וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ מקלב על חסימת נתיבי איילון עקב איסור עבודות בשבת: "מחיר שנשלם בשמחה"

עודכן לאחרונה: 29.5.2024 / 13:15

סגן השר במשרד התחבורה התייחס לסגירת הכביש למשך יותר מיממה דווקא בחמישי: "כשישנם ערכים אנחנו לא משקללים עלויות". ברקע המחאה נגד הממשלה, הוסיף: "יש שחושבים שאפשר לסגור את איילון בגלל ערך הדמוקרטיה, למרות המחירים". בעקבות סגירת הכביש, שיבושים רבים צפויים מחר

מאות חרדים עלו להר מירון בניגוד לחוק, 26 במאי 2024/דוברות משטרת ישראל

סגן השר במשרד התחבורה ח"כ אורי מקלב התייחס הבוקר (רביעי) לחסימת נתיבי איילון למשך יותר מיממה בשל סירובה של הממשלה לאשר עבודות בכביש בשבת. "לערך שמירת השבת יש מחיר ואנחנו משלמים אותם בשמחה רבה", אמר.

"מעבר לכך שהעבודה בשבת הינה הפרה של הסטטוס קוו, כשישנם ערכים אנחנו לא משקללים עלויות", אמר במענה לשאילתא של ח"כ בועז טופורובסקי על העבודות בשבת. הוא הוסיף, "אנחנו רואים אנשים שחושבים שיכולים לסגור את כביש איילון בגלל ערך הדמוקרטיה, למרות המחירים שבכך. לערך שמירת השבת יש מחיר ואנחנו משלמים אותם בשמחה רבה, שבת זה לא שאלה, לא של נוחות ולא של עלות, זו השקפת עולמי ואני מקווה שכל ממשלות ישראל יישמו את המדיניות הזו".

"אתם מבקשים לסגור בשבת כי התחבורה דלילה - אבל התחבורה דלילה בסופי השבוע כי הציבור שומר שבת, ואתם כעת רוצים לשבור את זה", המשיך. "גם אם התעשייה כולה הייתה עובדת בשבת התל"ג היה עולה, אבל ערך שמירת השבת חשוב מכך".

אורי מקלב, השבעת הממשלה, כנסת, 29 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
"מחיר שנשלם בשמחה". ח"כ מקלב/ראובן קסטרו

ח"כ טופורובסקי' יו"ר וועדת המשנה לבטיחות בדרכים אמר בתגובה לדבריו של מקלב: "קיבלנו היום הדגמה להפיכתה של מדינת ישראל למדינת דת חשוכה. מדינה שמנהיגיה, לא סופרים את האזרחים, את הנזק שנגרם להם ואפילו לא עושים את המינימום של לבדוק האם יש אירועים המוניים באותו היום בו הם סוגרים נתיבים ראשיים. ממשלה מנותקת ומסוכנת לכל אחת ואחד מאיתנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
גשר הולכי הרגל החדש במחלף משה דיין. נתיבי איילון, טוטם, אתר רשמי
הדמייה של גשר הולכי הרגל החדש במחלף משה דיין/אתר רשמי, נתיבי איילון, טוטם

נתיבי איילון יחסמו לתנועה לשני הכיוונים וקו מרכזי של רכבת ישראל יקטע ליותר מיממה כדי לאפשר עבודות בקרבת מחלף משה דיין בראשון לציון. זאת, לצורך הנפת גשר הולכי רגל שיחבר את תחנת הרכבת משה דיין למתחם התעסוקה והמגורים החדש בסמוך, מתחם ה-1000.

עשרות אלפי בני אדם צפויים לסבול במשך יותר מיממה משיבושים קשים בכבישים ובתנועת הרכבות בגלל החלטה זו של הממשלה, שנעתרה לדרישת החרדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully