וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במפלגה של גנץ "מיצו את הקשר" עם נתניהו: "חושב רק על הישרדות פוליטית"

עודכן לאחרונה: 1.6.2024 / 8:36

ח"כ מיכאל ביטון התייחס בריאיון ב-103fm להצעת החוק לפיזור הכנסת שהגישה מפלגתו ואמר כי "לעזוב זו החלטה לא קלה מפני שלא השלמנו את המשימה". על המשך הלחימה בעזה והדיון של היום שאחרי הבהיר "אנחנו שולחים חיילים לעזה ורה"מ מסרב לדון לאן מועדות פנינו"

השר בני גנץ: "ועדת חקירה ממלכתית צריכה לקום בהקדם"/דוברות הזר בני גנץ

חבר הכנסת מיכאל ביטון (המחנה הממלכתי) התראיין אתמול (שישי) אצל פרופ' אריה אלדד ורון קופמן ב־103fm, והתייחס להצעת החוק לפיזור הכנסת שהגישה מפלגתו.

"ההחלטה להיכנס לממשלה הזו הייתה פשוטה, נכונה וברורה. זו לא הייתה החלטה קלה כי ידענו למה אנחנו נכנסים, אנחנו מכירים את ביבי ובן גביר, ידענו מה אנחנו עושים אבל זו שעתה הקשה של המדינה", אמר ביטון בפתח דבריו והוסיף, "זה היה נכון לא לעמוד מנגד, הקצינים, הלוחמים, אפילו הממשלה הייתה זקוקה לנו. הציבור אמר 'אנחנו רוצים לפחות לראות שהממשלה שלנו נלחמת יחד בחמאס', ולכן קיבלנו החלטה ברורה ומהירה".

ביטון המשיך והדגיש כי "לעזוב זו החלטה לא קלה מפני שלא השלמנו את המשימה עם משפחות החטופים, אבל ברגע שאתה מפסיק להשפיע ושלא מקבלים תפיסה אסטרטגית ממוקדת אז אתה אומר 'כנראה שזה הזמן להיפרד'".

מיכאל ביטון 5. ראובן קסטרו
"ההחלטה להיכנס לממשלה הייתה פשוטה, נכונה וברורה". חבר הכנסת ביטון/ראובן קסטרו

ביטון התייחס להמשך הלחימה בעזה ולהחלטה של נתניהו לא לדון ביום שאחרי ברצועת עזה ואמר כי "אנחנו שולחים חיילים לעזה וראש הממשלה מסרב חודשים רבים לדון לאן מועדות פנינו בעזה. אם הוא חושב שצריך שלטון אזרחי והתנחלויות כמו בן גביר, תגיד, וכנראה לא נהיה איתך, אבל אתה מסרב לעשות את הדיון שאנחנו חייבים מוסרית ללוחמים שלנו. לכבוש את עזה עשינו, וגם את רפיח נטפל, זה עניין טקטי, בסוף נטפל גם ברפיח. אבל לא לשבת ארבעה חודשים ולהגיד לאן פנינו שם? זה מה שמדאיג אותנו".

בתגובה לאמירותיו ביקש קופמן לציין את דבריו של האלוף (במיל') יצחק בריק, שלטענתו ישראל תצטרך לשלוט בעזה על ידי ארבע אוגדות על מנת למגר את חמאס ולא לתת לו להרים את הראש בשנים הקרובות. "מסכים שהמלחמה בחמאס לא ליום יומיים ולא לשנה שנתיים, גנץ כבר אמר שילדים בחטיבת הביניים לצערנו ילחמו את המלחמה הזו. כשראש הממשלה אומר 'ניצחון מוחלט', וכל מיני סיסמאות זה ריק מתוכן. אנחנו במאבק של שנים בחמאס, ועוד נשאר לנו חיזבאללה, איראן ומיליציות", הסביר ביטון.

תיעוד של כוחות צוות הקרב של חטיבת גבעתי ברפיח, 23 במאי 2024. דובר צה"ל
"המלחמה בחמאס לא ליום יומיים ולא לשנה שנתיים". חטיבת גבעתי ברפיח/דובר צה"ל

"מדינת ישראל הולכת להיאבק עשור על ביטחונה מול אויבים שהרימו ראש", הכריז. "הכשלים מאירועי 7 באוקטובר ילווו אותנו בעשור הקרוב. אנחנו נילחם בחמאס עוד הרבה שנים, אבל האם נסתכל בלבן של העיניים של התוכנית ונגיד להם 'יש לנו תוכנית בדבר ההיבטים האזרחיים'. בואו נדון, הוא מסרב לדון. חייבים לדון. מה שלא תזרע עכשיו לא יהיה".

ביטון התייחס גם לזירה הבינלאומית והשיב על השאלה האם הוא קורא לדיון על 'היום שאחרי' בעזה עבור העולם. "צריך להתחיל פעולות שיוסכמו בקבינט. אם כבשנו שטח, ניתן להתחיל להביא אותו לדיון אזרחי. אם לא סיימנו אתה עבודה ויש כוחות צבאיים של חמאס שמתפקדים, אז המלחמה הזו תימשך. אבל אנחנו רוצים לשאול את השאלות כשאנחנו יושבים בקבינט המצומצם עם ראש הממשלה. אמרנו לו 'מה אתה הולך לעשות בצפון? מה הכיוון? מתי אתה מחליט שלא יכולנו להביא שקט בניהול של היקף נמוך של חיכוך עם חיזבאללה? מתי תביא החלטת ממשלה על הצפון?', אז הוא הביא החלטה גרועה עכשיו, בלי פתרון לתיירות".

נזק בקריית שמונה לאחר נפילת רקטה. אייל מרגולין, פלאש 90
"נתניהו הביא החלטה גרועה לצפון בלי פתרון לתיירות". קריית שמונה/פלאש 90, אייל מרגולין

כשהוטח בפני ביטון כי הממשלה לא מביאה פתרון אלא אומרת מה לא יהיה, השיב, "זה ממש לא נכון. לגבי הצפון, אני בוועדה שלי כבר ארבעה חודשים, שם לממשלה ראשי פרקים ודוחף להביא את ההחלטה. הם לא הולכים לשם, לא פקידי הממשלה ולא השרים. בודדים הלכו לשם. לא באים להלוויות. יש מה לעשות בצפון, גם ביטחונית וגם אזרחית".

לדבריו, "יש מה לעשות בעזה, להתחיל שיח. הגיוני שסעודיה תשב עם ארה"ב על היום שאחרי בעזה ולא נהיה בחדר? אנחנו לא אי בודד. אנחנו יודעים שראש הממשלה כשל ושהוא צריך לקחת אחריות. הוא כשל 20 שנה באיראן, הוא כשל כי במשמרת שלו מדינת ישראל חוותה אסון איום, הגרוע ביותר מאז יום כיפור. ראש הממשלה שכשלה, גולדה, הלכה הביתה. ראש הממשלה הזה עוד לא אמר כלום. מבחינתנו גם כשנכנסנו להיות איתו אנחנו יודעים שהוא כשל וצריך לקחת אחריות".

בנימין  נתניהו במליאת הכנסת 287 במאי 2024. ראובן קסטרו
"אנחנו יודעים שראש הממשלה כשל ושהוא צריך לקחת אחריות. נתניהו/ראובן קסטרו

בנוגע לביקורות של השר גדי איזנקוט על תפקוד הממשלה והעומד בראשה, אמר: "מה ששיקף איזנקוט, זה שהוא כשל בכל ארבעת ההבטחות שלו - באיראן, בביטחון, ביוקר המחיה ובסעודיה. גדי התאפק, כמי שחבר בקבינט, כמי ששילם מחיר אישי, כמי שאומר 'אני רוצה להיות בקבינט'. מיצינו את הקשר עם בנימין נתניהו כי הוא לא מקבל את ההחלטות ולא חושב על העתיד אלא על הישרדות פוליטית. אגב, זה לא התחיל כך במלחמה. מעדויות בפנים, השבועות והחודשים הראשונים של הקבינט המצומצם עבד טוב. גם תקשיבו לגלנט שאמר 'חדרו השפעות פוליטיות'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully