וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוצאות הפריימריז בעבודה: יאיר גולן זכה עם כ-95% מהקולות - ויעמוד בראש המפלגה

עודכן לאחרונה: 28.5.2024 / 22:26

אחרי גולן, זכה איש העסקים אבי שקד ל-1.89% מהקולות, והפעילים איתי לשם ועוזי נגר זכו ל-1.76% ו-0.77% מהקולות בהתאמה. ניצחונו בספר הבוחרים של מפלגת העבודה רשומים כיום כ-51 אלף מתפקדים - כ-20 אלף מהם הצטרפו מתחילת השנה

בווידאו: נאום הזכיה של יאיר גולן/צילום: ערוץ 13

יאיר גולן זכה בפריימריז למפלגת העבודה עם כ-95% מהקולות - ויעמוד בראש המפלגה. אחריו, זכה איש העסקים אבי שקד ל-1.89% מהקולות, והפעילים איתי לשם ועוזי נגר זכו ל-1.76% ו-0.77% מהקולות בהתאמה. גולן, שהצטרף למפלגת העבודה לפני כחודשיים, נחשב למועמד הפייבוריט לזכייה. בספר הבוחרים של מפלגת העבודה רשומים כיום כ-51 אלף מתפקדים - כ-20 אלף מהם הצטרפו מתחילת השנה.

יו"ר מפלגת העבודה הנבחר יאיר גולן בנאום הניצחון שלו: "תודה לעמיתיי ח"כ נעמה לזימי, ח"כ גלעד קריב, ח"כ אפרת רייטן ויו"ר העבודה היוצאת ח"כ מרב מיכאלי על קבלת הפנים החמה, העצה הנבונה, התמיכה והשותפות הבריאה", אמר. "בטוחני שנדע לבנות מפלגה גדולה, רחבה, אופטימית ולוחמנית, כמו שרק אתם יודעים להיות, וכמו שרק אתם מממשים בפועל. לכם ולכל עמיתי במפלגת העבודה, ולכל עמיתי במרצ, ולכל עמיתי בארגוני המחאה, ובארגוני החברה האזרחית, ולכל השותפים האחרים - אלה שכבר איתנו, ואלה שעוד יהיו, אני רוצה להודות על החברות, העידוד, העשייה והתקווה. בטוחני שנדע להיות העתיד - בטוחני שעוד יבואו הרבה אחרים, ובהמוניהם".

"תודה לכם, חברות וחברים שבאתם", המשיך גולן. "יש בערב הזה המון תוחלת, אבל עננים כהים ומאיימים מרחפים מעלינו נמוך בשמי הערב, ובאופק מסתתרות סערות קשות, ולא תהיה לנו ברירה, אלא להיות אנושיים וקשוחים, אמפתיים ואמיצים, סבלנים ונחושים, נבונים וקשי עורף. יש לנו מדינה להציל, ואנחנו, כולנו, לעולם, לעולם לא נוותר".

יאיר גולן ניצח בבחירות של הפריימריז. Tomer Neuberg, פלאש 90
יאיר גולן, הערב/פלאש 90, Tomer Neuberg
יאיר גולן בהפגנה נגד הממשלה בקפלן.. ליאור שגב, אתר רשמי
יאיר גולן בהפגנה נגד הממשלה בקפלן/אתר רשמי, ליאור שגב

בקמפיין שהשיק גולן, הוא קרא להקמת המסגרת הפוליטית הרחבה במחנה הליברל דמוקרטי: 'הדמוקרטים'. "זה הזמן לחיבורים. אנחנו צריכים לאסוף את הקיים, יחד עם המסורת המפוארת של תנועות העבודה ומרצ", אמר גולן. "אני מחוייב להקמת המסגרת הזו ואממש זאת מיד לאחר שאבחר ליו"ר העבודה".

"'הדמוקרטים' היא מסגרת פוליטית רחבה שתשלב את המפלגות הוותיקות יחד עם כוחות חדשים מהחברה האזרחית והמחאה הדמוקרטית. נאחד ונוביל את המחנה הליברלי-דמוקרטי בישראל, במטרה להשיב אותה למסלול של שגשוג ותקווה, על בסיס הערכים המגולמים במגילת העצמאות", הוסיף גולן.

גולן, שאת ראשית דרכו הפוליטית עשה במרצ, שכעת נשקל איחודה עם העבודה לקראת הבחירות הבאות. גולן השתתף בכנס בתל אביב תחת הכותרת "איחוד עכשיו" בהשתתפות הח"כים של מפלגת העבודה, הח"כים לשעבר של מרצ ונציגי התנועה הקיבוצית שמטרתו קידום הקמת מפלגה משותפת של כל הכוחות הדמוקרטיים לקראת הבחירות הבאות.

איש העסקים אבי שקד, המתמודד לראשות מפלגת העבודה. 23 בינואר 2020. אתר מפלגת העבודה, אתר רשמי
אבי שקד, מועמד לראשות מפלגת העבודה/אתר רשמי, אתר מפלגת העבודה

"חברי מפלגת העבודה הצביעו היום פה אחד בעד יאיר גולן, בעד איחוד כוחות בשמאל הציוני ובעד דרך של תקווה. מדובר בצעד ראשון במסע ארוך לתיקון ולשיקום של מדינת ישראל והחברה הישראלית", בירך ח"כ גלעד קריב.

"אני מברכת את חברי יאיר גולן על ניצחון מזהיר לראשות המפלגה. הנצחון שלו הוא הצעד הראשון בבניית המחנה הדמוקרטי הגדול והמאוחד שיביא בשורה אדירה לאזרחי ישראל ולמדינה. שמחתי לקחת חלק במסע של יאיר מהרגע הראשון ועד לניצחון", הגיבה ח"כ נעמה לזימי. "כעת, תפקידנו להמשיך ולבנות יחד אלטרנטיבה שלטונית וערכית, שתציב סדר יום מדיני-בטחוני, כלכלי-חברתי ודמוקרטי-אזרחי חדש למען מדינת ישראל ותקח חלק מוביל בהנהגתה העתידית".

המתחרה הישיר של גולן על ראשות העבודה היה איש העסקים אבי שקד. שקד, מייסד אתר ההימורים 888, הוא חבר מפלגת העבודה מעל 40 שנה וזכה בעבר לכינוי "המיליונר הסוציאליסט". הוא כבר התמודד בעבר ללא הצלחה - גם למקום ברשימה בכנסת וגם לראשות המפלגה מול מרב מיכאלי בפריימריז 2021 - מרוץ בו קיבל 1841 קולות מתוך קרוב לעשרת אלפיים מצביעים; הוא נחשב למקורב ליו"ר המפלגה לשעבר עמיר פרץ אך תמיכתו של פרץ לא סייעה לו במירוץ מול מיכאלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully