וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושמדה המנהרה ממנה חולצה שבע גופות חטופים

עודכן לאחרונה: 30.5.2024 / 20:03

המנהרה הושמדה באמצעות כלים הנדסיים, פיצוצי מוקשים ואמצעים טכנולוגים נוספים על ידי לוחמי יהל"ם וזאת לאחר שנשלל כל חשד להימצאות חטופים נוספים באזור. מאמצי המודיעין, האיסוף והמחקר שהובילו למציאתם של שבעת החללים החטופים שחולצו בשבוע שעבר בשני מועדים שונים

בווידאו: הושמד התוואי התת קרקעי ממנו חולצו בשבוע שעבר שבעה חללים חטופים/צילום: דו"צ

כוחות אוגדה 98 השמידו את תוואי המנהרה ממנו חולצו בשבוע שעבר שבע חללים חטופים, כך הודיע היום (חמישי) צה"ל. תת-הקרקע הושמד באמצעות כלים הנדסיים, פיצוצי מוקשים ואמצעים טכנולוגים נוספים על ידי לוחמי יהל"ם וזאת לאחר שנשלל כל חשד להימצאות חטופים נוספים באזור.

מאמצי המודיעין, האיסוף והמחקר שהובילו למציאתם של שבעת החללים החטופים שחולצו בשבוע שעבר בשני מועדים שונים, נוהלו במפקדת החטופים שבאגף המודיעין בשיתוף שב"כ, מודיעין השטח האוגדתי ויחידות צה"ל.

המאמץ למציאתם כלל איסוף מודיעיני וניתוח אינדיקציות מודיעיניות לכדי תמונה מלאה, שהועברה לכוחות הלוחמים בשטח אשר הובילו את החילוץ עם לוחמי יחידת יהל"ם, שב"כ, יחידה 504 ויחידה מיוחדת נוספת של אגף המודיעין.

במבצע שהותר לפרסום תחילה נמצאו הגופות של החטופים שני לוק, עמית בוסקילה, רון בינימין ויצחק גלרנטר. לאחר מכן, נמצאו באותה מנהרה אוריון הרננדס, חנן יבלונקה ומישל ניסנבוים.

שני לוק, עמית בוסקילה, יצחק גלרנטר,  רון בנימין. -, עיבוד תמונה
שני לוק, עמית בוסקילה, יצחק גלרנטר, רון בנימין/עיבוד תמונה, -

בהודעת דובר צה"ל נאמר שכחלק מהלחימה של כוחות אוגדה 98 במרחב ג'באליה, לוחמי גדוד 75 חיסלו מחבל שככל הנראה שימש כתצפיתן על האזור שבו הוחזקו שלושת הגופות. הכוחות פשטו עליו ואיתרו את מיקום הגופות.

כעבור זמן קצר, לוחמי יחידת יהל"ם, שב"כ ולוחמים מיחידה מיוחדת באגף המודיעין נכנסו למרחב, איתרו את שלוש הגופות וחילצו אותן במבצע לילי מסובך. הגופות אותרו תוך הסתמכות על מידע מודיעני מדויק, שהתקבל ונותח במהלך הימים האחרונים במודיעין האוגדה, בשב"כ ובמפקדת השבויים והנעדרים באגף המודיעין. המבצעים לחילוץ הגופות הם חלק ממערכה מתוכננת ומנוהלת מעל ומתחת לקרקע שמובילה אוגדה 98 בג'באליה.

את המאמץ המחקרי והאיסופי ניהלו במפקדת החטופים שבאגף המודיעין כתף אל כתף עם שב"כ ויחידות צה"ל. המאמץ נמשך כמה חודשים, וכלל איסוף מודיעיני וניתוח אינדיקציות מודיעיניות לכדי תמונה אחת. לאחר עבודת המודיעין המורכבת, המפקדה היתה בתקשורת רציפה והדוקה עם הכוחות המתמרנים, כדי להכווין אותם אל המיקום המדויק שהמודיעין והניתוח העלו.

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אוריון הרננדז, חנן יבלונקה ומישל ניסנבאום שגופותיהם חולצו משבי חמאס. סעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים, אתר רשמי
אוריון הרננדז, חנן יבלונקה ומישל ניסנבאום שגופותיהם חולצו משבי חמאס/אתר רשמי, סעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים

לפי ההערכה במערכת הביטחון, התמרון שצה"ל מבצע ברצועת עזה, היציאה מחאן יונס, והתמרון במזרח רפיח מייצרים הזדמנויות לבניית תמונה נוספת על החטופים, והמקומות בהם הם מוחזקים על ידי ארגוני הטרור בהם חמאס, ג'יהאד אסלאמי, וכן חמולות מקומיות. עוד מעריכים במערכת הביטחון כי חמאס שולט באותן חמולות ומעודכן במצב החטופים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully