וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסיוע המוסד ושב"כ: דנמרק, גרמניה והולנד סיכלו פיגועים של חמאס באירופה

הרשויות במדינות עצרו שבעה אנשים - בהם ארבעה חברים בארגון הטרור - בחשד שתכננו לפגוע במוסדות יהודיים באירופה. המוסד ושב"כ: חמאס הוא איום על ביטחון אירופה. בכיר בארגון הכחיש כי העצורים הם חברי חמאס: "ניסיון להשפיע על העצרות בעד הפלסטינים"

הרשויות בדנמרק, גרמניה והולנד עצרו שבעה אנשים, בהם ארבעה חשודים כחברי חמאס, בחשד שתכננו פיגועים נגד מוסדות יהודיים באירופה - כך אמרו היום (חמישי) גורמים בשלוש המדינות הללו, במקביל להודעה של המוסד ושב"כ שלפיה הם סייעו בסיכול פיגוע על אדמת דנמרק שאותו תכנן חמאס על רקע המלחמה ברצועת עזה.

בגרמניה, תובעים מסרו בהצהרה כי שלושה מהחשודים נעצרו בברלין ואחד נוסף בהולנד. לפי ההודעה, כולם חברים ותיקים בחמאס המקורבים לזרוע הצבאית של ארגון הטרור הפלסטיני.

בדנמרק, המשטרה אמרה כי שלושה אנשים שנעצרו עשויים לעמוד לדין על עבירות טרור.
לא ברור אם כל המעצרים קשורים, בעוד שבהודעת גופי הביטחון בישראל נאמר ששבעה חשודים נעצרו בדנמרק. הפערים בין הגרסאות לא ברורים, אך ייתכן שהכוונה הייתה לכל השבעה שנעצרו בשלוש המדינות.

"בשנים האחרונות, וביתר שאת לאחר המתקפה הרצחנית ב-7 באוקטובר, חמאס חותר להרחבת יכולותיו המבצעיות ברחבי העולם ובאירופה בפרט כדי לממש את שאיפותיו לפגוע ביעדים ישראלים, יהודים ומערביים בכל מחיר", נמסר בהודעה שפרסם משרד ראש הממשלה, מטעם המוסד ושב"כ.

מסיבת עיתונאים של משטרת קופנהגן, דנמרק. 14 בדצמבר 2023. רויטרס
מסיבת עיתונאים של משטרת קופנהגן, דנמרק. 14 בדצמבר 2023/רויטרס

שני הגופים שיבחו את עבודת שירותי הביטחון בדנמרק. "ארגון הטרור חמאס פועל ללא הבחנה ובכל דרך להרחבת פעילותו הקטלנית לאירופה, ובכך מהווה איום על ביטחון הפנים במדינות אלו", נמסר.

"המוסד והשב"כ ימשיכו לפעול בשילוב כוחות ויכולות עם שותפיהם בארץ ובעולם על מנת להדוף את כוונותיו של חמאס ולחסל את יכולותיו".

משטרת דנמרק אמרה לאחר המעצרים כי האבטחה סביב מוסדות יהודיים במדינה תתוגבר. ראש ממשלת דנמרק, מטה פרדריקסן, טענה כי מדובר בתקרית "חמורה ביותר" במהלך מפגש של האיחוד האירופי בבריסל. היא הוסיפה כי "בשנים האחרונות ראינו שיש אנשים החיים בדנמרק שאינם רוצים בטובתנו, המתנגדים לחירות שלנו, לחברה הדנית, ולכל מה שהיא מייצגת". כמו כן, היא טענה כי המתקפה קשורה למלחמה ברצועת עזה בין ישראל לחמאס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully