וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכנות מסריחה: צפון קוריאה שולחת בלונים עם צואה לדרום

עודכן לאחרונה: 29.5.2024 / 19:52

צבא הדרום אמר כי מאות בלונים עם אשפה אותרו מעבר לגבול, כנקמה של פיונגיאנג על בלונים ששולחים מתנגדי משטר המכילים כרוזים אנטי-קומוניסטיים ותכני בידור דרום קוריאניים אסורים: "מתנה של כנות". בסיאול זעמו: "מעשה שפל ומסוכן"

צפון קוריאה פרסמה שיר חדש "Friendly Father" (האבא החברותי) המשבח את המנהיג קים ג'ונג און/רויטרס

קוריאה הצפונית שלחה היום (רביעי) מאות בלונים שנשאו אשפה וצואה מעבר לגבולה המבוצר עם הדרום, וכינתה אותם "מתנות של כנות". סיאול הגיבה בזעם על מה שתיארה בתור מעשה "שפל ומסוכן".

בתמונות שפרסם צבא הדרום נראו בלונים מנופחים עם שקיות ניילון קשורות אליהם. תמונות אחרות הראו אשפה פזורה סביב בלונים שקרסו, כשהמילה "צואה" כתובה על שקית באחד התצלומים. לפי הודעת הצבא, עד יום רביעי אחר הצהריים זוהו יותר מ-260 בלונים, ורובם נחתו על הקרקע כשהם נושאים צואת בעלי חיים ואשפה.

בלון עם אשפה שנשלח מקוריאה הצפונית ואותר על ידי צבא הדרום, 29 במאי 2024 - קרדיט רויטרס. רויטרס
בלון עם אשפה שנשלח מקוריאה הצפונית ואותר על ידי צבא הדרום, 29 במאי 2024 - קרדיט רויטרס/רויטרס

קוריאה הצפונית אמרה כי הבלונים הם נקמה על מסע תעמולה מתמשך של עריקים ופעילים צפון קוריאנים בדרום קוריאה, ששולחים באופן קבוע בלונים המכילים כרוזים נגד פיונגיאנג, לצד מזון, תרופות, כסף והתקני USB עמוסים בקליפים ודרמות דרום קוריאניות אל מעבר לגבול.

קים יו ג'ונג, אחותו של המנהיג קים ג'ונג און ובכירה במפלגת השלטון, תקפה את סיאול בהצהרה רשמית כ"מבישה וחצופה" על כך שמתחה ביקורת על הבלונים תוך הגנה על "חופש הביטוי" של אזרחיה. לדבריה, הבלונים של הצפון הם "מתנות של כנות" לדרום קוריאנים "הזועקים על חופש הביטוי". היא הבטיחה שארצה תשלח פי עשרות בלונים יותר ממה שסיאול שלחה לשטחה.

גורם רשמי בלשכת הנשיאות של סיאול אמר כי ייתכן שהצפון ירצה "לבחון" את תגובת הדרום, אך הבטיח להגיב בקור רוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully