וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך החוצה מהממשלה: גנץ הגיש הצעה לפיזור הכנסת

עודכן לאחרונה: 30.5.2024 / 16:34

הגשת ההצעה נועדה להכין את הקרקע לקראת פרישת המחנה הממלכתי מהממשלה ב-8 ביוני: "הגשת הצעת החוק כעת תאפשר לנו להעלות אותה עוד בכנס הנוכחי". הצעד נעשה על רקע פרסום סקר דרמטי שהראה כי התאמתו של גנץ לראשות הממשלה נמוכה משל נתניהו - לראשונה מפרוץ המלחמה

קויק: מהומה בכנסת/ערוץ הכנסת

המחנה הממלכתי הגישה היום (חמישי) הצעת חוק לפיזור הכנסת. הפעולה נעשתה בהמשך למהלך שהוביל יו"ר הסיעה, בני גנץ, כדי להגיע לבחירות בהסכמה רחבה, עד לחודש אוקטובר.

להגשת ההצעה יש ערך הצהרתי בלבד, שכן לאופוזיציה כבר הצעות חוק לפיזור הכנסת שהונחו על שולחנה בתחילת הכנס. הגשת ההצעה נועדה להכין את הקרקע לקראת פרישת גנץ מהממשלה בתאריך שננקב ב-8 ביוני.

יו"ר סיעת המחנה הממלכתי, שהגישה את ההצעה, פנינה תמנו שטה מסרה: "השבעה באוקטובר הוא אסון שמצריך מאיתנו לחזור ולקבל את אמון העם, להקים ממשלת אחדות רחבה ויציבה שתוכל להוביל אותנו בבטחה מול האתגרים האדירים בביטחון, בכלכלה ובעיקר - בחברה הישראלית. הגשת הצעת החוק כעת, תאפשר לנו להעלות אותה עוד בכנס הנוכחי".

הליכוד מסרו בתגובה למהלך: "בעיצומה של מלחמה ישראל זקוקה לאחדות ולא לפילוג. פירוק ממשלת האחדות הוא פרס לסינוואר, כניעה ללחצים הבינלאומיים ופגיעה אנושה במאמצים לשחרור חטופינו".

בני גנץ. קונטקט, צילום מסך
בדרך החוצה. גנץ/צילום מסך, קונטקט

הגשת ההצעה לפיזור הכנסת מגיעה בהמשך לנאום של גנץ לפני כשבועיים בו דרש מנתניהו שורת סעיפים אסטרטגיים כתנאי להישארותו בממשלה. בהמשך, המחנה הממלכתי הגישה ערר על חוק הגיוס שמקדמת הקואליציה, וגנץ הגיש הצעה להקמת ועדת חקירה ממלכתית - מהלכים שנועדו להדגיש את ההיבדלות שלו מהממשלה וההכנה לקראת פרישה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ישיבה לציון 75 שנים לכינון הכנסת ט"ו בשבט, מליאת הכנסת, 24 בינואר 2024. נועם מושקוביץ/דני שם טוב, דוברות הכנסת
תפוזר בקרוב? מליאת הכנסת/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ/דני שם טוב

המהלך מגיע לאחר פרסום סקר דרמטי של ערוץ 12, שהראה כי התאמתו של גנץ לראשות הממשלה
פחותה מזו של ראש הממשלה בנימין נתניהו - זאת לראשונה מתחילת המלחמה. הסקר הראה כי נתניהו עומד על 36% התאמה, בעוד שגנץ עומד על 30% בלבד.

הדברים משתקפים גם בהתפלגות המנדטים של שתי המפלגות שלהם: לפי הסקר, המחנה הממלכתי בראשות גנץ קיבלה 25 מנדטים, בעוד שהליכוד בראשות נתניהו צמצמה את הפער וקיבלה 21 מנדטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully