וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסמך שחושף: כך חמאס גנב מאות מליונים מסניפי בנק ברצועה

עודכן לאחרונה: 29.5.2024 / 19:15

דובר צה"ל בערבית, סגן-אלוף אביחי אדרעי, חשף מסמך שנכתב על ידי פעיל בכיר בחמאס, ומראה כי בעקבות מצוקה כלכלית שארגון הטרור נקלע אליה במלחמה, מחבלים פרצו לסניפים של בנק פלסטין בעזה וגנבו יותר מ-400 מיליון שקלים

בווידאו: דובר צה"ל בערבית חושף: כך חמאס גנב מיליונים מבנקים ברצועה/צילום: דו"צ

דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, חשף היום (רביעי) מסמך של חמאס, שמראה כיצד הארגון תכנן לבצע שוד בכספות בנק בעזה, וחודש לאחר מכן נגנבו מאות מליוני שקלים מסניפי בנק ברצועה על ידי חמאס.

"אנחנו חושפים מסמך שנכתב על ידי פעיל בכיר בחמאס, שמראה כי בעקבות מצוקה כלכלית שארגון הטרור נקלע אליה במלחמה, מחבלים של הארגון פרצו לסניפים של בנק פלסטין בעזה וגנבו מעל 400 מיליון שקלים", אמר אדרעי בסרטון שפרסם בציוץ בחשבון הטוויטר שלו.

המסמך שחשף דובר צה"ל בערבית. דובר צה"ל
מכתב שמעיד על מצוקה כלכלית של הארגון. המסמך שחשף דובר צה"ל בערבית/דובר צה"ל

"בתחילת פברואר בריונים של החמאס איימו על צוות בנק פלסטין בשכונת רמאל בעיר עזה לא להוציא את הכסף המזומן מהכספות של הבנק, וב-16 באפריל הם גנבו מהסניף מאות מליוני שקלים. יומיים לאחר מכן הם פרצו לסניף אחר בעיר עזה וגנבו עשרות מליוני שקלים. ב-19 באפריל המחבלים ביצעו שוד נוסף בסניף הראשי של הבנק בעיר עזה, וגנבו מאות מיליוני שקלים.

"מה יגידו תושבי עזה, שנהיים עניים מיום ליום בגלל הרפתקאות הדמים של הרודנים רוצחי הילדים הללו? החמאס גונב מהאזרחים ברצועת עזה לטובת הישרדותו בלי כל בושה, ומממן את פעילות הטרור שלו על הגב והכיס של תושבי הרצועה".

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלוללר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
מנהיג חמאס ברצועת עזה, יחיא סינוואר, 14 באפריל 2023. רויטרס
"מה יגידו תושבי עזה, שנהיים עניים מיום ליום בגלל הרפתקאות הדמים של הרודנים רוצחי הילדים הללו". יחיא סינוואר/רויטרס

לפני כחודש וחצי, משרד הביטחון וצה"ל העבירו 12 מיליון שקלים לבנק ישראל, שנתפסו במעוזי טרור במהלך המלחמה ברצועת עזה. סכום זה מתווסף לכ-17 מיליון שקלים שנתפסו ברצועה מתחילת המלחמה והופקדו בהליך דומה בבנק ישראל. האחראיים לאיתור הכסף הם היחידה לפינוי שלל של אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, שהחרימה ואיתרה את כספי הטרור מהרצועה.

תהליך ספירת הכסף התקיים ביחידה לתפיסת שלל בבסיס צריפין, והוא ארך כחמש שעות. ראש אגף הכספים במשרד הביטחון, מפקדי היחפ"ש, הסגן הבכיר לחשב הכללי במשרד האוצר ונציגים נוספים נכחו במקום ופיקחו על התהליך. בסיום, הוכנס הכסף למעטפות ייעודיות ובשעות הצהריים הגיעה למקום משאית "ברינקס" שהעבירה את הכסף להפקדה בבנק ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully