וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל לחץ מהחרדים: נתיבי איילון נחסמו כעת

עודכן לאחרונה: 30.5.2024 / 17:41

החסימה התחילה כעת למשך יותר מיממה ותגרום לעשרות אלפים מאזרחי ישראל, בהם גם חיילי סדיר ומילואים שעושים את דרכם הביתה, לסבל ואי נוחות רבים. בנוסף החסימה מקשה על אוהדים רבים להגיע למשחק גמר גביע המדינה שייערך הערב באצטדיון בלומפילד ביפו

מנהרת הראל נפתחה לתנועה אחרי העבודות בכביש 1 – ורוב הנהגים מרוצים/צילום: יוני ריקנר, עריכה: ורד לידני

נתיבי איילון (כביש 20) נחסמו היום (חמישי) לתנועה לשני הכיוונים וקו מרכזי של רכבת ישראל יקטע למשך יותר מיממה כדי לאפשר עבודות בקרבת מחלף משה דיין בראשון לציון, עבודות שהממשלה לא מאפשרת לבצע בשבת. החסימה, שמבוצעת באחד הימים העמוסים ביותר, תגרום לעשרות אלפים מאזרחי ישראל, בהם גם חיילי סדיר ומילואים שעושים את דרכם הביתה, לסבל ואי נוחות רבים. העבודות מתבצעות באמצע שבוע ולא בשבת כמקובל בעולם בגלל לחץ מהסיעות החרדיות. בנוסף החסימה צפויה להקשות על אוהדים רבים להגיע למשחק גמר גביע המדינה שייערך הערב באצטדיון בלומפילד ביפו.

אתמול, סגן השר במשרד התחבורה ח"כ אורי מקלב התייחס לחסימה ואמר כי "לערך שמירת השבת יש מחיר ואנחנו משלמים אותם בשמחה רבה. מעבר לכך שהעבודה בשבת הינה הפרה של הסטטוס קוו, כשישנם ערכים אנחנו לא משקללים עלויות. אנחנו רואים אנשים שחושבים שיכולים לסגור את כביש איילון בגלל ערך הדמוקרטיה, למרות המחירים שבכך. לערך שמירת השבת יש מחיר ואנחנו משלמים אותם בשמחה רבה, שבת זה לא שאלה, לא של נוחות ולא של עלות, זו השקפת עולמי ואני מקווה שכל ממשלות ישראל יישמו את המדיניות הזו".

"אתם מבקשים לסגור בשבת כי התחבורה דלילה - אבל התחבורה דלילה בסופי השבוע כי הציבור שומר שבת, ואתם כעת רוצים לשבור את זה", המשיך. "גם אם התעשייה כולה הייתה עובדת בשבת התל"ג היה עולה, אבל ערך שמירת השבת חשוב מכך".

חסימת כביש בשל עבודות להקמת גשר האלף, מחלף משה דיין, נתיבי איילון דרום,30 במאי 2024. ניב אהרונסון
חסימת כביש בשל עבודות להקמת גשר האלף, מחלף משה דיין, נתיבי איילון דרום,30 במאי 2024/ניב אהרונסון

העבודות שייתקיימו נעשות להנפת גשר הולכי רגל שיחבר את תחנת הרכבת משה דיין למתחם התעסוקה והמגורים החדש בסמוך, מתחם ה-1,000. הגשר ישמש הולכי רגל ורוכבי אופניים, ויעודד את השימוש ברכבת ככלי תחבורה לאזור. אבל העבודות להנחת קורות הענק שיישאו אותו מחייבות את סגירת הכביש מתחתיו ליותר מכמה שעות. בניגוד לעבודות השלמת גשר הרכבת במחלף ענבה שיחייבו גם כן סגירת ממושכת של כביש מספר 1 באמצע השבוע בגלל סירובה של שרת התחבורה מירי רגב לאפשר לבצען בסוף השבוע, במקרה של גשר הולכי הרגל החדש הוחלט לבצע את העבודות כבר עתה.

כך זה ייראה: החל משעה 17:00 ועד יום למחרת (שישי, ה-31.5) בשעה 19:00, תתבצע חסימה הרמטית בכביש 20 לכיוון דרום. החסימה בכביש 20 לכיוון צפון תהיה מעט יותר קצרה, מ-20:00 ביום חמישי ועד יום שישי בשעה 19:00. המשטרה ממליצה לנהגים להימנע מלהגיע לאזור, שפקוק גם בזמנים רגילים בימי חמישי אחר הצהריים, ועמוס בימי שישי.

בנוסף יחייבו העבודות את הפסקת תנועת הרכבות במסילה הצמודה הכביש. לפיכך יסגרו תחנות צומת חולון, חולון וולפסון, בת ים יוספטל, בת ים קוממיות וראשון לציון משה דיין, מיום חמישי בשעה 20:30 ועד למחרת, יום שישי, בשעה 16:00. פעילות הרכבת תחזור לסדרה רק במוצאי שבת (01.06.2024), עם חידוש השירות.

מפת החסימות בנתיבי איילון. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מפת החסימות בנתיבי איילון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אורי מקלב, השבעת הממשלה, כנסת, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
אורי מקלב, השבעת הממשלה, כנסת, 29 בדצמבר 2022/ראובן קסטרו

מי שבכל זאת יבקש להגיע לאזור ברכב פרטי, ימצא כי תנועת כלי הרכב באיילון דרום תוסט דרך מחלף משה דיין מערב לרחוב רחבעם זאבי. לאחר מכן, הנהגים יופנו שמאלה לרחוב דיסקונט (כביש 27), ומשם לרחוב שדרות הראשונים (כביש 51) עד להתמזגות חזרה לאיילון דרום.

תנועת כלי הרכב באיילון צפון תוסט דרך מחלף משה דיין מזרח, ומשם ירידה חזרה לאיילון צפון. תנועת כלי רכב בשדרות הראשונים, במקטע שבין רחוב דיסקונט (כביש 27) לנתיבי איילון (כביש 20) תתאפשר לכיוון מזרח בלבד, ובמקטע שבין רחוב דיסקונט (כביש 27) לבין שדרות מרילנד תתאפשר התנועה לכיוון מערב בלבד.

בנוסף, לא תתאפשר תנועת כלי רכב בכביש 52, במקטע שבין שדרות רחבעם זאבי לשדרות הראשונים וברחוב הפארק (כביש 6), וכן במקטע שבין כביש 52 לבין רחוב דיסקונט (כביש 27). תתאפשר תנועת כלי רכב והולכי רגל ברחובות רחבעם זאבי ומשה דיין.

רכבות בקו אשקלון-הרצליה יפעלו במתכונת מפוצלת בין תחנות אשקלון ליבנה מערב ובין תחנות הרצליה עד תל-אביב סבידור בלבד ולא תעצורנה בתחנות ת"א השלום, ת"א ההגנה, צומת חולון, חולון וולפסון, בת ים יוספטל, בת ים קוממיות וראשון לציון משה דיין.

גשר הולכי הרגל החדש, באורך 340 מטר, יחצה את שתי הגדות של נתיבי איילון ומסילת הרכבת עבור מעבר תנועת הולכי רגל ורוכבי אופניים מתחנת משה דיין אל מתחם העסקים ה-1,000. בניית הגשר כוללת שתי הנפות הנדסיות מורכבות באמצעות מנופי ענק, של קורות פלדה במשקל של מעל ל-300 טון ובאורך של עשרות מטרים, מעל לכביש 20 ומסילת הרכבת. כך שסגירת הכביש והפסקת תנועת הרכבת היא רק מנה ראשונה, ובשבועות הקרובים יחזור המבצע על עצמו בשנית, כולל כל ההפרעה לתנועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully