וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום אחרי שנבחר: יאיר גולן מסתבך בהתבטאות שנויה במחלוקת

עודכן לאחרונה: 30.5.2024 / 9:17

תיעוד ערוך של יו"ר מפלגת העבודה מביע תמיכה באי התייצבות למילואים כחלק מהמאבק להפלת הממשלה פורסם בערוץ 14, ועורר גינויים במערכת הפוליטית. בן גביר: "הסתה למרי". סער: "דברים חמורים". גולן בתגובה: "הניסיון של מכונת הרעל להדביק לי קריאה לסרבנות - מניפולציה"

יממה לאחר שנבחר לראשות מפלגת העבודה, האלוף במיל' יאיר גולן מעורר סערה בעקבות תיעוד שלו שפורסם היום (רביעי) בערוץ 14, שבו הוא קורא לאי ציות אזרחי ומביע תמיכה באי התייצבות למילואים כחלק מהמאבק להפלת הממשלה.

בתיעוד ערוך מכנס ציבורי מוקדם יותר החודש גולן אומר כי "האיום הכי קטן באי ציות אזרחי הכניס את נתניהו ללחץ מטורף. למה אנחנו לא עושים בזה שימוש הרבה יותר נרחב? אי ציות אזרחי למשל זה אנחנו לא עושים מילואים עד שהממשלה לא מתחלפת. אני לא מדבר עכשיו" גולן אמר בתיעוד שנחתך וקופץ להמשך הקטע הערוך שבו הוא התייחס גם לאי תשלום מסים.

התיעוד של גולן עורר גל גינויים וזעם בימין, בקואליציה ובאופוזיציה. יו"ר עוצמה יהודית השר איתמר בן גביר פנה ליוע"משית בדרישה שתורה על פתיחה בחקירה פלילית נגד גולן בשל "אמירות איומות המהוות הסתה ברורה ומפורשת למרי ולסירוב פקודה בעת מלחמה".

יאיר גולן בתיעוד שפורסם בערוץ 14. ערוץ 14, צילום מסך
יאיר גולן בתיעוד שפורסם בערוץ 14/צילום מסך, ערוץ 14

יו"ר הימין הממלכתי ח"כ גדעון סער כתב ב-x: "דבריו של גולן חמורים והם לא יכולים לעבור עוד ליד האוזן. מאבק אופוזיציוני צריך להתנהל בכלים לגיטימיים ובמסגרת החוק. על מר גולן לחזור בו מדבריו בפומבי ובאופן ברור".

גולן מסר בתגובה: "הניסיון של מכונת הרעל ושופריו של ראש הממשלה הכושל בהיסטוריה להדביק לי קריאה לסרבנות היא לא פחות ממניפולציה זולה. אנחנו קוראים למחאה אזרחית בלתי אלימה, גדולה, רחבה ורציפה שתביא להחלפת הממשלה, לבחירות, להחזרת החטופים, להשבת הפליטים לביתם וסיום המלחמה להישרדות שלטון נתניהו".

מפלגת הליכוד גם התייחסה לאמירותיו של גולן: "הזדעזענו לשמוע את דבריו המסיתים וחסרי האחריות של ראש מפלגת העבודה החדש - יאיר גולן. מדובר בדברי בלע לעידוד סרבנות בזמן מלחמה, שפוגעים בסיכויים להחזיר את החטופים, מסכנים את חיי הלוחמים בשטח ופוגעים בביטחון המדינה. כל זאת בשביל ההזדמנות להפיל את הממשלה, אין סוף לשינאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully