וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ כהנא מודה ב"משחק מקדים הארוך בעולם": "נתניהו לא משאיר ברירה אלא לפרוש"

עודכן לאחרונה: 30.5.2024 / 10:07

חבר הכנסת מהמחנה הממלכתי התייחס למשבר העמוק בין ראשי מפלגתו לנתניהו על ניהול המלחמה: "אין יכולת השפעה, נשארים מהבנה שהשעה קשה". בריאיון ל-103FM, הוא תלה על ראש הממשלה את האחריות על העיכוב בעסקת חטופים: "כשייפתחו הפרוטוקולים - כולם יראו את האמת"

"אנחנו הולכים לשחרר את החטופים, חמאס מחזיק בהם ברפיח"/דובר צה''ל

"אנחנו לא רוצים לעזוב, אבל נתניהו לא משאיר לנו שום ברירה", כך הצהיר הבוקר (חמישי) חבר הכנסת מתן כהנא מהמחנה הממלכתי, על רקע נאומו של חבר מפלגתו, השר גדי איזנקוט, שבו ביקר את נתניהו על כישלונו בהשגת יעדי המלחמה, ורמז על עזיבת הקואליציה. "אין לנו יכולת השפעה בממשלה הזו על הדברים המשמעותיים, מיותר שנישאר", טען כהנא והסביר שסיבת הישארות מפלגתו בקואליציה חרף המשבר היא "ההבנה של השעה הקשה". את הדברים אמר בריאיון לניסים משעל וליאת רון ברדיו 103FM.

כזכור, יו"ר מפלגתו של כהנא, השר בני גנץ, הציב רשימת דרישות לנתניהו שאם לא יתממשו, המחנה הממלכתי תפרוש מהממשלה ב-8 ביוני. "המשחק המקדים הכי ארוך בעולם נגרם מהסיבה הפשוטה כי אנחנו באמת חושבים שהניסיון של בני גנץ וגדי איזנקוט קריטי בקבינט בעת המלחמה, אבל אנחנו רואים שהשיקולים של נתניהו הם שיקולים של העדפת קואליציית ה-64 המקורית שלו", הסביר כהנא את המשבר שהתגלע בין הצדדים בממשלה: "השיקולים האלה מפריעים לו לקבל החלטות שבעינינו קריטיות לקיומה של מדינת ישראל".

כהנא ציין כי אחת הסוגיות שסובלות מהמשבר מול נתניהו היא התגבשות עסקת החטופים. "הוא לכוד בין העמדה שמשמיעים גלנט, דרעי ועוד חברים בתוך הקבינט הרחב והמצומצם, וגם גנץ ואיזנקוט, לבין מה שמשמיעים בן גביר וסמוטריץ'. העמדה שלהם לגיטימית, זכותם להשמיע אותה ולפרקים יש בה דברי טעם, אבל אנחנו חושבים שזה לוקח את המדינה לכיוונים לא נכונים".

מתן כהנא. יצחק קלמן, אתר רשמי
מתן כהנא/אתר רשמי, יצחק קלמן

משם, המשיך לתקוף את נתניהו באופן ישיר, וטען שהוא הגורם העיקרי לעיכוב בהתגבשות העסקה. "אנחנו כל הזמן אומרים שכאשר ייפתחו הפרוטוקולים כולם ייראו את האמת והניסיון של ביבי להאשים אותנו כאילו אנחנו אלו שמעכבים אותו, כמו עסקת החטופים האחרונה", טען. "אומרים שהעסקה הזו זו המצאה של בני וגדי והממונה על סוגיית החטופים ניצן אלון. זה לא נכון. ברגע שנתניהו והקבינט המצומצם קיבל את ההצעה הזו פה אחד - זו הצעה של ראש הממשלה נתניהו".

"המשמעות היא שאנחנו מבינים שכרגע אין לנו שום השפעה על מהלכים של מה שקורה בקבינט ומה שקורה במלחמה ובעסקה לשחרור חטופים - יותר גרוע מהמצב הנוכחי לא יכול להיות", חזר על דבריו. "יכול להיות שקואליציית ה-64 של נתניהו תתהדק עוד יותר, והסיכוי ללכת לבחירות יקטן, שזה הדבר הכי חשוב למדינת ישראל - ללכת לבחירות, לחדש את האמון של האזרחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully