וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועצו המדיני של נתניהו: ביידן נשא "נאום פוליטי" מסיבות לא ברורות

עודכן לאחרונה: 2.6.2024 / 2:07

אופיר פאלק אמר לסאנדיי טיימס כי ישראל הסכימה למתווה שביידן הציג בנאומו ולכן לא דוחה אותו. "זו לא עסקה טובה, אבל אנחנו מאוד רוצים לראות את כל החטופים משתחררים", הוא אמר והדגיש כי נותרו פרטים רבים לסגור

אחרי הצהרת ביידן משפחות החטופים קוראות לנתניהו להגיע לעסקה/ניב אהרונסון

יועצו המדיני של נתניהו, אופיר פאלק, אמר הלילה (ראשון) לסאנדיי טיימס כי נאומו של הנשיא ביידן ביום שישי במהלכו הציג את ההצעה הישראלית לעסקת חטופים היה "נאום פוליטי" מסיבות לא ברורות.

פאלק ציין כי יש עוד פרטים רבים שצריך לעבוד עליהם לפני שתהיה עסקה. הוא הוסיף כי ישראל אינה דוחה את המתווה שהציג ביידן כיוון שזו תכנית שישראל הסכימה לה. "זו לא עסקה טובה, אבל אנחנו מאוד רוצים לראות את כל החטופים משתחררים", אמר פאלק.

ביידן בהצהרה מיוחדת על עסקת החטופים, 31 במאי 2024. רויטרס
נשא נאום פוליטי, כך על פי אופיר פאלק. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן/רויטרס

ביום שישי, הנשיא ביידן הציג מתווה ישראלי לעסקת חטופים בנאומו. הוא סיפר שההצעה הישראלית כוללת שלושה שלבים. שלב ראשון של שישה שבועות במהלכו תתקיים הפסקת אש כוללת ונסיגת צה"ל מכל מרכזי האוכלוסיה בעזה ושחרור חטופים בתמורה למאות אסירים פלסטינים. בנוסף גופות של חטופים יוחזרו. באותו השלב, סיפר הנשיא ביידן, אזרחים פלסטינים יוכלו לחזור לבתיהם כולל לצפון וסיוע הומניטארי יזרום לרצועה.

ביידן המשיך וסיפר כי בשלב ב' של העסקה ישוחררו כל החטופים החיים שנשארו, כולל חיילים גברים. המו"מ על הגעה לשלב ב' ימשך במשך ששת השבועות של שלב א'. במקרה שהמו"מ יותר מ-6 שבועות, הפסקת האש תימשך ללא הפרעה כל עוד מתקיים מו"מ. בשלב ג' של העסקה יתחיל תהליך שיקום של רצועת עזה וגופות החטופים שנותרו בידי חמאס יוחזרו לישראל.

אמש, גורם מדיני מסר כי המתווה שהציג הנשיא ג'ו ביידן לעסקה לשחרור החטופים מייצג את הצעת ישראל לחמאס "באופן כללי". הגורם הדגיש כי לישראל שמורה הזכות לחדש את הלחימה בכל עת, אם חמאס יפר את התחייבויותיו בהסכם, לרבות אי-שחרור חטופים במספר שעליו יוסכם, וככל שישראל תתרשם שהמו"מ על השלב השני בהסכם הוא עקר ומשמש רק למשיכת זמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully