וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני היורו והאולימפיאדה: המוסד חושף את שיטת הטרור של איראן באירופה

עודכן לאחרונה: 30.5.2024 / 15:15

חודשיים לפני המשחקים האולימפיים בפריז, ורגע לפני יורו 2024 בגרמניה, המוסד והשב"כ חשפו בשיתוף פעולה עם סוכנויות מודיעין אירופאיות תשתיות טרור שפעלו בחסות איראן, במטרה מכוונת להביא להרג חפים מפשע. השיטה: הפעלת ארגוני פשיעה ועבריינים לבצע פיגועים

בווידאו: פיגוע בפריז: תייר גרמני נרצח בדקירות בסמוך למגדל אייפל/טוויטר

חודשיים לפני האולימפיאדה בפריז, ושבועיים לפני יורו 2024 בגרמניה: מאמץ מודיעיני של שירותי הביטחון והאכיפה וסוכנויות מודיעין אירופאיות, יחד עם המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים ושירות הביטחון הכללי הוביל לחשיפה נרחבת של תשתיות טרור שפעלו בחסות איראן, במטרה מכוונת להביא להרג חפים מפשע.

במסגרת זאת, נחשפו מספר תשתיות טרור שהופעלו על ידי ארגוני פשיעה כבדים הפועלים ברחבי אירופה, שהעומדים בראשם מוכוונים ישירות מאיראן למשימות וביצוע פיגועים, לרבות נגד יעדים ונכסים המזוהים עם ישראל.

כך למשל, בסופ"ש האחרון הושלכו באישון לילה שני רימונים לעבר שגרירות ישראל בבלגיה, לא היו נפגעים או נזק שנגרם. זו אינה הפעם הראשונה מאז החלה מלחמה שאנו עדים למאמץ המתגבר מצד איראן ושלוחיה לפגוע ביעדים המזוהים עם מדינת ישראל וניכרת עליית מדרגה בהיקף המאמצים האיראניים.

הלוגו של המשחקים האולימפיים והפראלימפיים בפריז 2024 מול האסיפה הלאומית בפריז

2 במאי 2024. רויטרס
הלוגו של המשחקים האולימפיים והפראלימפיים בפריז 2024 מול האסיפה הלאומית בפריז 2 במאי 2024/רויטרס

מאפייני ניסיון הפיגוע בבלגיה, בפרט הבחירה בשגרירות ישראלית והממצאים שאותרו בשטח בהם שימוש באמצעי לחימה מסוג רימון, הזכירו ניסיון פיגוע קודם שהתרחש בינואר האחרון מול שגרירות ישראל בשבדיה, גם בו הושלך רימון לעבר מבנה השגרירות הישראלית בשטוקהולם ולא נגרם נזק מאחר שהרימון לא התפוצץ.

האירוע בשבדיה הוביל לפתיחת חקירה בינלאומית מאומצת במעורבות גופי מודיעין וביטחון אירופאיים. בזכות חומרי החקירה מהזירה לצד מידע שעלה בחקירות החשודים, החשידו הרשויות את ארגון הפשע השבדי FOXTROT כמי שעומד מאחורי הפעילות מטעם איראן. הארגון הנו ארגון הפשיעה הגדול בשבדיה אשר חבריו פועלים באופן נרחב בשבדיה ומדינות נוספות באירופה ואחראים בין היתר לאירועי רצח וסחר בסמים בהיקפים נרחבים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מפגינים פרו-פלסטינים בעיר מאלמו, שבדיה, 9 במאי 2024. מיקי ישראלי,
מפגינים פרו פלסטינים נגד ישראל בשבדיה/מיקי ישראלי

עוד חשפה החקירה הבינ"ל, כי פלילונר כבד בשם רוא מג'יד, אזרח שבדי ממוצא כורדי, העומד בראש ארגון הפשע, והינו מבוקש על ידי האינטרפול, נמצא מזה חודשים תחת חסות איראן ומופעל על ידי ארגוני הטרור האיראנים לקידום פיגועים כנגד יעדים באירופה, בדגש על יעדים ישראלים ויהודים.

מג'יד, המכונה בכינוי 'השועל הכורדי', גוייס על ידי ארגוני הטרור האיראנים לאחר שנמלט אליה בספטמבר 2023 מטורקיה, והצליח לחמוק מרשויות החוק הבינ"ל כולל ניסיון מעצר שלו על ידי כוחות הביטחון העיראקים שכשל. מודוס אופרנדי של גיוס גורמים פליליים כבדים לטובת פיגועים ופעילות טרור הינו שיטת פעולה מוכרת של גופי הטרור באיראן, המבקשים להימנע מקישור מדינתי לטרור ופגיעה בחפים מפשע.

מג'יד, ראש ארגון FOXTROT. ללא קרדיט, אתר רשמי
מג'יד, ראש ארגון FOXTROT/אתר רשמי, ללא קרדיט
מג'יד, ראש ארגון FOXTROT. ללא קרדיט, אתר רשמי
מג'יד, ראש ארגון FOXTROT/אתר רשמי, ללא קרדיט

מהמידע שעלה בחקירה המתמשכת ניתן לחשוף כי מג'יד נעצר באיראן על ידי גופי הביטחון המקומיים, ובדומה לגורמים פליליים נוספים הנמלטים מאימת החוק גם הוא גוייס לעבוד עבור גופי הטרור באיראן ולקדם מטעמם פיגועים ופעילות אלימה מחוץ לאיראן בתמורה לשחרורו ממאסר ממושך בכלא האיראני. למעשה, מזה מספר חודשים, מקדם מגי'ד בשלט רחוק מאיראן נסיונות פיגוע ברחבי אירופה על בסיס הפעלה של תשתיות פליליות ומופעליו בארגון הפשע FOXTROT ואחרים.

מול ניסיונות הפיגוע אותם מקדם מג'יד מאיראן כמוהם גם עשרות ניסיונות פיגוע נוספים שאיראן מובילה במטרה לפגוע ביעדים ישראלים ויהודים בחו"ל פועל המוסד בשותפות עם השב"כ, המל"ל וגופי הביטחון והמודיעין ברחבי העולם במאמץ מודיעיני ומבצעי נרחב.

על רקע האירועים השונים שנחשפו וסוכלו מתחזקת ההבנה כי השימוש בשלוחים (פרוקסי), ובפרט של פלילונרים, הנו שיטת פעולה שכיחה של גופי הטרור האיראנים. לעיתים, תוך שהם מנצלים סכסוכים ויריבויות בין ארגוני פשיעה מתחרים לצרכי הטרור שהם מקדמים.

כך למשל, בעקבות אירוע ירי לעבר שגרירות ישראל בשטוקהולם ב-17 במאי נעצרו מספר נערים צעירים, חלקם ממוצא איראני. בחקירה שבוצעה בשטח לאחר הירי עלה מידע הקושר את החבורה לכנופיה פלילית בשם RUMBA שבראשה עומד גורם בשם אסמאעיל עבדו, המוכר כיריבו הפלילי של רוא מג'יד.

אסמאעיל עבדו, ראש ארגון RUMBA. ללא קרדיט, אתר רשמי
אסמאעיל עבדו, ראש ארגון RUMBA/אתר רשמי, ללא קרדיט

למעשה איראן מפעילה ארגוני פשע רבים בשבדיה ובאירופה בכלל תוך ניצול היתרון היחסי של כל אחד מהם ולעיתים גם של היריבות בינהם. למעשה מכלל החקירות עולה כי שתי כנופיות פשיעה אלו, FOXTROT ו-RUMBA אחראיות באופן ישיר לשלל פעילויות אלימות וקידום טרור בשבדיה וברחבי אירופה שמקבלות את המימון והאכוונה ישירות מאיראן וכי פעילותם מפוקחת באופן הדוק על ידי גופי הביטחון והאכיפה באירופה.

שימוש איראן בשלוחים (פרוקסי) וניצול גל מעשי האנטישמיות המתעצם כנגד ישראל הנו דרכה של איראן להימנע מטביעת אצבע מדינתית במעשי הטרור אותם מקדמת על מנת לצמצם את ההשלכות המדיניות-משפטיות-פומביות אותן עשויה לשלם.

חרף מאמצים אלו, נכשלים גופי הטרור באיראן במשימה זו ובזכות שיתוף פעולה בינלאומי בין גופי המודיעין והאכיפה ברחבי העולם, נחשפת פעם אחר פעם טביעת האצבע האיראנית וכוונותיה לממש טרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully