וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל הגיע לעומק רפיח וחונק את חמאס: "השאיפה לסרוק את כל ציר פילדלפי"

עודכן לאחרונה: 28.5.2024 / 13:53

הכוחות הגיעו לנקודה העמוקה ביותר בלב העיר, שם הם מנהלים קרבות מטווח קצר מול מחבלים. בימים האחרונים אותרו לאורך ציר פילדלפי ליד מעבר רפיח תחמושת ומטעני חבלה ב"כמויות חריגות", וכן מנהרות רבות, חלקן נחפרו תחת הציר. "חמאס לא יוכל להתעצם כל עוד מעבר רפיח סגור"

חטיבה 401 על ציר פילדלפי סמוך למעבר רפיח/לפי סעיף 22א

כוחות צה"ל נכנס היום (שלישי) לנקודה העמוקה ביותר בתמרון הקרקעי בלב העיר רפיח. במהלך התמרון בימים האחרונים איתרו הכוחות לאורך ציר פילדלפי באזור, כמויות חריגות מאוד של תחמושת ומטעני חבלה, וכן נמצא מספר דו ספרתי של מנהרות, שחלקן נחפרו תחת הציר.

חטיבת ביסל"ח, שהצטרפה לתמרון תחת אוגדה 162 בפיקוד תא"ל איציק כהן, מתמודדת בשעות אלה בקרבות בטווח קצר מול מחבלים.

בימים האחרונים הצליחו לוחמי צוות הקרב החטיבתי של גבעתי, בפיקודו אל"מ לירון בטיטו, לאתר כמויות חריגות מאוד של מטעני חבלה, רובים, תחמושת, טילי נ"ט וקני שיגור המוכנים לפעולה לאורך ציר פילדלפי ובלב השכונות.

חטיבה 401 על ציר פילדלפי סמוך למעבר רפיח. דובר צה"ל
ציר פילדלפי סמוך למעבר רפיח, החודש/דובר צה"ל

גורם ביטחוני הסביר, כי רפיח היא אזור של אגירת אמצעי לחימה ומטענים במיוחד בגלל ההברחות משם, ולכן התמרון שם הוא קריטי. זאת, לצד הערכות כי מוחזקים באזור זה חטופים.

גורמי ביטחון אמרו לוואלה, שהתמרון הקרקעי של אוגדה 162 ברפיח "מנתק בשלבים את צינורות החמצן של ארגוני הטרור", שהתרגלו לאורך שנים ארוכות להבריח אמצעי לחימה, חומרי גלים ומכונות ייצור אמצעי לחימה ממצרים לרצועת עזה. "יש עדיין מאמצי שיקום לחמאס ברחבי הרצועה אבל אין לו יכולת לבצע תהליך התעצמות כל עוד מעבר רפיח סגור, ובשאיפה לסרוק את כל ציר פילדלפי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully