וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המונים הפגינו ברחבי הארץ על רקע נאום ביידן; בתל אביב 7 נעצרו

עודכן לאחרונה: 2.6.2024 / 0:55

ההפגנות התקיימו בכ-60 מוקדים. בהפגנה בת"א התייחסה עינב צנגאוקר לדחייה על הסף של עסקת החטופים ע"י יו"ר הימין הממלכתי: "סער - נרדוף אותך". רבים מחו עם שלטים באנגלית שהתכתבו עם ביידן: "אנחנו לא הממשלה שלנו". בצפון תקף תומך נתניהו מפגינים שמחו על הפקרת הצפון

מעצר של מפגין נגד הממשלה בקפלן/ניב אהרונסון

הפגנות התקיימו הערב (שבת) ביותר מ-60 מוקדים ברחבי הארץ, כשההפגנה המרכזית נערכה בכיכר הדמוקרטיה בצומת עזריאלי בתל אביב. ההפגנות נערכו על רקע הצגת מתווה עסקת חטופים חדשה על ידי נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, שטען כי מדובר בהצעה שהניחה ישראל על שולחן המשא ומתן. בהפגנות פרצו עימותים קשים, ומפגינים דיווחו כי נעצרו שבעה מהם.

עינב צנגאוקר, אמו של החטוף מתן צנגאוקר, התייחסה בהפגנות לתגובתו של יו"ר הימין הממלכתי, גדעון סער, שדחה על הסף את מתווה העסקה. "גדעון סער, שמעתי שאתה אומר שלהחזיר את הבן שלי ושאר החטופים זה תבוסה. אין לך שום דבר להציע לציבור הישראלי, אל תנסה לקושש קולות על ידי התבטאויות כאלה ואחרות, אני מבטיחה לך שאם תמשיך אנחנו כולנו נרדוף אותך".

מור קורנגולד, שאחיו, טל שהם, מוחזק בידי חמאס, אמר מול ביתו של יו"ר הכנסת אמיר אוחנה: "תגיד כן לעסקה, אני צריך את אח שלי בבית! בזמן הזה בן גביר מאיים לפרק את הממשלה, סמוטריץ' באולטימטום לנתניהו, ואני שואל אתכם - למה פוליטיקה על החטופים?!".

הפגנה למען החזרת החטופים, שער בגין, 1 ביוני 2024. ניב אהרונסון
הפגנה למען החזרת החטופים, שער בגין, 1 ביוני 2024/ניב אהרונסון
הפגנה למען סיום המלחמה בחיפה, 1 ביוני 2024. יואב רונן, אתר רשמי
הפגנה למען סיום המלחמה בחיפה, 1 ביוני 2024/אתר רשמי, יואב רונן
הפגנה למען החזרת החטופים, שער בגין, 1 ביוני 2024. ניב אהרונסון
הפגנה למען החזרת החטופים, שער בגין, 1 ביוני 2024/ניב אהרונסון

באחת ההפגנות, מול שער בגין של הקריה בתל אביב, נאמה יפעת קלדרון, בת דודתו של עופר קלדרון שחטוף בעזה. "השבוע שמענו שהמפכ"ל רוצה יחידת אבטחה מיוחדת למשפחת נתניהו. ממי אתה מפחד, כבוד ראש ההפקרה? מי שמפחדים כל שנייה לחייהם הם החטופים והחטופות, ולכולנו ברור שתחת הנהגתך הם לא יזכו לביטחון שמגיע להם". לדבריה, כבר חודשים ברור למשפחה שאין לממשלה תוכנית - "לא למלחמה, לא להשבת החטופים, לא ליום שאחרי. אבל לראש הממשלה יש בהחלט תוכנית סדורה שכוללת את הישרדותו הפוליטית ושמירה על הכיסא שלו".

עינב צנגאוקר עונה לסער: "תמשיך לדבר ככה ונרדוף אותך"/מערכת וואלה
הפגנה למען החזרת החטופים, קפלן, 1 ביוני 2024. ניב אהרונסון
הפגנה למען החזרת החטופים, קפלן, 1 ביוני 2024/ניב אהרונסון
הפגנה למען החזרת החטופים, קפלן, 1 ביוני 2024. ניב אהרונסון
הפגנה למען החזרת החטופים, קפלן, 1 ביוני 2024/ניב אהרונסון

בעצרת לשחרור החטופים דיברו קרובי משפחה שלהם, בהם סהר שוקטי, אחיו החורג של ירדן ביבס החטוף בעזה: "איך זה שעדיין יש ילדים בשבי והעולם אינו זועק? בזמן שרוב התינוקות מתחילים ללכת במרחב, כפיר נמצא בשבי. ואין לו מרחב. אנחנו, הדור הצעיר, בני משפחות החטופים תקועים ב- pause. אין לנו את היכולת והרצון לתכנן עתיד בלי חזרתם של כל החטופים, החטופות והחללים", אמר.

זיו עבוד, בת זוגו של אליה כהן אמרה בעצרת: "דמיינו מה זה לחפש את אהבת חייכם ב-7 השנים האחרונות מתחת לגופות, ובסוף לקבל תמונה בטלגרם שהוא נחטף כשהוא פצוע ומדמם. אני מוקפת במטפלים, חברים ומשפחה. ואליה מוקף במחבלים, נשקים ומלחמה. חשוב שתזכרו - במידה והחטופים לא יחזרו, רבים וטובים יבחרו לרדת מכאן. אף-אחד לא יגדל את ילדיו במדינה שמפקירה את אזרחיה בעזה. ללא החזרת החטופים אין הווה! ללא החזרת החטופים אין עתיד! ללא החזרת החטופים אין שיקום!".

הגעגועים לאב והאשפוזים של האם: הזעקה של בת החטוף אוהד בן עמי/מערכת וואלה
רבבות בקפלן בקריאה לבחירות עכשיו, 1 ביוני 2024. גלעד פירסט Gilad Furst, אתר רשמי
רבבות בקפלן בקריאה לבחירות עכשיו, 1 ביוני 2024/אתר רשמי, גלעד פירסט Gilad Furst
הפגנה למען החזרת החטופים, שער בגין, 1 ביוני 2024. ניב אהרונסון
הפגנה למען החזרת החטופים, שער בגין, 1 ביוני 2024/ניב אהרונסון
מפגינים בצפון טוענים: תומך נתניהו תקף אותנו ואיים עלינו/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בחיפה צעדו הערב מאות מפגינים ממרכז הכרמל למרכז חורב כשהמסר שלהם מתכתב עם נאום נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ומביע את תמיכת העם בישראל ביזמתו: "אנחנו לא הממשלה שלנו". אלפים הפגינו בצומת כרכור, השמיעו את נאום ביידן ומחאו כפיים.

ממטה מחאת הגליל העליון נמסר שתומך נתניהו תקף מפגינים בצומת עמיעד. במקום התקיימה הפגנה שבה השתתפו כ-300 איש, במחאה על הפקרת הצפון על ידי המלחמה. המטה מסר שהאיש, גבר כבן 40, החל לצעוק ולהכות מפגינים. אליו הצטרפו שלושה גברים כבני 30. לדברי המפגינים, רק כעבור חצי שעה המשטרה הרחיקה את התוקפים.

ממטה המאבק "חופשי בארצנו", ממארגני ההפגנה נמסר בעקבות הצהרת ביידן: "מדאיג ביותר אך לא מפתיע כי התומכת הגדולה ביותר של ישראל גם מאבדת אמון בממשלה והעומד בראשה, כמו מעל שני שליש מהישראלים. ברור מעל כל ספק כי רק בחירות מידיות יאפשרו להחזיר את אמון העם בהנהגה שתוכל לקבל החלטות, לשקם את המדינה והעם ולהביא להחזרת החטופים והשבת הביטחון. למדנו כי רק לחץ ציבורי יכול למנוע מהממשלה לקדם אינטרסים צרים הנוגדים את טובת ישראל. לכן, נצא לרחובות ולצמתים ברחבי הארץ, עד שייקבע מועד לבחירות, בשביל העתיד של כולנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully