וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד מסעיר: ילדים בצפון בורחים מההסעה לבית הספר בזמן אזעקה

עודכן לאחרונה: 2.6.2024 / 10:29

דקות ארוכות נשמעו הבוקר אזעקות ביישובי הצפון, שפגעו בשגרה של הילדים שהיו בדרכם ללימודים, ונאלצו לברוח בבהלה מאוטובוס ההסעה. "מציאות חיים בלתי נסבלת", אמר אחד מתושבי האזור

צורחים מפחד: האזעקה תפסה את ילדי הצפון בהסעה לבית הספר/לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

גל אזעקות נשמע הבוקר (ראשון) בגליל העליון וברמת הגולן, בעקבות שיגור כלי טיס עוינים מלבנון. כלי הטיס יורטו, לא היו נפגעים בגוף ולא ידוע על נזקים, פרט לשריפה שפרצה בשטח פתוח ברמת הגולן. עם זאת, רעש היירוטים והאזעקות בשעה שתלמידי הישובים בגליל העליון עשו דרכם לבתי הספר, המחיש את המציאות הקשה שבה הם חיים. בצילום שנעשה בשעה שתלמידי בית הספר היסודי גומא שבכפר בלום ירדו מההסעה, הם נראים ונשמעים מבוהלים ומפוחדים נוכח האזעקות והחשש להיפגע.

צורחים מפחד: האזעקה תפסה את ילדי הצפון בהסעה לבית הספר. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
האזעקה תפסה את ילדי הצפון בהסעה לבית הספר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

כפר בלום לא פונה אחרי 7 באוקטובר. מדובר בקיבוץ שתושביו מגדירים אותו כמי שכלוא באזור מלחמה. כמוהו יש ישובים נוספים בצפון. בית הספר בכפר בלום ממשיך לפעול ואליו מגיעים תלמידים מהישובים הסמוכים שלא פונו.

דרור גביש, חבר קיבוץ הגושרים שכן פונה, אמר כי "מדובר במציאות חיים בלתי נסבלת". הוא ומשפחתו פונו לאזור הכנרת ולדבריו כבר תכננו לשוב לגליל העליון ולשכור דירה בקיבוץ שלא פונה, סמוך לבית הספר של בנותיהן. "אירועים דומים שכבר היו, כמו האירוע הבוקר, הביאו אותנו להחלטה שבשלב זה לא נחזור לאזור. אנחנו לא רוצים שהבנות שלנו יחוו אירועים קשים כאלה", אמר. לדבריו ,המציאות הזאת היא החלטה של ממשלת ישראל. מבחינת הממשלה זה מצב נסבל שיכול להימשך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully