה. האיש, תושב המרכז בן 48, שירת בעברו כלוחם ומפקד במשמר הגבול, והוכר כנכה צה"ל בעקבות טראומה נפשית. הוא מוכר על רקע אירועי אלימות נוספים כנגד עובדי אגף השיקום

בווידאו: בן 33 במצב קשה לאחר שהצית את עצמו בנתניה/בט"ש וחירום

נכה צה"ל הגיע היום (ראשון) לבסיס תל השומר והשליך רימון הלם לעבר משרדי אגף השיקום במשרד הביטחון ונמלט. לא היו נפגעים באירוע. כוחות משטרה הגיעו לזירה והחלו בבדיקת נסיבות האירוע. כעבור זמן קצר, שוטרי תחנת מסובים איתרו את החשוד, תושב המרכז בן 48, והעבירו אותו לחקירה בתחנת מסובים.

מבירור הרקע של החשוד, נמצא כי שירת בעברו כלוחם ומפקד במשמר הגבול, והוכר כנכה צה"ל בעקבות נזק נפשי. לפני מספר שנים הוא הקים חברה אזרחית העוסקת בליווי נפגעי פוסט טראומה ואירוח שלהם בדירה בסביון.

בעבר הוא נחשד במספר אירועי אלימות קודמים כנגד עובדי אגף השיקום, כך למשל לפני כשלושה חודשים נטען שהוא הגיע למשרדי האגף, ושם איים על העובדים כשאחז גרזן בידו. באירועים אלו הוא הטיח תלונות שונות כלפי המדינה, כאשר דרש בין היתר שהחברה אותה מנהל תקבל הכרה כבית מאזן עבור מתמודדי נפש.

דוברות משרד הביטחון הוציאה הודעה על רקע האירוע: נכה צה"ל המוכר על רקע אירועי אלימות קודמים הגיע לפני שעה קלה למתקן משרד הביטחון בתל השומר, והשליך חפץ חשוד שגרם לפיצוץ בחניית המתקן. החפץ התפוצץ בשטח פתוח ללא נפגעים או נזק. במהלך האירוע ביצע מאבטח ירי באוויר. החשוד נמלט ודיווח הועבר למשטרה. מדובר בחשוד שבעברו אירועי אלימות חמורים כנגד עובדי אגף השיקום, לרבות איומים ברצח על עובדים ומנהלים.

נכה צה"ל השליך רימון הלם לבסיס תל השומר, 2 ביוני 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נכה צה"ל השליך רימון הלם לבסיס תל השומר, 2 ביוני 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מארגון נכי צה"ל נמסר בעקבות האירוע באגף השיקום: "ארגון נכי צה"ל מגנה כל גילויי אלימות כנגד עובדי אגף השיקום, מחזק את ידיהם ומזכיר שלצד התסכול הרב מאדישות משרדי הממשלה אל מול אתגרי השעה ומשבר השיקום העומד בפתחנו, עובדי האגף המסורים אינם אמורים להתמודד עם אלימות פיזית או מילולית כנגדם - זוהי אינה דרכם של אלה שהקריבו מגופם ומנפשם לטובת המדינה".

בחודש אוגוסט 2023, נכה צה"ל בן 26 נכווה באורח קשה כשהצית את עצמו מול משרדי אגף השיקום של משרד הביטחון בפתח תקווה. בהודעת משרד הביטחון נמסר כי הסיבה למעשה טרם ברורה, וכי הצעיר מוכר כמתמודד עם פוסט טראומה ממבצע צוק איתן. על פי תחקיר ראשוני, הצעיר שפך על גופו חומר דליק מבקבוק שהביא עימו והצית את עצמו ברחבת הכניסה לבניין.

  • עוד באותו נושא:
  • נכי צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully