וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציב כבאות והצלה לשעבר שאיבד את בנו ב-7 באוקטובר: "במלחמה יש מחירים אבל גם הישגים"

עודכן לאחרונה: 30.5.2024 / 13:21

תא"ל (מיל') דדי שמחי, שאיבד את בנו גיא בקיבוץ רעים, התייחס ב-103fm לאמירתו של הנגבי שהמלחמה תימשך לפחות עוד 7 חודשים. "המדינה במלחמה דה פקטו כמעט 76 שנים", אמר. "עכשיו מתחילה מלחמה קטנה גם באזור בת חפר. זה או שאתה משלם עכשיו או שאתה דוחה את התשלום", הוסיף

בווידאו: תוואי תת-קרקע המרכזי שאותר במזרח רפיח/צילום: דו"צ

תא"ל (מיל') דדי שמחי, לשעבר נציב כבאות והצלה וקצין אג"ם באוגדת עזה, שבנו הלוחם גיא שמחי נהרג בקרב בקיבוץ רעים, התראיין הבוקר (חמישי) אצל ניסים משעל וליאת רון ב־103fm והביע את דעתו על המשך המלחמה והישגיה.

"בעזה נוצרה דינמיקה של מלחמת גרילה שמזנבים בכוחות צה"ל והחיילים משלמים את המחיר", טען משעל בפתח השיחה, ושמחי טען מנגד: "אני מבין שבעזה יש מלחמה, ויש קרבות ויש גם יריב. סך הכול אני חושב שצה"ל והלוחמים שלנו עובדים שם יפה מאוד. במלחמה יש גם מחירים כבדים, אבל יש גם הישגים. כך צריך להסתכל על כל הנושא הזה".

בתגובה לאמירתו של ראש המל"ל כי המלחמה תימשך עוד לפחות שבעה חודשים, אמר: "ראש המל"ל צודק, מדינת ישראל במלחמה בעצם דה פקטו כמעט 76 שנים. אנחנו במלחמה על הקיום. היינו גם במלחמה 25 שנים כשירו על עוטף עזה, חלק לא ראו בזה מלחמה. ביהודה ושומרון אנחנו במלחמה עשרות שנים. הנה עכשיו גם מתחילה מלחמה קטנה גם באזור בת חפר. כאחד ששילם את המחיר, זה או שאתה משלם את המחירים עכשיו או שאתה דוחה את התשלום. וכמו בדחייה רגילה, אתה משלם בריבית דה ריבית".

דדי שמחי. רמי זרנגר, מעריב
דדי שמחי/מעריב, רמי זרנגר

לדבריו, "בתקופה האחרונה צה"ל מתחיל להביא הישגים מרשימים. לפני פחות מחודש כולם אמרו 'מה יהיה?' והנה, נכנסנו לרפיח, כמעט כל פילדלפי בידנו, גילינו מה שידענו, שיש שם מנהרות שמספקות את התחמושת לארגון הרצחני הזה. צריך אורך רוח, נחישות, סבלנות, ועם העוז והגבורה של הבנים שלנו נגיע למצב טוב יותר. אחרי זה נפנה להסכמים".

בנוסף, התייחס תא"ל (מיל') שמחי לסוגיית המינויים בדרג הצבאי, והבהיר: "צריך לזכור שהפיקוד הצה"לי התחיל את התמרון היבשתי בעודף של 1,200 הרוגים. שיש לך כזו משקולת על הצוואר, זה נושא מורכב מאוד. האם להחליף את הפיקוד ממש בתחילת הקרב? אני חושב שאחרי שמונה חודשים, אם אפשר למנות ראש אמ"ן ולסכם מפקדי אוגדות, אפשר, ולהמשיך קדימה. לא הייתי עושה את זה בימים הקרובים כי המאמץ עכשיו ברפיח מתקדם יפה. אבל אחרי זה? כן. אין ספק, כולנו אנשים, לכולנו יש משקולות כאלה ואחרות על הצוואר", סיכם.

  • עוד באותו נושא:
  • דדי שמחי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully