וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר אמריקני: בבית הלבן התאכזבו מתגובת גנץ כשעדכנו אותו מראש על נאום ביידן

עודכן לאחרונה: 1.6.2024 / 18:02

בכיר אמריקני אמר כי גלנט וגנץ עודכנו מראש בפרטים כלליים על תכני הנאום של ביידן על עסקת החטופים. בבית הלבן התאכזבו גם מכך שגנץ לא פרסם התייחסות פומבית. הבכיר ציין כי שגריר ישראל בוושינגטון ואחד מיועצי נתניהו עודכנו מראש וקיבלו פרטים כלליים על תוכן הנאום

השר בני גנץ: "ועדת חקירה ממלכתית צריכה לקום בהקדם"/דוברות הזר בני גנץ

הבית הלבן עידכן מראש את השר בני גנץ ואת שר הביטחון יואב גלנט לגבי נאומו של הנשיא ביידן ומסר להם פרטים כלליים על תכניו, כך אמר בכיר אמריקני. הבכיר האמריקני אמר כי בבית הלבן התאכזבו מתגובתו הראשונית של גנץ, לאחר שקיבל את העדכון, וכן מהעובדה שלא פרסם כל התייחסות פומבית לנאום.

בלשכת גנץ ובלשכת שר הביטחון לא התייחסו לדברים. העדכון שהועבר לגנץ התבצע במקביל לעדכון דומה שהועבר ללשכת ראש הממשלה ושעליו פורסם אתמול בוואלה. הבית הלבן עידכן את שגריר ארה"ב בוושינגטון מייק הרצוג ואת אחד מיועציו של ראש הממשלה נתניהו על הנאום המתוכנן ומסר להם פרטים כלליים בלבד על תכניו.

ביידן בהצהרה מיוחדת על עסקת החטופים, 31 במאי 2024. רויטרס
ביידן בהצהרה מיוחדת על עסקת החטופים, 31 במאי 2024/רויטרס

הנשיא ביידן נשא אמש נאום בנוגע למלחמה בעזה והמאמצים לשחרור החטופים. בנאום אמר ביידן: "בחודשים האחרונים התמקדנו בנסיון להגיע לסיום מתמשך של המלחמה בעזה כדי להגיע לפתרון מדיני שנותן עתיד טוב יותר לישראלים ופלסטינים. אחרי מאמצים גדולים של ארה"ב, ישראל הציעה הצעה מקיפה חדשה. מפת דרכים להפסקת אש ממושכת. ההצעה הועברה לחמאס על ידי קטאר".

ביידן הוסיף כי "ההצעה הישראלית כוללת שלושה שלבים. שלב ראשון של שישה שבועות - הפסקת אש כוללת ונסיגת צה"ל מכל מרכזי האוכלוסיה בעזה ושחרור חטופים בתמורה למאות אסירים פלסטינים. יהיו חטופים אמריקנים שישוחררו בשלב הזה וגופות של חטופים יוחזרו. אזרחים פלסטינים יוכלו לחזור לבתיהם כולל לצפון. סיוע הומניטארי יזרום לרצועה".

עוד אמר ביידן כי במהלך ששת השבועות של השלב הראשון, ישראל וחמאס ינהלו מו"מ על הגעה לשלב ב' - הגעה לסיום של פעולות האיבה. "ההצעה אומרת שאם המו"מ על שלב ב יימשך יותר מ-6 שבועות - הפסקת האש תימשך ללא הפרעה. בשלב ב' ישוחררו כל החטופים החיים שנשארו, כולל חיילים גברים. כל עוד חמאס יעמוד בהתחייבותו - יתרחש סיום של מעשי האיבה באופן קבוע".

לדברי ביידן, "זו ההצעה שעל השולחן. אזרחי ישראל צריכים לדעת שחמאס לא יכול יותר לבצע עוד 7 באוקטובר. זו היתה המטרה של ישראל. אני יודע שבישראל יש מי שלא יסכים להצעה הזו ורוצים שהמלחמה תימשך. חלקם גם בממשלה. הם רוצים לכבוש את עזה לתמיד. אני קורא למנהיגי ישראל לקבל את העסקה הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully