וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לכנס בהקדם האפשרי את קבינט המלחמה": כך הגיבו בישראל על נאום ביידן

עודכן לאחרונה: 1.6.2024 / 21:48

בעקבות נאום ביידן בעניין היוזמה לשחרור החטופים והפסקת האש אמש אמר השר גנץ: "אנחנו מחויבים להמשיך לקדם את המתווה להשבת חטופינו, כפי שגובש על ידי צוות המשא ומתן ואושר בקבינט ניהול המלחמה". לפיד: לממשלה יש מאיתנו רשת ביטחון לעסקת חטופים

קויק: גנץ במסר על עסקת חטופים/אורנית בן זמרה ומשה בקר

במערכת הפוליטית התקשו להישאר אדישים לנאומו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמש, שבו חשף את המתווה הישראלי הנוכחי לעסקת חטופים.

בעקבות נאום הנשיא, השר בני גנץ מסר הערב (שבת) כי "ארה"ב הוכיחה תמיד, ומראשית המלחמה באופן מיוחד, את מחויבותה לביטחון ישראל ולהשבת החטופים. אנו מלאי הערכה לנשיא ביידן ולכל ידידינו האמריקאים על תמיכתם. מדינת ישראל כולה מאוחדת ברצון להשיב את חטופינו, זו מחויבות מוסרית עליונה שאינה מפחיתה מהמחויבות להשיג את מטרות המלחמה כולן, על בסיס ששת העקרונות אותם הצבתי".

גנץ הוסיף: "אנחנו מחויבים להמשיך לקדם את המתווה להשבת חטופינו כפי שגובש על ידי צוות המשא ומתן ואושר בקבינט ניהול המלחמה פה אחד, כחלק מהשגת יעדי המלחמה כולם. לאור ההתפתחויות, יש לכנס בהקדם האפשרי את קבינט ניהול המלחמה יחד עם צוות המשא ומתן כדי לגבש צעדים להמשך. אני מבקש גם הערב לחזק את משפחות החטופים ולהגיד להן, שחבריי ואני מחויבים להשבת יקיריהם, ושמטרה זו היא מחויבות מוסרית עליונה, ומטרה בקדימות מובהקת על ציר הזמן".

זמן לא רב לאחר מכן הגיב גם יו"ר ההסתדרות על נאום ביידן. "זו חובה מוסרית שלנו כמדינה וכחברה להחזיר את כל החטופים", אמר והוסיף: "אני קורא לכל חברי הקבינט והממשלה לקדם את המתווה הישראלי המוצע, שהציג אמש נשיא ארה"בן. אסור לאבד יותר זמן יקר. אל לנו לאבד את האתוס הישראלי, ויש לשמור עליו כי לא משאירים אף אחד מאחור. קדמו את המתווה, החזירו את כולם, וביחד נבנה ונשקם את המדינה והחברה למען עתיד ילדינו".

בני גנץ. קונטקט, צילום מסך
"לכנס בהקדם האפשרי את קבינט המלחמה". גנץ/צילום מסך, קונטקט

יו"ר הימין הממלכתי גדעון סער גם הוא הגיב לכך, ואמר: "מתווה שסופו הותרת החמאס על כנו ככוח השלטוני והצבאי בעזה משמעותו הותרת האיום על אזרחי ישראל בכלל ותושבי עוטף עזה בפרט. זאת תהיה תבוסה ישראלית ונצחון לחמאס שהשלכותיהם תהיינה מרחיקות לכת".

השרה אורית סטרוק מהציונות הדתית מסרה: "לא הצלחתי לזהות הבדל מהותי בין מתווה ביידן ה'חדש' וה'מבטיח' ובין זה הקודם. עוד עסקת כניעה, שמצילה את חמאס, מתחילה את הספירה לאחור לטבח הבא, וגם משאירה חטופים מאחור ללא שום מנוף לשחרורם מלבד הפסקת המלחמה. גם אם הקמפיינרים מהשמאל יקראו לה 'עסקת נתניהו' - אותי היא לא עוברת בשום אופן".

ח"כ צבי סוכות גם הוא מהציונות הדתית, אמר: "כל מהלך שישאיר את חמאס כשלטון בעזה הוא יריקה בפנים של הלוחמים הגיבורים והמשפחות השכולות ומשאיר איום אדיר על מדינת ישראל וישובי העוטף בהמשך. don't!".

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
בני גנץ נואם בועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים באמריקה. יונתן זינדל, פלאש 90
בני גנץ נואם בועידת הנשיאים של הארגונים היהודיים באמריקה/פלאש 90, יונתן זינדל

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר מוקדם יותר היום: "ממשלת ישראל לא יכולה להתעלם מנאומו המשמעותי של הנשיא ביידן. יש עסקה על השולחן וצריך לעשות אותה. מזכיר לנתניהו שיש לו מאתנו רשת בטחון לעסקת חטופים אם בן גביר וסמוטריץ' יעזבו את הממשלה".

ח"כ אפרת רייטן, חברת ועדת חוץ וביטחון, פנתה ליו"ר הועדה לכנס בדחיפות דיון על המתווה לעסקת שחרור החטופים שחשף הנשיא ביידן. במכתבה ציינה רייטן כי "על הועדה לצאת בקריאה ברורה, ולוודא שהאפשרות להשיב את החטופים, בהתאם למחויבות המדינה לאזרחיה, לא תוחמץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully