וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל השתלט על ציר פילדלפי: "צינור החמצן שממנו נכנס האמל"ח לרפיח נמצא בידינו"

עודכן לאחרונה: 29.5.2024 / 19:44

אוגדה 162 הכריזה על שליטה מלאה בציר, למעט חלק קטן בקרבת הים שצה"ל אוחז בו באמצעות שליטה ואש. הלוחמים חשפו 20 מנהרות, חלקן חוצות למצרים. בנוסף אותרו עשרות רקטות מוכנות לשיגור לעבר ישראל, חלקן הופעלו גם ב-7 באוקטובר

חטיבה 401 על ציר פילדלפי סמוך למעבר רפיח/לפי סעיף 22א

אוגדה 162 בפיקודו של תא"ל איציק כהן הכריזה על שליטה מלאה בציר פילדלפי, למעט חלק קטן בקרבת הים שטרם בשליטה אבל אוחזים בו באמצעות שליטה ואש. בכך, בצה"ל מאשרים כי צינור החמצן שממנו נכנס האמל"ח לרפיח נמצא בידי כוחותינו.

בתוך כך, כוחות האוגדה חשפו 20 מנהרות, חלקן חוצות לשטח מצרים. המידע בנושא הועבר למצרים. הערכה שייתכן ויהיו עוד מנהרות. עוד הודיעה האוגדה כי היא אוחזת ב-82 פירים סמוכים לציר פילדלפי. חלקם קשור למנהרות ההברחה ממצרים לרצועת עזה.

ציר פילדלפי. ללא, מערכת וואלה
ציר פילדלפי/מערכת וואלה, ללא

בנוסף, צה"ל חשף עשרות רקטות מוכנות לשיגור לעבר ישראל. חמאס הניח אותן במבנים ארעיים בטווח של עשרות מטרים מהגדר, כי העריך שלא שצה"ל לא יתקוף אותן בגלל מצרים. חלקן הופעלו גם ב-7 באוקטובר. היום צה"ל בשליטה מבצעית במרחב הזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
חטיבה 401 על ציר פילדלפי סמוך למעבר רפיח. דובר צה"ל
חטיבה 401 על ציר פילדלפי סמוך למעבר רפיח/דובר צה"ל

תוך כדי התמרון ברפיח כוחות צה"ל מאתרים אמצעי לחימה רבים ולפיכך מעריכים בצה"ל כי חמאס יתקשה לשקם את תשתיות הטרור ולייצר אמצעי לחימה ולהתעצם. פורסמו מעל 70 רקטות ממרחב רפיח בשבועות האחרונים. כוחות אוגדה 99 הרגו ביממה האחרונה 10 מחבלים במרחב סאברה שבצפון רצועת עזה. יש עדיין לחימה במרחב במקביל לאבטחת "המסדרון" והרציף הצף האמריקאי שנמצא כעת בתיקונים.

גורם ביטחוני הסביר, כי רפיח היא אזור של אגירת אמצעי לחימה ומטענים במיוחד בגלל ההברחות משם, ולכן התמרון שם הוא קריטי. זאת, לצד הערכות כי מוחזקים באזור זה חטופים.

גורמי ביטחון אמרו לוואלה, שהתמרון הקרקעי של אוגדה 162 ברפיח "מנתק בשלבים את צינורות החמצן של ארגוני הטרור", שהתרגלו לאורך שנים ארוכות להבריח אמצעי לחימה, חומרי גלים ומכונות ייצור אמצעי לחימה ממצרים לרצועת עזה. "יש עדיין מאמצי שיקום לחמאס ברחבי הרצועה אבל אין לו יכולת לבצע תהליך התעצמות כל עוד מעבר רפיח סגור, ובשאיפה לסרוק את כל ציר פילדלפי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully