וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גפני, גולדקנופף ומקלב, דבר אחד בטוח: אנחנו לא אחים

עודכן לאחרונה: 30.5.2024 / 10:16

בגלל מפגן כוח שאין לו דבר עם שמירת שבת, יתקעו חיילים בדרך לחופשתם ואנשים שאשכרה עובדים לפרנסתם, בדרך לבתיהם. אז עשו טובה ובפעם הבאה אל תדברו אתי על שנאת חרדים, בזמן שמדינה שלמה תחטוף היום שעות ביציאה

חיילי צה"ל עם תיק על הגב. ShutterStock
חייל עצור, אתה עומד לחטוף היום כמה שעות ביציאה? אני בטוח שתתנחם בידיעה שמקלב שומר שבת גם בשבילך/ShutterStock

בתי החיילת נשמעה מופתעת בטלפון, שאליו התחברה בחזרה אחרי כמה ימי פעילות בשטח, ללא שימוש בתקשורת סלולרית. "מה" שאלה "לא יהיו גם רכבות?".

בגלל לחץ מהחרדים: נתיבי איילון ייחסמו בזמן הכי עמוס בשבוע

הבה נצרף לשיחה הזאת גם את האדונים הנכבדים גפני, גולדקנופף ומקלב, שעד כה לא הבינו אפילו על מה אני מדבר: ובכן חברים, מחוץ לחומות הגטו שבהם אתם דואגים להקיף את המצביעים שלכם, יש עולם שבו מדינת ישראל חייבת להגן על עצמה מפני אויביה.

אני יודע שמדובר במשהו זר לכם, ולראייה - אדון גולדקנופף שתהה "מה לממשלה ולמלחמה?" לכן אבקש שתהיו אתי לעוד שני משפטים. בעולם האמיתי, יש כמה דברים שאינכם מכירים אולי, כמו למשל העובדה שאנשים אשכרה צריכים לעבוד בכדי לפרנס את עצמם, אבל יש עוד שוני והוא נקרא צבא - גוף שמגן על תושבי המדינה בכללם גם אתם, מפני מתקפות רצחניות של אויבי ישראל.

מאחר שהמסגרת אינה מוכרת לכם, אחדד עוד: חיילים זוכים, מעת לעת, בחופשות, לפי מה שמתאפשר במסגרת היחידה והתפקיד אליהם גויסו. לרוב מתאפשרות חופשות כאלה לקראת סוף השבוע, אצל חלק מהחיילים מדובר בשבת ראשונה אחרי כמה שבועות של לחימה, שאותה יעשו בחיק משפחתם: יתקלחו, ילבשו בגדים נקיים ויישבו לאכול אוכל ביתי טעים, או כמו שאתם קוראים לזה אצלכם: שבת רגילה.

אחד העונשים המקובלים לחייל שסרח, הוא מה שנקרא "שעות ביציאה". זהו עונש שמוטל לרוב על טירונים או על חיילים בקורסי הכשרה, אבל אתם, בהתקף כוחנות מופרע, הטלתם אותו היום על כל חיילי צה"ל באשר הם, מטירון בן יומו ועד למג"ד בדרגת סא"ל (גולדקנופף, אם גפני לא יודע לתרגם לך, אני אסביר אח"כ - בוא לא נעכב את כל הקוראים), שיש מצב שלא ראה את ילדיו הקטנים כבר כמה שבועות.

משה גפני 
יצחק גולדקנופף
אריה דרעי. פלאש 90, עיבוד תמונה
גולדקנופף וגפני, אל תדברו אתי יותר על "שנאת חרדים". דרעי - החמצת הזדמנות להפוך את ש"ס ממפלגה חרדית למפלגה ישראלית/עיבוד תמונה, פלאש 90

פקקי תנועה הם צרה צרורה, תשאלו את חברתכם מירי רגב שעושה לילותיה כימים כדי לפתור את הבעיה הקשה ("שיטת הרמזור" קוראים לזה במשרד התחבורה), אבל אלה המפלצתיים שאסרתם עלינו היום, יעכבו לא רק חיילים בשובם הבייתה, או בדרכם לבסיסים - להחליף את חבריהם כדי שאלה "ייצאו שבת" (תרשום גולדקנופף ובסוף אענה על הכל באופן מסודר, כן?).

הם יגרמו סבל גם לאנשים עובדים, שלא רק יום העבודה שלהם הסתיים אלא גם שבוע העבודה - והם עושים את דרכם לקראת קניות לשבת (את זה אתם דווקא מכירים) או לקראת בילוי של כמה שעות איכות בחיק משפחתם, בידיעה שאין צורך להשכים קום מחר בבוקר, בדרך לעוד יום של מרוץ עכברים, זה שנגזר על עצמאים ושיכירם שמבקשים לקיים רמת חיים סבירה, במדינה שתומכת במי שאינם עובדים - מבחירה.

בכל פעם שמתרגשת על עם ישראל איזו מחלוקת שמבדילה בין חרדים לחילוניים, אתם מגלגלים עיניים לשמיים וזועקים: "אנטישמיים, מה אנחנו לא חלק ממדינת ישראל? לנו לא מגיע בדין את מה שמגיע לכל אזרח?" ובכן, בכל פעם שבה אנחנו קרובים כבר להשתכנע, אתם מוסיפים עוד לבנה בחומת הגטו, מוכחים לנו עד כמה הבידול שלכם גדול. "בידול"? כתבתי - ניתוק מוחלט.

למה ניתוק? כי קהילה משרתת ועובדת לא הייתה מעזה אפילו לחשוב על חסימת ציר התנועה המרכזי של מדינת ישראל בשעה הכי עמוסה של השבוע. מה אמרת גפני? כחמישים אחוזים מהגברים במגזר החרדי עובדים? אתה יודע מה, הצחקת אותי - גם אתה יודע שכאשר מנכים מהנתון הזה את עובדי מערכת החינוך החרדית (זאת שלא תצמיח מקרבה אפילו מדען אחד, אבל תעשיר כהוגן את גולדקנופף) או את עובדי הציבור, נשארים עם מספר נמוך בהרבה.

על האחוז שמשרת בצה"ל, אתם יודעים שאפילו לא כדאי לכם שנרחיב את הדיבור, אז לא ארחיב - רק אזכיר שבכל אותם חוקי גיוס שעליהם אתם מצהירים: "נמות ולא נתגייס", אין אפילו אחד שמציע לחייב נשים צעירות מהמגזר החרדי לא בגיוס, כי אם רק בשירות לאומי.

עוד בוואלה!

רוצים להוזיל הוצאות משפחתיות? חבילת סלולר משתלמת במיוחד!

לכתבה המלאה
אריה דרעי. נועם ריבקין פנטון, פלאש 90
החמצה גדולה של ש"ס לפרוץ את גבולות המגזר החרדי ולהפוך למפלגה כלל-ישראלית/פלאש 90, נועם ריבקין פנטון

ההחמצה של ש"ס

ואתם יודעים מה? אפילו את כל זה היינו סופגים, ממילא כבר התרגלנו לחדשות שמביאות אלינו בשורות איוב גדולות בהרבה, אבל אז החליט אדון מקלב שמגיעה לנו גם שעת מחנך והסביר שיש לכם פיצוי לעם ישראל, שכולנו נרוויח מהעובדה שהשבת תישמר.

מעבר להתנשאות הזאת (אם זעמתם לאורך ההסבר שלי על מהו צבא, אתם וודאי מכירים עכשיו את ההרגשה כאשר מתייחסים אליך כאל ילד לא מפותח), זה פשוט לא נכון - להפך, כי בכל פעם שבה אתם נדחפים למקומות לא לכם, יש עוד חילוני שמתרחק מהיהדות, דווקא להכעיס.

אם המילים עד כה כוונו רק אל שרי החרדים האשכנזים, זה לא במקרה, כי בתווך, על הציר שמתוח בין הרוב החילוני, דרך הציבור המסורתי, המשך בדתי-לאומי וכלה בחרדי, נמצאים, תחנה אחת לפניכם (כמו ברכבת הקלה, שגם במסגרת הקמתה אתם מונעים עבודות בשבת, שהיו מקצרות את משך הזמן שבו סובלים תושבי אזור המרכז, אבל ניחא), נמצאים שרי ש"ס.

זו הייתה יכולה להיות שעתה היפה של ש"ס, שרבים ממצביעיה הם אנשים עובדים ומשרתים, שמתחברים באמצעותה לערכי היהדות המזרחית-מסורתית. בניגוד לרוב עמיתיהם בממשלה, שרי ש"ס זוכים לציונים גבוהים, משרדים שתחתיהם, למשל הפנים והבריאות, הם בין היחידים שמתפקדים גם בלי "רמזורים".

עם קצת ריאל-פוליטיק, ש"ס הייתה יכולה להפוך ממפלגה חרדית למפלגה ישראלית על מלא, מפלגה שתהיה בית לציבור גדול בהרבה מזה שמצביע לה כיום. אז ברור שש"ס לא יכולה לצאת באופן פומבי ולתמוך במה שאתם צבעתם בצבעים של "חילול שבת" (זאת למרות שחלק גדול ממי שהיו צפויים לעבוד הם דווקא גויים), אבל בחדרי חדרים, בחדרי-חרדים, הייתי מצפה ממנה לעשות יותר כדי שיהיו מעט פחות נהגים שייעמדו היום בפקקים ויקללו את כל החרדים.

בנימין  נתניהו במליאת הכנסת 287 במאי 2024. ראובן קסטרו
בתמונה: ראש ממשלה חלש, כזה שאומר "לא" לכל דבר, חוץ מאשר לדרישות של שותפיו/ראובן קסטרו

מדינה בלי מנהיג

אתם יודעים מה, גולדקנופף, גפני ומקלב, ובהתאמה: שר השיכון לחרדים בלבד, יו"ר ועדת הכספים לענייני העברת תקציבים חריגים למוסדות חרדיים וסגן שרת התחבורה לענייני אי תנועה בשבת - בעזות המצח שגיליתם, חשפתם לא רק את עצמכם לשנאת (ממש-לא) חינם, אלא גם גיליתם לנו עד כמה מדינת ישראל היא חסרת הנהגה.

במדינה מתוקנת, היה ראש הממשלה מעיף אתכם לכל הרוחות. רושם ביומן את ההתנגדות שלכם, אבל מתעדף פתרון שהיה מיטיב עם הכלל. שולח אתכם לעסוק בשלכם, מביט בכם מעל משקפיו ותוהה: מה, לא העברנו מספיק תקציבים, שאתם מבקשים עכשיו למנוע מאתנו למזער את הנזקים למשק בעקבות העבודות? אבל הוא לא מסוגל, הוא ראש ממשלה חלש, הוא מסונדל בממשלה שבה כל פישר יכול לגרום למפלה.

מה אתם אומרים? שגם אצלנו חוסמים כבישים? אתם יודעים מה, אתם צודקים, אבל אצלנו חוסמים כבישים נכים שהפכו לפנתרים ומבקשים מהמדינה שלא תדון אותם לחרפת רעב בגלל נכותם, או יוצאי אתיופיה שסופגים השפלות ממשטרת ישראל רק בגלל צבע עורם, או משפחות של חטופים שמעונים במנהרות חמאס - וגם אלה מסתכנים במכה מאלה של שוטר על סוס או בסילון מים ממכתזית.

מה לעשות, אין להם יד שאוחזת את ראש הממשלה, אתם יודעים איפה. הם לא יכולים לדפוק על השולחן כדי שייעשה כרצונם. אז אתם דפקתם - ועוד איך דפקתם. לא רק על השולחן כי גם את האדם העמל הממהר לעת ערב אל משפחתו, את החייל שיוצא משירות מפרך אל ביתו, למה? כי אתם יכולים.
אז רק עשו לי טובה - ובפעם הבאה שבה תחושו מותקפים, אל תזכירו לי שאנחנו אחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully